رادیو بدن

سطح زندگی یا سبک زندگی؟

سطح زندگی یا سبک زندگی؟

سطح زندگی یا سبک زندگی؟ چالش این روزهای جامعه جهانی موفق شدن، مخصوصا در بُعد ثروتمند شدن و پولدار شدنه! و برای پشت سر گذارشتن این چالش به هر راه روش جدیدی که فعالان حوزه موفقیت پیشنهاد میکند، دل میبنند تا بلکه راهی سریعتر برای رسیدن به این هدف پیدا کنند!! از رازِ قانون جذب گرفته تا برسی زندگی افراد موفق در حوزه مالی…

اما جالبتر از اون اینکه، این وسط همه حواس ها و تلاش ها، بیشتر؛ به تغییر سطح زندگی تا سبک زندگی ! و نتیجه اش این میشه که حتی در صورت رسیدن به اهداف ثروتمندی، آدم ها خیلی از خودشون راضی نیستند!! انگاری که این تغییرِ سطح با الگوهای ذهنی که از سبک زندگی دارند، همیشه در تعارضه!

طوری که باعث شده کسی این مراحل رو رد میکنه تازه میرسه به این سئوال که آیا این همان توقع من از زندگی بوده یا باید کاری دیگه میکردم؟!! برای درک بهتر، این موضوع این برنامه از رادیو بدن همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن. باشید.

رادیو بدن 180

 

 

میخوایم برنامه رو با یه استعاره ای که بیشترِ ماها خوب میشناسمش پییش ببریم. همه ی ما کارتون قشنگی پینوکیو رو دیدیم و از اون خاطرات خوبی داریم؛ ولی با خوندن کتابش ، تازه میفهمید که هیچ چیز جز یه داستان سطحی از این اثر فوق العاده رو نفهمیده بودید! اگه یادتون باشه توی یه قسمتی روباه و گربه نره با تعریف های آنچنانی از یک شهر بازی، پینوکیو رو گول میزنن و سوار یک کالسکه ی بَزک شده میشن و میرن به شهر آرزوهاشون؛ وقتی صبح بیدار میشن میبین تبدیل به یه حیوان دراز گوش شدن! و اینجا پینوکیو میفهمه که اشتباه کرده. کارلو کلودی نویسنده این اثر فوق العاده میگه: اکثر آدم ها گول نفس خودشونو میخورن و به دنبال زرق و برق دنیا، سوار این کالسکه ها میشن و وقتی به مقصد میرسن متوجه میشن که گوششون دراز شده و اشتباه کردن.

به همین ترتیب، خیلی از ماها هم با دستاوردها و اهداف، فقط سطح زندگی خودمون رو بالا میبریم. حالا سئوال اینجاست که آیا سبک زندگی ما هم تغییر میکند؟

سطح زندگی یا سبک زندگی؟!

حتما شما هم مثل من خیلی از آدم های به ظاهر ثروتمند را می شناسید که سطح زندگی خوبی دارند و به توان مالی خوب رسیدند ولی هنوز سبک زندگی آنها مثل گذشته است و تغییر چندانی نکرده است. یعنی نه کتاب میخونند، نه برای رشد و توسعه فردی خودشون آموزش میبینند. برای حفظ سلامتی شون هم نه تنها ورزش نمیکنند، بلکه بدتر از اون جوری غذا میخورن که انگار از یه قحطی رنج آور در آمدند!

خب، بنظرتون آیا میشه در مورد این افراد واژه موفق را بکار برد؟ مسلما جواب منفی است! چرا که تغییر سطح زندگی، الزاما باعث تغییر سبک زندگی نمیشود. چون سبک زندگی ما ، بر اساس الگوهای ارزشی و مدل ذهنی ما شکل می‌گیرد. بعبارتی دیگه، معیارهای ذهنی به کندی و به سختی تغییر می‌کنند و آنچه در دنیای واقعی تغییر می‌کند، مصداق‌های آن معیارهاست….

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا