رادیو بدن

سبک زندگی مینیمال

سبک زندگی مینیمال

سبک زندگی مینیمال _ مینیمالیستی؛ چقدر این کلمه به گوشمان آشناست! احتمالا بعضی هامون هم از سبک زندگی مینیمالیستی اطلاعاتی داشته باشیم و حتی عکس‌ها، بلاگ‌ها و صفحه‌های اجتماعی اینستاگرامی چند تا آدم مینیمالیست را هم بشناسیم. آدم هایی که ساده می‌پوشند و لباس‌هایشان تنوع حیرت‌انگیزی ندارد. کسایی که ادعا دارند به دنبال شناخت ارزش‌های اصلی زندگی هستند

در این برنامه از رادیو بدن قصد داریم از سبک زندگی مینی‌مال و معنای مینی‌مالیسم بگیم. چرا که فکر میکنیم، دانستن درمورد آن در موقعیت‌های خاصی برایتان خیلی مفید خواهد بود. و اگر هم فرصت شد، در بخش پایانی، راه‌کارهایی برای مینی‌مالیست شدن در زندگی در اختیارتان قرار میدیم. پس تا انتها با ما همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن. باشید.

رادیو بدن 184

قبل از هر چیز بذارید یه کم تاریخچه این موضوع رو برسی کنیم. در اصل مفهوم “مینیمالیسم” برگرفته از هنرهای نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری و موسیقی است. جریانی که گفته می‌شود از دهه ۱۹۶۰ ، اول در آمریکا و بعد در اروپا شکل گرفت و از سادگی و روش‌های ساده برای خلق آثار هنری بهره می‌گرفتند. مثلا یک خط سیاه روی یک بوم سفید، می‌توانست یک نقاشی مینی‌مال باشد. این سبک کم کم در بین بقیه هنرها هم نفوذ کرد و آثار جالبی در هنر معاصر کشورهای مختلف بوجود آورد. اما حتی قبل از این جنبش و مشهور شدن اصطلاح مینی‌مال، اگر به معنای کلمه در فرهنگ لغات هم برگردیم به چنین تعریفی خواهیم رسید: مینی‌مالیست فردی‌ست که ساده‌ترین حالت یا حداقل میزان از هر چیزی را ترجیح می‌دهد. ضمن اینکه مینیمالیسم را به فارسی “ساده‌گرایی”، “کمینه‌گرایی”، “هنر کمینه” یا “هنر موجز” ترجمه کرده‌اند.

اما در حال حاضر، مینی‌مالیسم فقط یک سبک هنری نیست بلکه روشی‌ست برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی همه‌ی ما. و احتمالا شما هم قبول دارید که وضعیت فعلی همه‌ی ما می‌تواند خیلی ساده‌تر شود. چرا که، این روزها، دنیای پر زرق و برق، رنگارنگ و متنوع کالاهای مصرفی، ما آدم ها را شیفته خودش کرده است.

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا