مقاله

مصرف پودرهای ژله رژیمی

مصرف پودرهای ژله رژیمی

مصرف پودرهای ژله رژیمی. اگر اضافه وزن یا دیابت دارید و نمی خواهید کالری اضافه از شکر موجود در ژله را دریافت کنید، ولی با این حال، تمایل دارید از ژلاتین برای سلامت استخوان هایتان بهره ببرید؛ می توانید از پودرهای ژله رژیمی و بدون شکر استفاده کنید. شیرینی این محصولات نه قند خونتان را بالا می برد و نه کالری اضافی به بدنتان میرساند.

ژلاتین چیست؟

همان طور که اکثر شما میدانید، مهم ترین خاصیت ژله ناشی از ژلاتین موجود در آن می باشد. ژلاتین نوعی پروتئین موجود در استخوان است که به دلیل داشتن اسید آمینه ضروری، برای سلامت استخوان های بدن، لازم است. ضمن اینکه حجم خوبی از ریز مغذی های مثل آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم نیز در ژلاتین موجود می باشد. با این حال به دلیل مواد اولیه بکار رفته همچون شکر، رنگ و اسانس های مختلف، سلامت پودر های ژله تا اندازه ایی زیر سئوال رفته است. ولی به دلیل دارا بودن ژلاتین، نسبت به سایر دسر های چرب و شیرین دیگر همچون انواع کیک و شیرینی خامه ای، ارجحیت دارد. البته مصرف متعادل تمام مواد خوراکی از جمله ژله را باید مد نظر داشت.

خواص پودرهای ژله رژیمی

بازار پودر های ژله رژیمی بسیار متنوع است و حق انتخاب نیز به طبع آن بسیار است. یعنی شما می توانید با هر نوع سلیقه غذایی، طعم دلخواه ژله رژیمی خودتان را داشته باشید. البته اگر دوست دارید سالم ترین و مغذی ترین نوع این محصول را داشته باشید، می توانید از پودرهای ژله رژیمی که با ویتامین Cغنی شده اند، که در بازار ایران هم موجودند؛ استفاده کنید. در این جا به برخی خواص پودر ژله رژیمی بدون قند اشاره می کنیم:

  • بازسازی و جلوگیری از پیری پوست بواسطه کلاژن موجود در آن
    تقویت سیستم بدنی و جلوگیری از افسردگی
    مناسب برای عملکر کاهش و افزایش وزن
    مناسب برای سلامت مو و ریزش مو و نازک شدن آن
    کاهش کلسترول بد و جلوگیری از کرفتگی عروق
    کاهش التهاب ورم مفاصل

اگر دوست دارید ژلاتین خالص و طبیعی به بدنتان برسانید می توانید آن را از جوشاندن قلم استخوان گاو، استخراج و بصورت های متفاوت مصرف کنید. ضمن اینکه برای بالا بردن ارزش تغذیه ایی پودر های ژله رژیمی، می توانید انواع میوه های دلخواه را قبل از بستن به آنها اضافه کنید. طی این مقاله، تلاش کردیم تا اطلاعات شما را در مورد پودرهای ژله رژیمی بالا ببریم تا بتوانید با خیال راحت و بدون دغدغه از این ماده غذایی با ارزش رژیمی در برنامه غذایی تان با رعایت تعادل، بهره ببرید.

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. بله، همان طور که در متن مقاله اشاره شد
      ژله خواص بیشماری دارد که این تنها بخشی از آن بود

      سالم و تندرست باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا