رادیو بدن

کاهش وزن و مدل ذهنی

کاهش وزن و مدل ذهنی

کاهش وزن و مدل ذهنی _ سلام و دورود به شما شنوندگان و همراهان عزیز و همیشگی سایت مدیریت استراتژیک بدن ، که هر چهارشنبه مشتاقانه منتظرید تا یه برنامه جدید از سری برنامه های رادیو بدن  رو بشنوید.

امیدوارم که حالتون خوب باشه و زندگی بر وقف مرادتون باشه. راستش این ماه رمضون فرصت خوبیه که بیشتر مطالعه کنیم و موضوعات رو عمیق تر دنبال کنیم. این هفته میخوام بحث کاهش وزن و لاغری رو بر اساس مدل ذهنی با شما درمیون بذارم و یه نگاه اصولی تری به این موضوع داشته باشیم. همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی  باشید. درنگی کوتاه می کنیم برمیگردیم

رادیو بدن 125

دانت نورمن نویسنده کتاب طراحی حسی میگه: انسان دوست داره به همه چیز در اطرافش معنا بده و برای هر رفتاری و هراتفاقی که در محیط اطرافش میبینه یک معنا بسازه و دربیاره. خیلی بیشتر ار اون چیزی که در واقعیت وجود داره. ما سریع توضیح و تفسیر میسازیم، تا احساس کنیم بر اون ها مسلطیم و بهتر میفهمیم.

پس، ما ذهمون خالی نیست. ذهن مون یه عالمه پیش فرض داره. یه عالمه دانسته، خاطره، تجربه داره و نهایتا مدام داریم یک مدلی از دنیا رو برای خودمون میسازیم و بر اساس اون، دنیای اطراف، آدم ها، اشیاء و حتی رویدادهای طبیعی رو تفسیر می کنیم. برای همین در حرفامون خیلی از مدل ذهنی صحبت می کنیم. بنابراین، لازم اینجا، اول کمی در مورد کلمه مدل صحبت کنیم، بعد اون کلمه ذهنی رو بهش اضافه کنیم.

اولین ویژگی مدل اینکه، مدل یک تصویری از جهان اطرافمون، نه خودِ جهان پیرامونمون. مثالی که برای این موضوع میشه زد، مثال نقشه است. ما وقتی به نقشه نگاه میکنیم با واقعیت کوه و دشت وبیابون و جنگل فرق داره. چون نقشه فقط یک تصویر از اونا ور به ما نشون میده و مثلا نشون نمیده که این دشت الان سربالایی یا سرپایینی، سرده یا گرم، خشکِ با تره… چون این نقشه فقط یک تصویر کوچک ساده شده ِ دو بعدی از یک دنیای بزرگِ پیچیده سه بعدی است. ولی با این حال مفیده. چون کمک میکنه راه رو پیدا کنیم و اطرافمون رو بهتر بفهمیم و بشناسیم و بهتر تصمیم بگیریم و جهت مون رو بهتر انتخاب کنیم.

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا