مقاله

چگونه خیلی زود لاغر شویم

چگونه خیلی زود لاغر شویم.؟ روند لاغری باید به شکلی باشد که کسالت آور نباشد تا حوصله شما سر برود. بلکه  طوری باشد تا در شما علاقه بوجود آورد. رژیم های لاغری عجیب غریب و مد روز به شما در لاغر ماندن کمکی نمی کنند. خیلی از این رژیم های لاغری در واقع ممنوعیت های غذایی هستند که، با وجوی که موجب لاغری می شوند، اما نتایج شان ماندگار نیست.

چگونه خیلی زود لاغر شویم

تنها رژیم غذایی نیست که  می تواند به لاغر شدن کمک کند. لاغری سریع و موثر تحت تاثیر چند عامل می باشد. این عوامل به هم ربط دارند. عواملی همچون مقدار مصرف آب، میزان خواب شبانه،  و از همه مهم تر میزان آرامش عاطفی و احساسی در رابطه با مصرف غذاست. شاید این عوامل کمی بنظرت عجیب بیاد، ولی با برسی تک تک آنها می بینید چگونه زود لاغر می شویم.

نقش آب در لاغری سریع و موثر

هما طور که می دانید بیش از 70% حجم بدن را آب تشکیل داده است. آب عنصر اصلی سازنده بدن آست. لاغری و تناسب اندام ناشی از تعادل بین آب و چربی است. کم آبی دما بدن را بالا می برد. خیلی از ولع های غذایی ما هم ناشی از آنست. درست مثل بیماران دیابتی که بخاطر بالا و پایین شدن انسولین دچار عطش می شوند.

در واقع، آب با جذب به موقع مواد معدنی مانند منیزیم و زینک، جلوی هوس های ناخواسته ما را می گیرد. ضمن اینکه آب بعنوان یک رسانا عمل می کنید. این به مثبت و منفی بودن فرکانس امواج مغزی شما مربوط است. اینکه چه احساسی را تجربه می کنید و چه واکنش رفتاری را از خود نشان می دهید. به همین خاطر است آب را ارامش بخش می دانند.

 

 تاثیر خواب برای زود لاغر شدن

لاغری در خواب واقعیت است رویا نیست. می توانیم بدون رژیم های طاقت فرسا و سخت، در خواب چند کیلویی لاغر شد. البته به شرطی که اصول آن را بلد باشیم.

امکان چاق شدن در شب بیشتر است. چرا که در این موقع از سیکل شبانه روز، بدن بر روی حالت ذخیره انرزی تنظیم می گردد. یک تحقیق آمریکایی در سال 2013 نشان داد که شب بیداری و کم خوابی (5 ساعت خواب شبانه) باعث پرخوری و چاقی  می شود.

در واقع، بنظر می رسد کم خوابیدن با افزایش مصرف کالری در طول روز ارتباط دارد. شب بیداری تا دیر وقت، نیاز بدن به انرژی را بیشتر می کند. به همین دلیل، بدن برای تامین انرژی در طول زمان بی خوابی، میل به خوردن را افزایش می دهد.

کاهش مدت خواب شبانه تنظیم اشتها را با مشکل مواجهه می کند. افزایش هورمون گرلین و لپتین  سبب افزایش اشتها و گرسنگی در روز و در نتیجه افزایش میل به دریافت غذا و توده چربی بدن می شود.

دیگر عوارض کم خوابی و شب بیداری، مصرف تنقلات، ریزه خواری،مصرف بی رویه کافئین، افزایش استرس، حذف صبحانه، کاهش دمای بدن، کم آبی، خستگی، کم تحرکی و افزایش توده چربی بدنی می باشد. همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، همه عوامل به هم ربط دارند و هماهنگی بین آنها، رمز و راز عنوان چگونه خیلی زود لاغر شویم می باشد.

بهبود احساسات برای زود لاغر شدن

آنچه احساس می کنید بر چیزی که می خورید تاثیر گذار است. وقتی که احساس خوبی نسبت به خودتون دارید، می فهمید که رعایت تغذیه سالم برای تان راحت تر است. و لی زمانی که احساس افسردگی و غم یا تنهایی می کنید، هوس مصرف غذاهایی را می کنید که می دانید بر خلاف روند لاغری تان است.  اینگونه می خورید، چون تصور می کنید به شما آرامش می بخشد. در حالیکه بعد از خوردن احساس گناه پیدا می کنید.

اهمیت دادن به نوع تغذیه نشان می دهد که شما احساس ارزشمندی دارید و برعکس بی توجهی به رژیم عذایی، نشان از عدم عزت نفس دارد.

از نظر بیولوژیکی ما غذا می خوریم تا سوخت مورد نیاز بدن خودمان را برای انجام فعالیت ها فراهم کنیم. اما باید به این نکته توجه داشت که غذا ارتباط خیلی نزدیکی با احساسات دارد. آنچه می خوریم بر احساسات ما تاثیر می گذارد  و متقابلا احساسات ما بر آنچه می خوریم اثر گذار است. پس حالا فکر کنید چگونه خیلی زود لاغر شویم وقتی عادت های غذایی ما منجر به احساسات خوب یا بد می شود! بنابراین فقط زمانی غذا بخورید که احساس می کنید نیاز دارید. بخشی از چربی ذخیره کردن بدن به این دلیل است که احساس نیاز ندارد.

مثال:

برای اینکه درک کنیم چگونه خیلی زود لاغر شویم به آنچه می خورید و چگونگی مراقبت از جسم توجه کنید. چرا که هر دوی این کارها نماینگر وضعیت احساسی نهفته ی ماست. از احساسات درونی می توان به ترس، نگرانی و از این دست احساسات اشاره کرد.  به عنوان مثال حس نگرانی برای اضافه وزن، موجب پیدا شدن احساس یاس و ناامیدی می شود. همچین احساس ناتوانی در در حل مشکل چاقی را می دهد. بنابراین در تلاش برای کاهش وزن با حس شکستی  که ایجاد شده، از پیش بازنده ایم.

در ضمن حس نگرانی با بهم زدن تمرکز، وقت ارزشمند را هدر می دهد. پیشنهاد می کنیم به عوض نگرانی، یاد بگیرید با لاغر فکر کردن،از لاغری لذت ببرید.

کلام آخر

دوستان عزیز به یاد داشته باشیم آب کافی کلید سلامت شماست. از خواب خوش شب لذت ببرید. احساسات شما بر انتخاب غذای تان تاثیر می گذارد و غذایی که می خورید چگونگی احساسات تان را رقم می زند. تلاش کنید با ریتم بدن خود ارتباط بر قرار کنید. این پاسخ کاملی است به پرسش چگونه خیلی زود لاغر شویم. سالم و تندرست باشید

منبع مدیریت استراتژیک بدن

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا