رادیو بدن

کوچینگ یعنی چی؟

کوچینگ یعنی چی؟

کوچینگ یعنی چی؟ دوستان سلام وقتتون بخیر امیدوارم که آخرین روزهای بهاری تون رو به خوشی سپری کرده باشید. ما در برنامه امروز رادیو بدن قصد داریم به مناسبت هفته ی جهانی کوچینگ یا ICW، توضیحات کوتاهی درباره ی مهارت بی نظیر کوچینگ و اهمیت داشتن یه کوچ در زندگی، و مهمتر از همه، تفاوت آن با مهارت های مشابه دیگه مثل منتورینگ یا مربیگری ، کانسولوتینگ یا همون مشاوره، سایکوتراپی یا همون روان درمانی رو برسی کنیم. پس، همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن. باشید.

رادیو بدن 179

اجازه بدید قبل از هر چیز با گفتن یه داستان شما رو با اصل موضوع آشنا کنم، بعد به ابعاد مختلف قضیه می پردازیم. خب،داستان از اینطوری شروع شد که بنیانگذار یکی از شرکت های بزرگِ دنیا توو خاطراتش درباره کوچینگ می گوید: “وقتی که در حال ساخت اولین شرکتم بودم، متوجه شدم که بزرگ‌ترین مانع در رشد شرکتم، رشد شخصی خودم به عنوان پایه‌گذار و مدیرعامل است. بنابراین به توصیه دوستانم یک کوچ استخدام کردم. و در ادامه طی چند ماه‌ به جایی رسیدم که، ده کوچ من رو برای برنامه‌ ریزی های استراتژیک، شکل دادن به ارزش‌های شرکت، کار از طریق موقعیت‌های بین فردی پراسترس کمک میکردند تا جایی که خیلی قاطع‌تر و مصمم‌تر شدم. که واقعا، ارزش این پیشرفت برای من غیرقابل توصیف است”

بخشی از متن رادیو

خب با این داستان کوتاه اهمیت و ارزش کوچینگ بخوبی برای آدم روشن میشه، با این حال فکر میکنم بد نیست یه تعریف اساسی از کوچینگ برای درک بهترش داشته باشیم.
همه ما خوب میدونیم در شرایطی که استرس و نگرانی زیاد باشد، یادگیری هم ضعیف ضعیف تر می‌شود. از طرفی دیگه ما برای انجام اکثر کارها به دانش احتیاج داریم، با این حال شرایطِ سختی، برای اجرای آنچه که می‌دانیم، پیش رو داریم. ضمن اینکه، افزایش فشار، بیشتر از آنکه به نتیجه‌گیری کمک کند، باعث گیج شدن و بهم خوردن تمرکز می‌شود؛ مخصوصاً وقتی بخواهیم برخلاف عرف موجود کار کنیم. پس، با اینکه ضرورتی ندارد که ما حتماً بیشتر و بیشتر یاد بگیریم، اما، لازم است آنچه که از قبل رو یاد گرفتیم را بتونیم اجرا کنیم.

 

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا