معرفی کتابمهارت های ارتباطی

مذاکره به زبان آدمیزاد

مذاکره به زبان آدمیزاد

مذاکره به زبان آدمیزاد

مؤلف: مایکل سی، دونالد سون

مترجم: سهیلا نصیری اعظم

نوبت چاپ: دوم

تعداد صفحات: 414

نوع جلد: شومیز

mozakere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب مذاکره به زبان آدمیزاد، شامل شش مرحله برای مذاکره‌ی موفق، با متن صریح و روان است. هر روزه شما در کار و زندگی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید که احتیاج دارید با افراد ارتباط برقرار کنید و به‌صورت شفاف و مؤثر مذاکره کنید. این راهنمای دوستانه نصیحت‌های آزموده شده‌ای را در راستای آنچه شما می‌خواهید، مهیا میکند. نکات دونالدسون به شما نشان خواهد داد به جای آنکه از برنامه‌هایتان فرار کنید، آنها را توسعه دهید، عملی کنید یا کمک کنید که به نتیجه برسند.


جملاتی برای مذاکره ی بهتر

•قبل از آنکه شروع به صحبت کنید موضوع بحث خود را بدانید.
•نکاتی را که می خواهید در موردشان صحبت کنید از قبل یادداشت کنید.
•میزتان را مرتب و تلویزیون را خاموش کنید.
•صاف بنشینید (یا بایستید) تا هشیار باشید
•حرف دیگری را قطع نکنیدو
•به چشمان طرف مقابل نگاه کنید.
•قبل از پاسخ دادن تا پنج بشمارید.
•جملات طرف خود را به طور خلاصه و یا در قالب جملات دیگر بیان کنید.

 


از شعار پیشاهنگی پیروی کن: آماده باش» عنوان قسمت نخست این اثر را تشکیل می‌دهد. این قسمت کتاب، درمورد آماده شدن برای مذاکره است و اینکه چرا آماده‌سازی کلید قدرت واقعی در هر مذاکره است.

 

قسمت دوم این اثر با عنوان «تعیین حدود و اهداف» ارایه شده است که بیان می‌کند قبل از شروع مذاکرات زمانی است که باید اهداف را تعیین و چارچوب مذاکره را مشخص کرد. این اهداف و چارچوب‌ها هستند که ما را تا انتهای مذاکره پیش می‌برند و این امکان را می‌دهند تا در مورد زمان پایان مذاکره و ترک جلسه تصمیم بگیریم.

 

قسمت سوم این کتاب باعنوان «حفظ فاصله احساسی» است که به ما می‌گوید چطور حتی در طول داغ‌ترین بحث‌ها آرامش خود را حفظ کنیم. مخاطبان در این قسمت می‌آموزند که احساسات چطور ممکن است جریان مذاکره را به هم بزند.

«آیا شما هم می‌شنوید» عنوان قسمت چهارم کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» را تشکیل می‌دهد. این قسمت به مهارت گوش دادن اختصاص دارد. به گفته مولفان این اثر بیشتر مبتدیان می‌خواهند از زیر این مهارت اساسی شانه خالی کنند. مذاکره کننده حرفه‌ای از طریق گوش دادن، کنترل مذاکره را در دست می‌گیرد. مذاکره کنندگان موفق بیشتر از این‌که حرف بزنند گوش می‌کنند در صورتی که طرف مقابل در یک مذاکره صحبت نکند، مذاکره کننده کارآمد با کمک سوالات به‌جا حقیقت را از زبان او بیرون می‌کشد.

 

در قسمت پنجم کتاب با عنوان «اصل مطلب را بگویید» بر مهارت حرف زدن تاکید دارد. مولفان در این قسمت معتقدند از آن‌جا که در طول روز زیاد حرف می‌زنیم در مهارت حرف زدن بسیار وارد هستیم و به مخاطبان تاکید دارند اگر می‌خواهند هر کلمه‌شان ارزش داشته باشد و مردم هر آن‌چه می‌گویند بشنوند این قسمت از کتاب را بخوانند.

 

«پایان مذاکره» عنوان قسمت ششم کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» را تشکیل می‌دهد در این قسمت تمام بدشانسی‌هایی که مانع از به نتیجه رسیدن یک معامله می‌شوند، بررسی شده همچنین این قسمت به افرادی که مانع بحث می‌شوند نگاهی اجمالی انداخته است.


بخش‌ ده‌تایی‌ها در کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» به روند مذاکره به طور کلی نگاه می‌کند در این بخش بعضی از فهرست‌ها به مخاطبان کمک می‌کنند تا خانواده‌شان را به شکل هیجان‌انگیزی درگیر این کار کنند به طور مثال از آن‌ها می‌خواهند از فیلم‌های خوبی که تمایل دارند آن‌ها را ببینند، فهرست تهیه کنند. این قسمت از کتاب می‌آموزد که مخاطبان می‌تواند دنیا را از دریچه چشم مذاکره‌کنندگان ببینند و تقویت مهارت‌های مذاکره می‌تواند به امری خانوادگی تبدیل شود.

 

«مذاکره و زندگی»، «آمادگی برای پیروزی»، «طراحی جلسه اول»، «تعیین حدود و رعایت آنها»، «ایجاد هدف»، «فشردن دکمه جادویی مکث»، «چگونگی برخورد با مساله حساس»، «برای پیشرفت‌کردن خوب گوش بدهید»، «کمک‌های شنیداری برای همه»، «ندای درون شما بهترین دوست شماست»، «گوش دادن به زبان بدن»، «کنترل از طرف شفاف‌سازی»، «علایم زبانی ایست»، «مذاکرات تلفنی»، «مذاکره برد برد»، «گذر از موانع»، «عقد قرارداد: پاداش بزرگ»، «ده روش برای استادی در فن مذاکره»، «ده ویژگی شخصیتی مذاکره‌کنندگان برجسته»، «ده اشتباه رایج در مذاکره»، «ده مذاکره کلیدی در زندگی شما»، «ده فیلم برای این‌که اجاره کنید ببینید و لذت ببرید» و «ده کتاب دیگر که می‌‌توانید به کتابخانه‌تان اضافه کنید» عناوین فصول این اثر را تشکیل می‌دهند.

منابع :
bezabaneadamizad.ir

ibna.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا