رادیو بدن

افزایش عملکرد در محل کار

افزایش عملکرد در محل کار

افزایش عملکرد در محل کار _ خیلی از شماها که شاغل هستید همیشه تلاش کردید از زمان کاری خودتون به بهترین شکلِ ممکن استفاده کنید.برای همین هم کتاب های مدیریت زمان را میخونید تا بتونید یه برنامه زمانبندی خوبی برای افزایش عملکردتون داشته باشید، اما معمولا بعد از مدتی متوجه می شوید که واقعا میزان عملکردتون تفاوت چشمگیری نداشته است و عملا این کار امکان پذیر نیست. پس مشکل چیه؟

در این برنامه قصد داریم به بحث مهم افزایش عملکرد در محل کار بپردازیم. تا با رعایت اصول و راهکارهایی که در اینجا گفته میشه، بتوانید کارها را با سرعت بیشتر و بازدهی بالاتری انجام دهید. همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن  باشید.

رادیو بدن 185

خوش برگشتید به ادامه برنامه… امیدوارم که مثل همیشه خوب و پرانرژی باشید و تا پایان این بخش ما رو همراهی کنید. خب همانطور که در کنداکتور برنامه هم اعلام شد این هفته قصد داریم به بحث و گفتگو در مورد یه مشکل خیلی مهم با عنوان افزایش عملکرد در محل کار بپردازیم.

قبل از هر چیز، باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که اگر می خواهید عملکردتون را به شدت افزایش دهید، باید به جای تمرکز ۱۰۰ درصد روی مدیریت زمان، روی مدیریت عملکرد یا به عبارتی روی مدیریت انرژی تمرکز کنید. چرا که انرژی باارزش ترین منبعی است که ما آدم ها در اختیار داریم. پس برای رسیدن به موفقیت های بزرگ و دستاوردهای عظیم باید بتوانید روی مدیریت انرژی متمرکز شوید.

و دقیقا، مهم ترین مشکلی که مدیران شرکت ها در رابطه با عملکرد پایین افراد وجود دارد این است که در مصرف و بازیابی انرژی تعادل ندارند. متاسفانه در این زمینه دیدگاه های اشتباهی وجود دارد. و اون این که بیشتر آدم ها فکر میکنند که اگر همیشه در آرامش به سر ببرند میزان کارایی بیشتری دارند. ولی این نظریه کاملا اشتباه است . چون آرامش همیشگی، میزان عملکرد آدم را اعم از فعالیت های جسمی و ذهنی، تا حد زیادی کاهش می دهد.

از همه بدتر، اینکه که اکثر آدم ها دوست دارند که زندگی خطی و یکنواختی داشته باشند، و توی اون روتین دائمی خودشون، کارهای طولانی و مشابهی را انجام دهند. غافل از اینکه همین دلیل عمده کارایی پایین شونه. چون برای افزایش عملکرد، آدم باید بازه های متناوبی از فعالیت سنگین و استراحت مناسب داشته باشد. تعجب میکنید، نه !؟ پس اجازه بدید برای فهم مطلب یه مثال بزنیم

افزایش عملکرد در محل کار

چند وقت پیش در قالب مشاور مدیریت داشتیم یک استعاره ایی رو از ماشین های مسابقات فرمول یک برسی میکردیم که خیلی جالب بود. چون که این سوال برامون پیش اومده بود چرا بعد از چند دور مسابقه با سرعت بالا، تیم پشیبانی سریع به ریکاوری قطعات مختلف ماشین میپردازه

اینجا بود که با یک مفهوم جدید، به نام ظرفیت مواجه شدیم. به دلیل فشاری که موقع رانندگی با بالاترین سرعت و توان، به ماشین وارد میشه، قطعات اون به شدت دچار فرسایش میشن. به همین خاطر برای جلوگیری از شکستگی و خرابی اونها در لحظات حساس مسابقه، اونا رو تعویض میکنند. راستش سبک زندگی این روزهای ما هم با این تغییرات سریع تکنولژی، چیزی شبیه به این مسابقات شد. انقدر سرعت همه چیز توی زندگی بالا رفته که احساس میکنی، ناخودآگاه در حال مسابقه دادن هستیم. برا همین اگه بدن رو مثل یه ماشین تعریف کنیم که ما رو به مقصد میرسونه، پس بهتره ما هم یه برنامه برای پشتیبانی ازش داشته باشیم.

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا