مقاله

لاغری با نوشیدن آب

لاغری با نوشیدن آب

لاغری با نوشیدن آب . نوشیدن آب برای کاهش وزن و لاغری ضروری است. و آب تصفیه شده بهترین نوع است. سعی کنید روزانه دست کم هشت لیوان آب بنوشید. در صورت تشنگی یا ورزش و فعالیت بدنی این مقدار را بیشتر کنید.

محاسبه مقدار آب لازم برای بدن لاغری

شیوه ی دیگر برای برآورد آب مورد نیاز هر فرد این است که، وزن او به پوند را به عدد 2 تقسیم کنیم، و عدد به دست آمده به اونس مقدار آب مورد نیاز وی خواهد بود. برای مثال اگر وزن شما 70 کیلو گرم است، روزانه به 75 اونس آب یعنی، حدود 9 لیوان 8 اونسی آب نیاز دارید.

معایب لاغری با نوشیدن آب

برای نوشیدن آب منتظر تشنه شدن نمانید. وقتی آن قدر منتظر می مانید که تشنه می شوید، در واقع آب بدنتان از دست رفته است. از دست دادن آب، سوخت وساز گرسنگی – تشنگی در مغز را مختل می کند. باعث می شود که احساس گرسنگی کنید، در حالیکه تشنه اید.

مزایای لاغری با نوشیدن آب

هیچ جایگزین مناسب یا قابل قبولی برای آب وجود ندارد. آب نزدیک به 70% وزن بدن را تشکیل می دهد. در فعالیت های هضم، جذب، گردش و دفع غذا نقش دارد.
آب برای انتقال و دفع مواد زاید حاصل از فرایند گوارش و سوخت و ساز، حیاتی است. بدن شما به دنبال دفع چربی اضافی، سموم ذخیره شده در بافت چربی را آزاد می کند. این سموم که در کیسه صفرا، کبد، کلیه ها و جریان خون پراکنده اند. فقط به کمک آب از بدن شسته می شوند.

اگر در طول روز بطور منظم آب بنوشید، انرژی بیشتری خواهید داشت، گرسنگی دهانتان از بین خواهد رفت. احتمال ابتلا به سر درد، گرفتگی عضله، حساسیت غذایی و اسید معده را نیز پایین خواهید آورد.

تنظیم عادت آب جهت لاغری با نوشیدن آب

اگر نوشیدن منظم آب برایتان مشکل است، توصیه می کنیم از روی ساعت خود را عادت دهید. هرساعت یک لیوان یا دست کم نصف لیوان آب بنوشید. فقط کافی است هر ساعت کمی آب بنوشید.
بدن نیز مقادیر آب کم را، راحتتر جذب می کند. از طرفی، آن را به سرعت تخلیه نمی کند. بنابراین، شما مجبور نیستید دائم به دستشویی بروید. به این ترتیب، شما و بدنتان به تدریج به آب عادت می کنید.
همچنین توصیه می کنیم، هنگامی که می خواهید از خانه خارج شوید. یا وقتی سرکار هستید. و یا وقتی برای تفریح بیرون می روید، بطری آب خود را همراه ببرید. نوشیدن آب انرژی شما را حفظ می کند. ذهن تان را فعال نگه می دارد.

بنظرتان می توانید این قدر آب بنوشید؟

یکی از مراجعه کنندگان ما ایمیلی نوشته بود که روزی سی لیوان آب می خورد! و با وجود این، هنوز لاغر نشده بود. درست است که ما نوشیدن آب را توصیه می کنیم، اما اول اینکه نه روزی سی لیوان. و بعداینکه، آب نمی تواند به تنهایی شما را لاغر کند. آب به تخلیه چربی ها کمک می کند. و بدون نوشیدن آب کافی احتمال موفقیت شما برای وزن کم کردن پایین می آید. اما به هیچ وجه آب را ناجی اضافه وزن خود ندانید. با توجه به این مسائلی که گفته شد، حالا انگیزه ی بیشتری برای نوشیدن آب دارید؟ سالم و تندرست باشید

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا