معرفی کتاب

چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم

چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم

چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم و در برابر ناملایمات مقاوم‏تر، کتابی است از دکتر آلبرت الیس که نحوه رسیدن به این خواسته ‏ها را به شما آموزش می‏ دهد. این کتاب توسط عاطفه هوشان، ترجمه و انتشارات رسا آن را به چاپ رسانده است.
دکتر الیس در این کتاب ده ‏ها نمونه از زندگی واقعی افراد، و شرح مفصلی از مراحل عملی خودیاری را به روشی بیان کرده است، که در عین آگاهی دادن به شما سرگرم کننده نیز هست. دست به کار شده، باعث شادی خود شوید!
او مؤلف کتاب‏ های: نمی گذارم کسی اعصابم را بهم بریزد؛ هیچ‏ چیز نمی‏تواند ناراحتم کند؛ احساس بهتر، بهتر شدن، بهتر ماندن؛ زندگی شادمانه، زندگی عاقلانه؛ و بیش از شصت کتاب دیگر است که به چند زبان ترجمه شده‏ اند.

درباره نویسنده کتاب چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم

دکتر آلبرت الیس روان‏شناسی مشهور، محبوب، اعجازگر، خلاق و جنجال‏برانگیز در عرصه بین ‏المللی بوده است. او “پدر” رفتار درمانی عقلانی هیجانی، و “پدربزرگ” درمان شناختی رفتاری است، که هر دو از شیوه‏ های ماهرانه روان‏ درمانی در عصر حاضر به ‏شمار می‏ آیند.
دکتر آلبرت الیس سرشناس ‏ترین و محبوب‏ ترین روان‏شناس زمانه ما می‏ باشد. وی بیش از نیم قرن سابقه رواشناسی بالینی دارد، رئیس مؤسسه آلبرت الیس در نیویورک می ‏باشد، که کارش رفتار درمانی عقلانی هیجانی مردم است.

رفتار درمانی عقلانی هیجانیِ او، طلیعه ‏دار رویکرد بسیار مشهور درمان شناختی رفتاری است که ده‏ ها هزار درمانگر در سراسر دنیا پیرو آن هستند.
آلبرت الیس در سال ۱۹۱۳ متولد شد. در سال ۱۹۳۴ مدرک لیسانس خود را از سیتی کالج نیویورک و در سال ۱۹۴۳ فوق لیسانس، و در سال ۱۹۴۷، مدرک دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. در سال ۱۹۴۳ ، بطور خصوصی به مشاوره و روان درمانی در زمینه خانوادگی، ازدواج و امور جنسی اشتغال ورزید.

بیوگرافی دکتر آلبرت الیس

الیس در اوایل کارش، در مشاوره ازدواج و خانوادگی، اصولاً بیشتر اوقات، به شیوه ای آمرانه به ارائه اطلاعات به مراجعانش می پرداخت. الیس با روش ها و نظریه روانکاوی توافقی نداشت. زیرا شیوه های روانکاوی در مقایسه با نظرات خودش چندان فعال و هدایت شده نبودند. بدین ترتیب آلیس، به نظریات یادگیری و تغییر رفتار از طریق اصول یادگیری های شرطی، روی آورد.
الیس در سال ۱۹۴۵ میلادی به بعد، شیوه درمان عقلانی–عاطفی را موثرتر از سایر روش ها دانست، و همواره سعی کرد از آن در درمان بیماران استفاده نماید.

آلبرت الیس و دکتر رابرت هارپر در کتاب شاهکارشان به نام زندگی عاقلانه می‌گویند: خودتان را با این حرف که، وقتی آدم بهتری خواهید شد که به هدفتان برسید، گول نزنید!
کارهای موردعلاقه خود را دوست داشته باشید، و سعی کنید در آنها موفق شوید. شکست‌های احتمالی را هم اتفاقی ناخوشایند بدانید، نه یک افتضاح! و این شکست‌ها را، نشانه‌ی بی‌ارزشی خود ندانید.

برخی از کتابهای ارزشمند دکتر آلبرت الیس:

– زندگی شادمانه
– زندگی عاقلانه
– چگونه منطقی زندگی کنیم؟
– نمی گذارم کسی اعصابم را بهم بریزد
– چگونه می توان با یک فرد عصبی زندگی کرد؟
– هیچ چیز نمی تواند ناراحتم کند، آره هیچ چیز!

وب سایت دکتر آلبرت الیس

توضیح مختصر درباره مجموعه کتاب های خودیاری

مطالب این کتاب‌ها به‌گونه‌ای تنظیم و نوشته شده است که، اولاً درک و فهم آنها برای عموم مردم کاملاً آسان باشد، و ثانیا استفاده از شیوه‌های پیشنهادی، از طریق تکرار مطالب و درج مثال‌های مشابه برای خواننده محترم راحت گردد.
به‌علاوه، از آنجا که این کتاب‌ها با انگیزه کمک به خوددرمانی نگاشته شده است، به‌نظر می‌رسد که برای ملکه شدن شیوه‌ها در ذهن خواننده، نویسنده ناگزیر از این تکرارها بوده است. در واقع، این تشابه مطالب، خود راهکاری اجتناب‌ناپذیر برای فهم و درک بیشتر، روشن شدن زوایای مبهم مشکلات و در نهایت روشی برای جایگزینی شیوه‌های درمانی پیشنهاد شده در ذهن خواننده است.


بخشی از کتاب:

ناراحتی شما فقط به دلیل شرایط و موقعیت ها ی فعلی، و یا گذشته شما نیست. بلکه، بسیاری از نگرانی ها را، خودتان بوجود می آورید.

شما بجای انتخاب راه های درست و منطقی برای کسب موفقیت، و کسب لذت، و تاییددیگران، با خلق بایدها و نبایدها،و خواسته های مطلق گرایانه، حکم های نادرست، و پافشاری بی جا در مورد آنها، باعث ناراحتی خود می شوید.

تمرین کنید، که بایدهای مستبدانه خود را، با تلاش و پشتکار، به توقعات قابل انعطاف تغییردهید.

سعی کنید تفکر، احساس، و عمل تان با توقع همراه نباشد.

بپذیرید که اعمال و اشتباه غیر اخلاقی، و یا احمقا نه ای که از شما و دیگران سر می زند، هر گز باعث نمی شوند که به یک آدم بد و خبیث تبدیل شوید. پس بهتر است از لعن و نفرین خود و دیگران دست بردارید.

چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم

رفتار ها و احساسات آشفته ای که، به دنبال باید ها و نباید ها برای خود به وجود می آورید، را به طور جدی تغییر دهید. چون معمولا خودم عامل نگرانی هایم هستم. پس قطعا می توانم از ناراحت کردن خود دست بردارم.

من می توانم تفکرات غیر منطقی راکه بانیِ مشکلات رفتاری وهیجانی من هستند،کاهش دهم.

خود را متقاعد می کنم که، گاهی شرایط نا خوشایند باید در زندگی من به وجود آید، تا من با آنها روبه رو شوم بر آنها غلبه کنم. و بتوانم تغییر شان دهم، و اگر موفق نشدم، آنها را بپذیرم.

خب، حالا دوست دارید افکار پریشان خود را تبدیل به افکاری سالم کنید؟ در برابر ناملایمات و مصیبت‏ ها کمتر احساس ناراحتی کنید؟ بر نگرانی، افسردگی، عصبانیت، بیزاری و بدبختی خود غلبه کنید؟
پس مطالعه کتاب چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم و در برابر ناملایمات مقاوم تر، را جدی بگیرید…

 

دانلود کتاب چگونه شادی‌آفرین زندگی خود باشیم و در برابر ناملایمات مقاوم‌تر

 


مشخصات کتاب:

عنوان:
چگونه شادی آفرین زندگی خود باشیم و در برابر ناملایمات مقاوم تر
عنوان اصلی:
How To Make Yourself Happy and Remarkable Less Disturble

مؤلف: آلبرت الیس (Albert Ellis, Ph.D)
ناشر: رسا
مترجم: عاطفه هوشان
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 152.47
سال چاپ: 1393
نوبت چاپ: 4
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحات: 312
موضوع: رفتار درمانی عقلانی و عاطفی
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک 10 رقمی: 9643176738
شابک 13 رقمی: 9789643176730

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا