رادیو بدن

چطور پایان خوش برای زندگی مان رقم بزنیم

رادیو بدن پایانی

چطور پایان خوش برای زندگی مان رقم بزنیم

چطور پایان خوش برای زندگی مان رقم بزنیم _ دوستان عزیز سلام، به برنامه امروز ما خوش اومدید. من علیرضا آزاد هستم گوینده و موسس رادیو بدن، و از جایی که کارِ من آموزش مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی و رسیدن به آرامش هست، قصد دارم در دقایق پیش رو، به این موضوع مهم بپردازم که با این مسیری که پیش روی زندگی مان است، چطوری میتونیم پایان خوشی رو برای زندگی مان رقم بزنیم؟

خب، با این سوال شروع میکنم، شما چند سال تان است؟ 25 ؟… 37؟… 43؟… 59؟ 68؟ شاید هم یا بیشتر؟! راستش این عدد خیلی مهم نیست! مهم اینکه، بدونیم هر کسی در زندگیش فقط یه بار است که به این اعداد سنی می رسد.
در واقع، همه ما مسافرانی هستیم که از هر گذرگاه عمر، فقط یک بار عبور می کنیم و متاسفانه چون قبلاً تجربه ای از آن مرحله از زندگی نداشته ایم، معمولاً به جای لذت بردن از هر بخش از سفرمان، دچار رنج و بعدشم پشیمانی می شویم.

و این طوریکه با از دست دادن هر کدام از مراحل زندگی مان، دلمون رو خوش می کنیم که توی ایستگاه بعدی، سفر زندگی مان بهتر می شود. غافل از اینکه، وقتی در 40 سالگی همان چیزی رو تجربه ای میکنیم که در 30 سالگی داشتیم، پس در 50 یا 60 سالگی هم اتفاق جدیدی نخواهد افتاد. دلیل اصلیش هم این است که ما قبل از رسیدن به مراحل بعدی سفر، اطلاعاتی از آن کسب نکرده ایم.

در صورتیکه ما اگر بخواهیم مثلا یک سفر کوتاه به شمال داشته باشیم، ترجیح می دهیم از کسی که بارها و بارها جاده چالوس را رفته، یه اطلاعات حداقلی بگیریم: مثل اینکه فلان جای جاده، دره ای با چشم انداز زیبا وجود دارد که میشه دقایقی را در قهوه خانه مشرف به رودخانه ته دره، چای خورد، یا اینکه غذای فلان رستوران خیلی عالی است، مخصوصاً اوزون برون هایش و … .

چطور پایان خوش برای زندگی مان رقم بزنیم

خب، حالا چرا این کار را درباره سفر زندگی مان نکنیم. دُوُ روُ بَرِ ما پر از آدم هایی است که در مسیر زندگی، جلوتر از ما هستند. شاید بگید تجربه هر کس توی زندگی میتونه خیلی فردی و مختص باشه. بله درسته. اما با وجودی که همه آدم ها سرنوشت یکسانی را طی نمی کنند، ولی در مجموع اصول کلی موفقیت و شکست، یکی است.

ضمن اینکه جالب بدونید پژوهشگران زیادی پرسیدن تجربه زندگی دیگران رو، به روش های تحقیقاتی مختلفی مثل گفت و گو با افراد بالای 50 سال و نشستن پای صحبت افرادی که خودشان می دانستند چند صباحی بیتشر دیگر مهمان این دنیا نیستند، را به صورت علمی انجام داده اند. که نتایج اون میتونه برای هرکسی که شنونده این برنامه است جالب باشه!

در واقع، سوال اصلی توی این تحقیق این بود که چرا که بعضی ها دوران پیری شان را با رضایت طی می کنند و بیشتر آدم ها، در حسرت زندگی برباد رفته، دنیا رو ترک میکنند؟

که در جواب هایِ اونها، میشه به این نکته قابل توجه پی ببریم که رازهای رضایت از زندگی یا حسرت های زندگی آدم ها در فرهنگ های مختلف، تقریباً یکی هست!! بنابراین، در ادامه برنامه مهم ترین شان را بر اساس “زندگی زیسته و نزیسته افراد مختلف جهان” در قالب 11 حسرت زندگی؛ جمع بندی کرده ام که به اتفاق هم اونا رو میشنویم:

رادیو بدن پایانی

سختی ها همیشه وجود دارند ولی فقط کسانی حسرت می خورند که همیشه منتظر شرایط ایده آل برای رسید سهم لذت بردن از زندگی هستند. وضعیت ایده آل هیچگاه برای هیچ کس نمی آید.
این ها حسرت هایی هستند که میلیاردها نفر در آخر عمرشان بدان ها رسیده اند، یعنی زمانی که واقعا دیر شده است. با اینکه خیلی خوب فهمیدم که مرگ هم ادامه این زندگیست، با این حال؛

زشت است زندگی و زیباست مرگ برای آنکه چیزی برای از دست دادن ندارد.
و زیباست زندگی و زشت است مرگ برای آنکه می خواهد چیزهای بیشتری به دست آورد.
و زیباست زندگی و زیباست مرگ برای آنکه خودش را آماده لذت بردن از هر اتفاقی کرده است.

بله دوستان خوبم. این ها، آموزه هایی هستند که تعداد کمی از آدمها در جوانی یا میانسالی بهش می رسند و زندگی را با حال خوش به پایان می برند. و مهم اینکه یادمون باشه، در نهایت، 1این تصمیم ماست که جزو اکثریت بازنده باشیم یا اقلیت برنده. به هر حال، از همراهی تون تا آخر ین برنامه رادیو بدن، صمیمانه سپاسگزارم و قلبا آرزو میکنم زندگی به کام تون همیشه شیرین و رضایتبخش باشه. سالم و تندست باشید. در پناه خداوند متعال

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا