مقاله

لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز

لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز

لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز، بعد از تعطیلات تابستان، خیلی دور از ذهن نیست. شاید باور اینکه چطور میشود با تغییر سبک زندگی پاییز، به لاغری و تناسب اندام رسید، برای کسانی که مدیریت بدن را بلد نیستند، بنظر غیر ممکن بیاد. در این نوشتار این موضوع را بخوبی برای شما عزیزان روشن می سازیم.

سبک زندگی چیست؟

سبک زندگی، شیوه زندگی خاص یک فرد یا گروه با توجه به فرهنگ جامعه است که بیشتر اوقات به علایق، نظرات ورفتار ها و جهت گیری آنها اشاره می کند. در واقع، با واژه فراگیری روبرو هستیم که از سلیقه افراد در زمینه سرگرمی و تفریح، کار و شغل، آرایش مو و لباس، هنر موسیقی و غیره؛ همگی را شامل می شود. با مدیریت صحیح سبک زندگی می توان به لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز رسید.

لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز چگونه اتفاق میافتد؟

در فرهنگ ایرانی، تابستان یعنی راحتی در همه امور زندگی است. از جمله خواب و استراحت، درس و مطالعه، گردش و مسافرت، خورد و خوراک، و خیلی موارد دیگر است.

تنظیم خواب برای لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز

یکی از بهترین تغییرات در سبک زندگی با شروع فصل پاییز، تنظیم ساعت خواب شبانه است. همانطور که می دانید خواب شبانه، آن هم در ابتدای شب، با کمک به جذب مواد آلی و معدنی، به لاغری و تناسب اندام، کمک شایانی می کند.
بازگشایی مدارس در آغاز پاییز، بطور عمومی باعث تنظیم برنامه خواب شب می شود. از تغییر ساعت برنامه های تلویزیونی گرفته تا تغییر پیک ترافیک صبحگاهی، که بخاطر رفت و آمد دانش آموزان حاصل می شود.
تاریک شدن زودتر هوا و همچنین یک ساعت به عقب کشیدن ساعت رسمی کشور، موجب زودتر به خانه برگشتن می شود. اگر دقت داشته باشید در پاییز، معمولا ساعت 18 هوا کاملا تاریک است. فاصله زمانی 5 ساعته تا ساعت 23، شما را کاملا برای رفتن به رختخواب آماده می کند. چرا که در این مدت همه کارهایی مثل با خانواده بودن، تماشای سریال های، غذا خوردن، چک کردن شبکه های اجتماعی را انجام داده اید.
سکوت شبانه حاصل از آرام گرفتن شب در ساعات پایانی، شما را قانع می کند که خواب بهترین کاری است که می تواند در این لحظه صورت بگیرد. همچنین ترس از در ترافیک ماندن، شما را سحر خیزتر می کند.
در مجموع، ناخواسته ساعت خواب شما تنظیم شده که فایده این اتفاق، یک استراحت به موقع است و ثمره آن لاغر شدن با آرامش ذهن و جسم است.

رعایت الگوی غذایی راهی بسوی لاغر شدن با تغییر سبک زندگی پاییز

یکی از سخت ترین کارها در تابستان، رعایت رژیم غذایی و دنبال کردن برنامه لاغری و کاهش وزن است. گرمی هوا باعث میشود برای خنک کردن بدن، به نوشیدنی ها خنک، از جمله آبمیوه، نوشابه، شربت، که اغلب خیلی شیرین و پرکالری هستند، روی بیاوریم. انواع بستنی و فالوده، با کالری های بالا هم از این قاعده مستثنی نیستند.
نکته قابل توجه اینکه مسافرتها هم مزید بر علت می شوند و شما عملا راهی جز شکستن رژیم لاغری ندارید. معمولا در سفر، حس با جمع بودن، و درک نکردن برنامه لاغری شما توسط اطرافیان، اراده شما را برای لاغر ماندن، متزلزل می کند. از طرفی حس تجربه کردن غذاها محلی شهرهای جدیدی که وارد آنها می شوید هم فرصتی برای از دست دادن تناسب اندام و لاغری است.

نوشیدنی های لاغر کننده پاییزی

در حالیکه با خنکای مطبوع پاییز، کنترل دمای بدن راحتتر صورت می گیرد و نوشیدن مایعات گرم با طعم های تلخ و گس همراه با بوی تلخ مطبوعشان، دلچسب و لذت بخش است. ضمن اینکه قطعا با گردش خون ناشی از تحریک کافئین موجود در این مایعات، فرآیند چربی سوزی برای کاهش وزن و لاغری صورت می گیرد.
البته افراط مصرف اینگونه نوشیدنی ها باعث بالا رفتن کورتیزول می شود که این امر موجب استفاده از شیرینی برای کسب آرامش و کاهش استرس ناشی از این تغییر و تحول است.

میوه های لاغر کننده پاییزی

میوه های پاییزی با طعم های ترش مثل نارنگی و پرتقال و ملس مثل گلابی و انار و گس مثل خرمالو در مقابل میوه های تابستانی با طعم های شیرین و پرکالری، هم به سلامت دستگاه گوارش و هم به لاغر ماندن بدن کمک زیادی می کنند.

هوای مطلوب پاییزی و پیاده روی های لاغر کننده

با کاهش دما در پاییز، بدن برای حفظ دما در شرایط ایده آل، وارد فاز استفاده از چربی یا به اصطلاح چربی سوزی و لاغر شدن می شود. چرا که گرمای ناشی از سوخت هر گرم چربی معادل 9 کیلو کالری است. که تحمل این شرایط با توجه با دمای محیط، در مقایسه با گرمای تابستان خیلی آسان است.
پیاده روی هایی که معمولا برای لاغری و کاهش وزن صورت می گیرد در پاییز با توجه به هوای مطبوع و دوست داشتنی، انجام پذیرتر است. در کنار آن بارش باران های سبک، حس لطافت و سر زندگی به ساعت تمرینی کاهش وزن شما می بخشد. با توجه به روانشناسی رنگ ها، انرژی مثبت رنگ های گرم پاییزی همچون نارنجی و زرد و سرخ… انگیزه و نشاط دو چندانی به روح لطیف شما، برای مرتب و منظم بودن این برنامه لاغری می دهد.

کلام پایانی در ارتباط با لاغر شدن با تغییر سبک زندگی پاییز

در نهایت باید به این نکته هم توجه داشت که همه فصل های سال زیبا هستند ولی زیبایی ” پاییز، پادشاه فصل ها ” حس دلنشین رعایت اصل تعادل را که موجب کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام میشود، به شما میبخشد. سلام و تندرست باشید
نویسنده: علی آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. چه زیبا تشریح شده این تغییر فصل، کاش ما هم همزمان با تغییر فصل ها تغییر خود را می داشتیم.

  2. با سلام و سپاسگزارم از مقاله جالبتان
    استاد اگر امکانش هست از نوشیدنی های پاییزی نام ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا