مقاله

لاغری با تجسم خلاق

لاغری با تجسم خلاق

لاغری با تجسم خلاق _ آدم ها برای داشتن تناسب اندام از شیوه‌های درمانی مختلف استفاده می‌كنند. عده ای به سراغ رژیم‌های درمانی می‌روند، و با اصلاح شیوه تغذیه به كاهش ورن یا افزایش وزن خود برای رسیدن به وزن استاندارد تلاش می‌كنند. عده دیگری هم وجود دارند كه از تكنیك‌های تمرینات ذهنی سالم‌سازی‌ جسم و ذهن برای درمان چاقی و اضافه وزن یا افزایش وزن استفاده می‌كنند.

خوشبختانه امروزه تاثیرات مثبت شیوه‌های درمانی ذهنی، به‌منظور اصلاح وزن و رسیدن به تعادل و توازن برای بسیاری از مردم و متخصصان و درمانگران آشكار شده و از این روش‌هابرای درمان بیماران خود استفاده می‌كنند. در این مقاله با بررسی لاغری با تجسم خلاق راهكارهای رسیدن به تناسب اندام و كاهش وزن را بررسی می‌كنیم.

روش لاغری با تجسم خلاق

در این شیوه، فرد با تصویرسازی و تجسم خلاق، خود را لاغر فرض می‌كند و به دلیل این تصویر‌سازی‌، حركاتش به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود كه روی بخش‌های چاق متمركز شده و به لاغر شدن آن بخش‌ها به‌طور ناخودآگاه كمك می‌كند. به‌عنوان مثال، افرادی كه در ناحیه كمر و شكم خود دچار افزایش وزن هستند، با تمركز و تصویر‌سازی،‌ و همین‌طور با انجام تمرینات ذهنی می‌توانند به آماده سازی ذهن و همین طور پایبندی به تعهدات خود نسبت به لاغرشدن و كاهش وزن كمك كرده و ظرف مدت كوتاهی نتیجه خوبی از این شیوه درمانی دریافت كنند.
در حقیقت، هرکس قدرت تجسم خوبی داشته باشد، می‌تواند آگاهانه یا ناآگاهانه موفقیت را جذب کند. در ادامه می خواهیم به شما یاد بدهیم که چطوری قدرت شگرف تجسم خلاق را به شیوه ای خودآگاهانه تر، و به صورت فنی برای آفرینش اندام متناسب به کار ببرید.


قدرت تجسم

تجسم خلاق تکنیک قدرتمندی است که می‌توان آن را به‌چشم تمرین دید. تمرینی که بارهاوبارها در ذهن اتفاق می‌افتد. به‌‌‌کمک این تمرین می‌توانید از تخیل خود برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی استفاده کنید. اگر این تکنیک به‌درستی به‌کار گرفته شود، می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند. قدرت تجسم کمک می‌کند بتوانید رؤیاهای زندگی خود را جذب کنید و به آنها تحقق ببخشید.

اگر تجسم به‌درستی انجام شود، می‌تواند شرایط مناسب را جذب زندگی‌تان کند و قدرت این را دارد که محیط را تغییر دهد و فرصت‌های مناسبی به‌وجود بیاورد. درواقع، برای اینکه بتوانید از قدرت تفکر خود استفاده کنید و از آن در جهت دستیابی به رؤیاهایتان بهره ببرید، باید از تجسم خلاق کمک بگیرید؛ برای این کار هم، باید از قوانین روحی طبیعی‌ای استفاده کنید. که هرکسی قابلیت و توانایی استفاده از آن را دارد.

تجسم خلاق چیست؟

تجسم خلاق، فن استفاده از نیروی خیال، برای آفرینش خواسته های زندگی مان است. با استفاده از تجسم می‌توان برای ایجاد تغییرات روانی مفید از تصاویر ذهنیِ هدفمند کمک گرفت. درحقیقت تجسم کاری است که به‌طور مداوم در ذهن انجام می‌پذیرد. شما با تصورکردنِ روشن و واضح اهداف‌تان می‌توانید ضمیر ناخودآگاه خود را برای رسیدن به آنها آماده کنید. تحقیقات نشان داده است ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین خیال و دنیای واقعی را متوجه نمی‌شود. بنابراین با تکرار یک تصور، ضمیر ناخودآگاه آن را می‌پذیرد. درنتیجه افکار و اعمال در راستای رسیدن به هدف مدنظر تغییر می‌کنند. تکرار تصور همچین باعث می‌شود حتی در مواجهه با مشکلات هم همچنان هدف‌تان را دنبال کنید.

تجسم روی شبکه و سیستم عصبی هم اثر مثبتی دارد. تجسمِ برخی رفتارها و فعالیت‌های خاص باعث می‌شود وقتی آن فعالیت‌ها واقعا تحقق پیدا کردند، با آنها آشناتر باشیم. دلیل آن هم این است که با تجسم کارها، دقیقاً همان عصب‌هایی تحریک می‌شوند که با انجام‌دادن واقعیِ آن کارها فعال می‌شوند.

چرا تجسم مؤثر است؟

درست است که محققان بارها نشان داده‌اند که تجسم، مفید واقع می‌شود، ولی سؤال اینجاست که واقعاً چرا؟! در کمال شگفتی، دانشمندان متوجه شدند ورزش‌کاران تنها با تجسم مجموعه‌ای از حرکات ورزشی می‌توانند به قدرت بدنی‌ای برسند که انگار واقعا آن حرکات را انجام داده‌اند. آنها فهمیده‌اند که تجسم روی شبکه‌های عصبی و ذهن ناخودآگاه اثر دارد. بله، آنها واقعا در تلاش‌اند بفهمند چرا تجسمِ فعالیتی بدنی، و انجام واقعی آن، اثر دقیقا برابری روی بدن می‌گذارند.

یکی از دلایل این موضوع ممکن است قدرت عظیم نهفته در افکار باشد. ما با تجسم، روی افکار خاص تمرکز می‌کنیم و آنها را تقویت می‌کنیم. افکار از تصاویر ساخته شده‌اند و با تمرکز روی فکر و ایده‌ای خاص، آن تصویر را پرورش می‌دهیم. این پروسه باعث تغییرات درونی‌ای می‌شود که روی دنیای اطراف ما اثر می‌گذارند. بنابراین می‌توانیم با تغییر روش فکرکردنمان، واقعیت‌مان را تغییر دهیم.


چطور لاغری را تجسم کنیم؟

حالا برای مبحث لاغری با تجسم خلاق قصدداریم به شما تمرینی دیگرکه بسیاربی نظیر، پرقدرت وساده می باشد رایاد بدهیم. اما لازم است قبل از انجام دادن تمرین، تمام مراحل زیر را با دقت بخوانید:
درگوشه ای برروی یک صندلی بنشینید و چشم های خودرا ببندید، به فیلمی فکر کنید که درآن فیلم شما لاغر، شاد و با اعتماد به نفس هستید.
ببینید که شخصیت جدید شما چه کارهایی، که شما درزندگی روزانه انجام می دادید، به راحتی انجام می دهد. تصورکنید شخصیت جدید شما به اندازه غذا می خورد، تحرک دارد و خیلی سریع و آسان بر احساسات و هیجانات خود غلبه می کند.

ببینید شخصیت جدید شما چگونه با دیگران صحبت می کند؟
چه تن صدایی دارد؟
چگونه خود را حمل می کند؟
چگونه حرکت می کند؟

تذکر:

اگر با این فیلم احساس خوبی نداشتید، از الهاماتی که به شما می شود، راهنمایی بگیرید. اجازه دهید صدا، تصویر و احساس درون شما بیشترشود. حالا باهمین حس وارد بدن اکنون خودتون بشوید و تمامی احساسات را درخودتان نگه دارید .
یک بار دیگر فیلم را مرور کنید وموقعیت های روزانه خود را ازنمای جدید مشاهده کنید. ببینید نمای جدید چه شکلی دارد، و چگونه می تواند به شما برای رسیدن به هدف کمک کند. حالا همه چیز بهترشده است، اینطورنیست؟


[quote]

برای رسیدن به چیزهای بزرگ، باید اول رؤیاپردازی کنیم، بعد تجسم کنیم، بعد برنامه‌ ریزی کنیم، به آن اعتقاد داشته باشیم و در انتها آستین‌ها را بالا بزنیم و دست‌به‌کار شویم.»

آلفرد مونتاپرت

[/quote]

تهیه نقشه ی گنج

یکی از اولین چیزهایی که در برنامه ریزی ذهنی _ زبانی یاد گرفتم این است که در لاغری با تجسم خلاق، تنها گفتن هدف کافی نیست، بلکه حتما باید روی کاغذ نوشته شود. اکنون بازی سرگرم کننده ای را به شما توصیه می کنیم که این پیام را به ناخودآگاه می فرستد که براستی مسیرتان این است و قراراست این گونه باشید. برای این کارشما می توانید تابلوی چشم اندازی از خواسته های خود درست کنید.
تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه مقوا و چند مجله کهنه و یک قیچی و یک نوار چسب و یک قلم و تخیل است. درمجله، عکس مکان هایی را پیدا کنید که دوست دارید به آن جا سفر کنید. یکی ازافراد گروه عکسی ازخودش را دریک قایق بزرگ در سواحل شمال گذاشته بود.

خلق اندامی زیبا

آنوقت به دنبال تصویری بگردید که شبیه اندام مطلوب شماست، مثلا اگر جزو افراد ورزش دوست هستید، به جای تصویر زنی که لباس مجلسی پوشیده و مروارید انداخته، تصویر ورزشکاری را انتخاب کنید که دمبل به دست دارد. توجه داشته باشید، چیزی که ازآن شما نیست انتخاب نکنید.
پس از انتخاب، تصاویر را بریده و روی مقوا بچسبانید. یک عکس از سرخودتان را روی سر تصویر بچسبانید، یا این که عکسی ازخودتان درهنگامی که در وزن دلخواهتان بودید، به نقشه اضافه کنید.

آنگاه برای این که بتوانید لاغری با تجسم خلاق را به نحو احسن به نمایش بگذارید از کلمات یا جملات الهام بخش، پیام های انگیزشی مثلا (کاهش وزن آسان است) یا (احساسی عالی ودلپذیردارم) می توانید عبارتهای تاکیدی ووزن مطلوبتان را نیز روی نقشه گنج بچسبانید.

همانطور که خاطرتان هست، یکی از اصول مهم لاغری با ان ال پی، بر این باور است که اگر شما صددرصد به هدفتان متعهد نباشید، درنهایت در میانه ی راه انگیزه تان را ازدست خواهید داد. بنابراین تکنیک ها را بکار بگیرید، منعطف باشید و ازهمه مهمتر اینکه، هر کار درستی را برای رسیدن به هدفتان انجام دهید.

نکته مهم :

اگر هنوز هم شک دارید که آیا به اندازه ی لازم به هدفتان متعهد هستید، ازخود بپرسید: اگرمن این تغییرات را ایجاد نکنم چه می شود؟ زمان را جلو ببرید و تصویر خودتان را دریک سال بعد تصور کنید که چاق تر و نامتناسب تر شده اید. ازخودتان بپرسید که چه بلایی بر سر عزت نفس تان، کار و زندگی عاشقانه تان خواهد آمد؟ توانایی تان برای این جا وآنجا رفتن چگونه می شود؟ چه احساسی خواهید داشت؟ تمرین لاغری با تجسم خلاق هر نوع انگیزه ی لازم برای دستیابی به هدفتان را به شما خواهد داد.


موفقیت را تجسم کنید

تجسم موفقیت، انرژی زیادی به آدم می‌دهد. این کاری است که افراد موفق قبل از دنبال‌ کردن اهداف‌شان، مرتب آن را تکرار می‌کنند. خیلی‌ از آنها قبل از اینکه برای رسیدن به هدف‌شان کاری کنند، نحوه‌ی رسیدن به موفقیت را با جزئیاتِ دقیق تجسم می‌کنند. تجسم موفقیت اگر بدرستی انجام شود، ممکن است نتایج قابل‌توجهی داشته باشد.

اشتباهات رایج در لاغری با تجسم خلاق

البته با همه‌ی‌‌ اینها، تجسم قرار نیست جادو کند. یعنی این‌طور نیست که چیزی را تصور کنید و بعد به‌شکل خارق‌العاده و جادویی، آن چیز از غیب ظاهر شود! بلکه، تجسم درحقیقت پایه‌های مهم و لازم برای رسیدن به رؤیاها را ایجاد می‌کند.
پس همان‌طورکه گفتیم، تجسم باعث نمی‌شود چیزی که وجود ندارد، به‌طور معجزه‌‌آسایی ظاهر و موجود شود، بلکه، باعث می‌شود خودتان برای رسیدن به آن، کاری کنید. در حقیقت، تجسم خلاق باعث ایجاد عقاید و نگرش‌های ذهنی درستی می‌شود، و کمک می‌کند بتوانید کارهای لازم برای رسیدن به اهداف‌تان را انجام دهید. این تصویرسازی ذهنی روند تفکر شما را به‌کلی تغییر می‌دهد و کمک می‌کند افکار محدودکننده‌تان را از بین ببرید.

وقتی تجسم می‌کنم، با پای خود می‌آید!

تجسم روشی برای افزایش خود بزرگ بینی در تصورات تان است. همچنین عملکرد آن مانند نفس عمیقی است که همواره می کشیم. همانگونه که نفس همیشه همراه شماست، تصورات تان هم همیشه با شما همراه است، و شما می توانید در هر شرایطی از آن بهره بگیرید.
بنابراین، با بهره گیری از قدرت تجسم، رویکرد خود را به سمت تفکر سالم سوق دهید. تجسم خلاق یکی از قویترین ابزارهایی است که تغییر و دگرگونی را در درون آدمی دامن می زند. تصویری که در ذهن اکثر زنان شکل گرفته این است که “می خواهند اندامشان چگونه دیده شود”.

 

این تصویر تقریباً همیشه مرتبط با لاغری و کاهش وزن می باشد و این نوع نگرش و قضاوت در مورد خود یا خودارزیابی، گاهاً تضعیف کننده روحیه و نگران کننده است و در نهایت منجر به تنفر از خود می گردد.

آنها ممکن است پیش خود بگویند: آیا می توانستم آنقدر که نسبت به غذا و وزنم ، وسواس دارم و در موردش فکر می کنم، خودم را حداقل کمی لاغر تصور می کردم!؟

توجه:

دقت داشته باشید، آنقدر که کاهش منفی بافی در مورد خودتان، شما را قادر خواهد ساخت تا از سنگینی قلب و مغزتان رهایی یابید، تمرکز بر کاهش وزن اثر بخش نخواهد بود. بنابراین، ممکن است تفکر لاغری، بیشتر مورد نیاز ذهنتان باشد تا خود اندام.
بنابراین از نیروی تجسم برای تغییر نوع نگاه و تفکرتان، کاهش منفی بافی در مورد خودتان، و همچنین، ایجاد فضایی در دیدگاه و ذهنتان، کمک گرفته و استفاده کنید.


کلام آخر لاغری با تجسم خلاق

تمرین های لاغری با تجسم خلاق را هر روز انجام دهید. یاددتان باشد که تکرار کلید موفقیت است. وقتی که ما کاری را مدام تکرار می کنیم مسیر های عصبی درمغز بوجود می آید، و با تکرار دوباره ی آن، این مسیر تقویت می شود.
اگر این تمرین را هرروز صبح انجام دهید، به زودی متوجه می شوید که عادتی سالم در شما شکل گرفته و احساستان نسبت به خود بهترمی شود، و یک قدم به وزن اید ه آل خود نزدیک می شوید.
باور کنید این اتفاق می افتد. پس، لطفا تمرین های لاغری با تجسم خلاق را جدی بگیرید و با جدیت تمام انجام دهید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بتوانید از تجسم خلاق برای لاغری کمک بگیرید و زندگی رؤیایی خودتان را بسازید. سالم و تندرست باشید

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا