مقاله

لاغری با دمای محیط

لاغری با دمای محیط

لاغری با دمای محیط به این موضوع اشاره دارد. مکانیزم بدن انسان طوریست که با قرار گرفتن در محیطهای سرد، کالری بیشتری میسوزاند. بدین ترتیب با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا میکند.

محققان اعتقاد دارند، از تغییرات آب و هوایی و قرار دادن بدن در برابر سرما، میتوان برای لاغری بهره برد.

مکانیزم لاغری با دمای محیط

همانطور که میدانید بدن دارای دو نوع چربی میباشد:

  1. چربی سفید – چربی سرسخت، ناشی از مصرف قندها و مواد غذایی سرخ شده.
  2. چربی قهوه ای – چربی خوب و بالا برنده دمای بدن.

چربیهای قهوه ای بدن، با تولید گرما، مسئول حفاظت از بدن در برابر سرما هستند. وقتیکه بدن در دمای محیطی سرد قرار میگیرد، چربیهای قهوه ای با تولید انرژی گرمایی، فعال میشوند. در حالیکه چربی های سفید، فقط نقش بافتهای ذخیره کننده انرژی را بعهده دارند. این مورد، مهمترین عامل لاغری با دمای محیط است.

 

 

سرما و لاغری با دمای محیط

متابولیسم و چربی سوزی با طاقت بدن، در برابر سرما ارتباط مستقیم دارد. کسانی که در فصل سرما، لباسهای گرم میپوشند، همچنین درجه حرارت محیط منزل را بالا نمیبرند؛ بیشتر لاغر میشوند. به دلیل اینکه بدن این افراد، با قرار گرفتن در محیط های سرد، کالری بیشتری میسوزاند.اضافه وزن و تجمع چربی، نتیجه گرم کردن محیط خانه در فصل سرما میباشد.

تغییرات فصلی و لاغری با دمای محیط

طبق یک تحقیق در ژاپن، مشخص شد بدن افرادی که طی ده روز و هر روز به مدت شش ساعت را در هوای سرد حدود هفده درجه سانتیگراد سپری کرده بودند، میزان بیشتری کالری سوزی کرده بود. بر همین اساس چربی بدنشان کمتر شده و احساس آرامش بیشتری داشتند. البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که لاغری با دمای محیط در مناطقی که ساکنان آن، با تغییرات فصول روبرو هستند، بیشتر از کشورهای سردسیری کاربرد دارد.

نتیجه گیری از لاغری با دمای محیط

سبک زندگی، الگوهای غذایی و تحرک از عوامل مهم ابتلا به چاقی محسوب میشوند. اما نوعی دیگر از سبک زندگی که بیشتر مختص فصول سرد سال هست، موجب لاغری و کاهش وزن میشود. کاهش درجه حرارت وسایل گرمازا همچون شوفاژ و بخاری و شومینه، و بطور خاص قرار گرفتن در معرض سرما میتواند بر کاهش میزان چربی در روش لاغری با دمای محیطی ؛ بطور قابل توجهی موثر باشد. سالم و تندرست باشید

منبع مدیر بدن

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی بود. تا حالا به این فکر نکرده بودم که تغییرات دما می تونه روی چاقی و لاغری تاثیر بگذاره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا