مقاله

لاغری با معیارهای سنجش

لاغری با معیارهای سنجش

لاغری با معیارهای سنجش ، یعنی بکارگیری ابزارهایی که، شما را، در رسیدن به لاغری کمک میکنند. در هر برنامه ایی که هدف تعیین میکنید، میزان پیشرفت تان باید قابل اندازه گیری باشد. در مسیر لاغری نیز باید مرتبا این مسیر را چک کرد. تا از انحراف در مسیر لاغری، جلوگیری کرد. با هم این ابزار ها را برسی میکنیم:

ترازو

اولین و پرکاربردترین ابزار لاغری با معیارهای سنجش ، ترازو است. با وجود این، هر روز کارشناسان به محدودیت ترازو پی میبرند. از لحاظ علمی، ترازوها، وزن شما را بر اساس جاذبه ی زمین اندازه گیری میکنند. آنها نمیگویند چه مقدار چربی دارید. یا ظاهرتان چطور بنظر میرسد. آنها فقط وزن شما را در نقطه خاصی از زمان اندازه میگیرند.

نکته:

در واقع، ترازو اطلاعاتی بیش از آنچه خودتان میدانید، در اختیارتان نمیگذارد. جز آنکه علیرغم ظاهر بی آزارش، میتواند اعصاب شما را بکلی بهم بریزد. مثلا اگر وزن کم کرده باشید، احساس خوبی دارید. اما اگر تغییر نکرده باشید، احساس شکست و افسردگی میکنید.

شاخص توده چربی (BMI)

یکی دیگر از عوامل مهم لاغری با معیارهای سنجش ، میزان درصد چربی بدن است. هر چه درصد چربی بدن بالاتر باشد، چاقی و اضافه وزن بیشتر تهدیدتان میکند. در کلینیک لاغری، پزشک با دستگاه، سه مقدار را به شما میدهد. درصد آب، درصد چربی، درصد عضله . هر چه عضله بیشتری داشته باشید، چربی کمتری دارید و برعکس.

نکته:

در این میان میزان آب بدن به میزان دو سوم وزن کل، به کاهش چربی کمک میکند. بدیهی است که این مقدار آب، به بدن، فرم عضلانی میدهد.

سایز لباس

یکی از مراجعه کنندگان میانسال ما، در پنجمین جلسه مشاوره، اطلاع داد که دور کمر او حدود دوازده سانتیمتر لاغرتر شده است. اما به هیچ وجه وزن کم نکرده بود!!

جریان چه بود؟!

جریان از این قرار بود که، برنامه ورزشی جدید و رژیم غذایی وی، به کم شدن زیاد سایزش کمک کرده بود. شما هم می توانید با افزایش حجم عضلات خود به سایز دلخواه برسید. حتی ممکن است وزن کم نکنید. اما لاغرتر و بهتر از هدف لاغری خود بنظر برسید..

شلوار لی

شلوار جین، برای لاغری با معیارهای سنجش ، معیار اندازه گیری قابل اعتمادی است. البته نه شلوار جین کشی! با استفاده از روش شلوار جین، برای تعیین سایز ایده آل خود، دیگر نیازی به وزن کردن خودتان ندارید. با وجود اینکه، این روش اندازه گیری، علمی نیست. اما میتواند یک تکنیک ذهنی بسیار قوی باشد.

راهکار:

سایز شلوار ها لی ها دروغ نمیگویند. سایز آنها همیشه ثابت است. اگر شما در مسیر لاغری پیشرفت کنید. وقتی زیپ شلوار جین تان براحتی بسته میشود؛ براحتی پیشرفت خود را میفهمیدید. این لحظه خوشحالی و هورا کشیدن شماست. همان لحظه ای که به شما انگیزه می بخشد. خب، تا اینجا، شما متوجه شدید که میتوانید وزن یا سایز ایده آل خود را؛ از راههای مختلف تعیین کنید.

نتیجه لاغری با معیارهای  سنجش

ما معمولا به افراد عادی، استفاده از معیار سایز شلوار جین را پیشنهاد میکنیم. اگر چه با ترازو میانه خوبی نداریم، اما هر چند وقت یکبار به آن سری بزنید. کم کردن ذخیره چربی بدن، معیار بسیار خوبی است. اما احتمال زمانبر بودن آن زیاد است. ضمن اینکه، شاید نتوانید براحتی این تغییرات را اندازه گیری کنید. با همه آنچه گفته شد، دقت کنید که، همیشه روند رشد پیشرفت خود را در لاغری با معیارهای سنجش ، اندازه بگیرید. سالم و تندرست باشید

 

منبع : مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا