رادیو بدن

به چه مشاوری مراجعه کنیم؟

به چه مشاوری مراجعه کنیم؟

به چه مشاوری مراجعه کنیم؟ باتوجه‌به پیچیدگی دنیای امروز، نیاز به مشاوره بیش‌ازپیش احساس می‌شود. ضمن اینکه اساسی‌ترین هدف از مشاوره روانشناسی ، حل مسئله است. با این حال اگر مشاور خودمون را درست انتخاب نکنیم ، نه‌تنها مسئله حل نمی‌شود، چه‌بسا مسئله‌های دیگری نیز به‌وجود بیآید. در ادامه این برنامه از رادیو بدن قصد داریم درباره‌ی مهم‌ترین نکات مربوط به انتخاب صحیح مشاور بپردازیم.

پس همراه من علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن. باشید. درنگی گوتاه میکنیم بر میگردیم

یکی از دلایل مهمی که آدم را از روا‌ن‌شناس و نتیجه گرفتن از مشاور ناامید می‌کند، انتخاب اشتباه درمانگر است. دکتر احمد ایزدی طامه؛ روان‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه در این باره می‌گوید:

رادیو بدن 177

یکی از موضوعات جالب در سال‌های اخیر در ایران افزایش پدیده‌های «بدلی» است که آن‌ها را در اصطلاح با «نما» می‌شناسیم. مثل تماشاگرنما، دلال‌نما، روحانی‌نما، دکترنما، خواننده‌نما، شاعرنما و سرانجام روان‌شناس‌نما. متأسفانه به دلایل مختلف از جمله نقص در نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، وجود مراکز متعدد صادرکننده مجوز خدمات روان‌شناختی و در نتیجه نبود نظارت کامل بر این نوع خدمات و در کنار این‌ها، برخی از ویژگی‌های شخصیتی مردم که باعث می‌شود یه وقتایی شعار را بر عقلانیت، و فریب را بر روبه‌رو شدن با حقیقت ترجیح ‌دهند، فراوانی روان‌شناس‌نماها رو به افزایش است.

از طرفی دیگه با توجه به ضعف فرهنگی ما در مواجه با ناکامی ها، یکی از علت هایی که افراد به روانشناس نماها مراجعه می کنند اینکه مخاطب می خواهد مشکلی که براش پیش آمده را بودن پرداخت هزینه و در کمترین زمان ممکن حل کند. یا بعضی ها موقع مراجعه به روان‌شناس توقع یک تخت روانکاوی و کارهایی مثل هیپنوتیزم دارند. روانشناس نماها هم این افراد را شناسایی می کنند و با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و حرفه ای توصیه هایی به فرد می کنند که خوشایندش باشد ولی جز ضرر، چیز دیگری ندارد….

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا