رادیو بدن

ایزوله کردن ذهن

ایزوله کردن ذهن

ایزوله کردن ذهن _ نمیدونم چقدر در مورد ایزوله کردن یا اصلا خودِ معنای ایزوله میدوند ولی اگه یه نگاهی به فرهنگ لغات بکنی ایزوله رو اینطور معنا میکنه مجزا کردن یا سوا کردن کسی یا چیزی از بقیه. خودم اولین بار وقتی با این موضوع آشنا شدم که توی بیمارستان بخاطر خالی نبودن تخت میخواستند منو بفرستند توی اتاق ایزوله! که با راهنمایی یکی از مریض های بخش قبول نکردم. آخه من فک ام شکسته بود و دلیلی نداشت برم توی اتاقی که مخصوص مراقبت از مریض هایی بود که بخاطر شرایط خاص شون از بقیه بخش جدا نگه داشته بودنشون و ازشون بصورت محافظت شده، مراقبت میکردند.

البته معنای ایزوله میتونه بسته بشرایط و موقعیت متفاوت باشه مثلا توی اینترنت از زبان یکی از مریض بخش اعصاب روان میخوندم که اتاق ایزوله جایی است که بیماران با شرایط بسیار حاد را به آن جا منتقل می کنند و مثل یک سلول زندان است با چفت و بست آهنین و در ابعاد یک و نیم متر در دو متر.

حتی در کارهای مختلف که ایزوله کاربرد داره میتونه معناش متفاوت باشه. مثلا در ورزش بدنسازی، اونایی که حرفه ای تر هستن خیلی خوب میدونند مفهوم پروتئین وی ایزوله چیست؟ یا اونایی که توی کار نرم افزار هستند آموزش کار با ادوبی ایلاستریتور و نحوه استفاده از وضیعت ایزوله یا جداسازی رو بخوبی میدونند.

ایزوله کردن ذهن

الان هم که با این شرایط کرونایی که کل دنیا رو درگیر کرده، می بینیم که چقدر زیاد داره از این مفهوم استفاده میشه. مثل ایزوله کردن ماشین ها توسط راننده تاکسی ها یا اسنپی ها… یا جدا کردن پیشخوان بانک ها و داروخانه ها و و مغازه های دیگه و استفاده از ماسک و دستکش و شیلد و آنتی ویروس های دست و سطوح… برای درک بهتر، این موضوع این برنامه از رادیو بدن همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن. باشید.

رادیو بدن 182

با همه اینا، اون چیزی که میتونه برامون مهم باشه اینکه چطور میشه از این مفهوم در پیشبرد اهداف مون در زندگی بهره برد… مثلا هیچ وقت به این فکر کردید که چطور میشه ذهن مون رو یا افکارمون رو ایزوله کنیم…!؟
به عنوان نمونه وقتی که با کلی امید و آرزو و برنامه ریزی و انگیزه ی بالای، وارد یه برنامه غذایی سالم میشیم که نتیجه اش میتونه سلامتی و رهایی از مشکلات قلبی عروقی و بیمارهای متابولیک باشه، چطور میشه ذهن مون رو در برابر افکار آدم های سمی که مدام در حال گفتن جملاتی مثل ولش کن بابا رژیم چیه! خوردنی که مردنی نیست، دنیا دور روزه، بخور حالشو ببر، و از این جور حرفا… در امان موند و فکر نکنیم باید تسلیم شون شد…

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا