روانشناسیمقاله

لاغری با ان.ال.پی

لاغری با ان.ال.پی

لاغری با ان.ال.پی _ لاغری یکی از خواسته هایی که بیشتر زنان و مردان می خواهند آن را به دست بیاورند. چرا که، در قرن پیش رو، بخاطر کمبود وقت و استرس، بیشتر آدم ها از مسأله ای به نام چاقی رنج می برند. به همین دلیل رژیم های لاغری طاقت فرسا می گیرند و جسم خود را با این رژیم ها تحت فشار قرار می دهند.
آیا بعد از گرفتن رژیم های غذایی لاغری سخت و سنگین موفق می شوند؟ لاغری با ان.ال.پی مدعی است، می تواند راه حل مناسبی برای لاغری افراد چاق باشد.

ان.ال.پی یعنی چه؟

N.L.P (ان.ال.پی) از سه كلمه تشكیل شده است. که عبارتنداز:

• Neuro _ به معنی عصب است و مربوط به مغز و شبكه اعصابی است كه به مغز می‌روند. نورونها یا سلولهای عصبی توسط سیستم عصبی برای فرستادن، دریافت یا ذخیره اطلاعات به كار می‌روند.
• Linguistic _ به معنی زبانشناختی و محتواست و هر دو مفهوم را دربر می‌گیرد.
• Programming _ راهی است كه از طریق آن یك مفهوم یا سیگنال عصبی به اطلاعات قابل استفاده تبدیل می‌شود.

ان.ال.پی چیست؟

در اوائل سال 1970 دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا در “سانتاكروز‌” متوجه شدند كه افرادی كه آموزش مشابه، تجربیات مشابه و گذشته مشابه داشتند، پاسخ های متفاوتی را نسبت به محركهای یكسان نشان می‌دادند.
آنها به دنبال یافتن پاسخ این مساله بودند تا اینكه “جان گریندر ” و “‌ریچارد‌باندلر‌” توانستند، به پاسخ دست پیدا كنند. آنها دریافتند، مغز می‌تواند الگوها و رفتارها را یاد بگیرد. و این خود می‌توانست حالات انسان را توجیه كند. چیزی كه از این تحقیقات بدست آمد ان.ال.پی (N.L.P) نامیده شد.

مثال:

در كودكی یك روز پسر همسایه به خانه ما آمد. در زد و من هم در را باز كردم. توی دستش یك مار داشت كه می‌خواست به من نشان دهد و انتظار داشت كه من او را تشویق كنم. او مار را مثل یك بچه گربه خانگی در دستان خود نگاه داشته بود.
جالب بود، كه هر دوی ما یك چیز را می‌دیدیم. ولی پسر همسایه بسیار خوشحال بود و من دچار سرگیجه شدم.


تاثیر احساسات و تجربیات ما بر روی نحوه پاسخ ما به محرك‌های محیطی

اگر بخواهم واضح‌تر بگویم، من از مار می‌ترسم. هنگامی‌كه من یك مار را ببینم یا حتی صدایی شبیه به آن را می‌شنوم، احساس ترس می‌كنم. شاید، به این دلیل باشد، كه من در جایی متولد شده‌ام كه مار فراوان داشته‌است.

در واقع، تصویر مار، در هردوی ما یك سیگنال عصبی ایجاد كرده بود و در هر دوی ما یك پیام مشابه به مغز می‌رفت. با این حال، این مغز ماست که مفهوم مار را به دو گونه متفاوت ترجمه كرد، خوب یا بد.
در حقیقت، مغز می‌تواند یك سیگنال یا پیام عصبی را هدایت كند، مرتب كند و آن را براساس تجربیات گذشته، تغییر دهد و یا برای تبدیل پیام عصبی به الگوهای تفكر و رفتارهایی كه اساس تجربیات زندگی ما است، آن را با سایر تجربیات گذشته در مغز ارتباط دهد.

ان.ال.پی چگونه عمل می‌كند؟

در ان.ال.پی از تصور شخصی و ذهنی نسبت به بیماری برای ایجاد تغییر در سیر بیماری استفاده می‌شود. اساس ان.ال.پی اینست كه ما از كلمات برای بیان حالات درونی خود استفاده می‌كنیم.
درمانگران در این روش، از بررسی هر كلمه و جمله‌ای كه شما در بیان علایم و مسایل مربوط به سلامتی استفاده می‌كنید كمك می‌گیرند. همچنین درمانگران، حالات صورت و حركات بدن را مطالعه می‌كنند.
پس از مشخص شدن مشكلات شما، درمانگران می‌توانند به كشف ریشه مشكل كمك كنند. آنها به شما كمك می‌كنند تا تفكر و حالات روحی خود را بازسازی كنید. ان.ال.پی به شما كمك می‌كند تا افكار منفی خود را با تفكر مثبت جایگزین كنید و با این روش می‌توانید به سلامتی بیشتر خود كمك كنید.

چرا لاغری با ان.ال.پی ؟!

دوران گرفتن رژیم های سخت برای لاغری به سرآمده است و بیشتر افراد از این راه به نتیجه نمی رسند. پس باید برای لاغری و تناسب اندام در پی راه بهتری باشیم.
بهترین راه این است که از ذهن شروع کنیم نه از جسم. رژیم های لاغری به جسم فشار می آورند و در آخر هم بی نتیجه می مانند. ان.ال.پی با ذهن سروکار دارد و برای لاغری انسان ها با برنامه ریزی ذهن کار می کند.
اگر شما هم در گروه افراد چاق هستید و از چاقی خود رنج می برید به این دلیل است که ذهن شما برای چاق بودن برنامه ریزی شده است. برای اینکه لاغر شوید و به تناسب اندام دلخواه خود برسید، باید ذهن خود را دوباره برنامه ریزی کنید.

چرا رژیم های غذایی مؤثر نیستند؟

حرکت در مسیر لاغری با طرز تفکرتان در مورد خودتان و احساسی که نسبت به خودتان دارید آغاز می شود. پس اگر رژیم های سنگین غذایی بگیرید و همچنان در برنامه ذهنی قبلی بمانید و نگرش خود را نسبت به خوراک خود تغییر ندهید، شاید چندکیلویی از وزن خود را کم کنید، ولی با وجود برنامه و نگرش قبلی دوباره به همان وزن قبلی برمی گردید.

ریشه لاغری با ان.ال.پی

برای انجام هر کاری باید باور داشته باشید که می توانید آن کار را انجام دهید و اگر باور داشته باشید که نمی توانید لاغر شوید و برای لاغر شدن اقدام کنید، در این صورت هر چقدر هم تلاش کنید به نتیجه نخواهید رسید. پس گام اول این است که باور کنید که می توانید لاغر شوید و به وزن دلخواه خود برسید.
اگر در برابر باوری مقاومت کنیم و با آن بجنگیم، به تحقق و ماندگاری آن،بیشتر کمک می کنیم! بنابراین اگر می خواهیم نتیجه و محصول با کیفیتی را تجربه کنیم، باید به جای کارکردن روی میوه های درخت، از ابتدا تمرکزمان را بر روی ریشه های ان قرار بدهیم.
ما باید باورهای پایه خود را بشناسیم. آن گاه برای دادن نور، آب و انرژی (باورهای حمایت کننده) به آنها قدم برداریم؛ اما باورهای ما چه ارتباطی به رژیم غذایی و لاغری دارند؟


چرا مردم روز به روز چاق تر می شوند؟

دلایل زیادی برای چاقی مردم وجود دارد. دلایل زیادی برای افزایش وزن و اضافه وزن وجود دارد. اما یکی از آنها می تواند ریشه در باورها داشته باشد. بعنوان مثال وقتی که می خواهیم برای لاغری مان اقدامی انجام دهیم به خود می گوییم: «من در رژیم هستم… دیگر نمی خواهم غذا بخورم… فقط و فقط با این برنامه غذایی پیش می روم و…» اما با این کار، باور چاق بودن خود را تقویت می کنیم !

 
بسیاری از دوستان هر ماه و هر سال تصمیم میگیرند که لاغر شوند؛ اما فقط به همین دلیل، هرگز به نتیجه دلخواهشان نمی رسند! اگر ما تفکری را باور پایه یا فکر نگهبان خود قرار دهیم، آن را می پذیرم؛ اما مدام در حال جنگ با ان هستیم و در این راه هم به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید!
شما به طور خودآگاه می گویید: «می خواهم لاغر شوم و نمی خورم.» (به میوه های درخت اب و غذا می دهید.) اما ضمیر ناخودآگاهتان امر دیگری را باور دارد. بنا به باور او: «شما چاق هستید و اگر آب هم بخورید، چاق می شوید.» (ریشه درخت خشکیده است!)

تغییر برنامه های ذهنی راهکار لاغری با ان.ال.پی

همانطور که می دانید ذهن ناخودآگاه انسان بسیار قوی تر و قدرتمند تر از ذهن خودآگاه انسان است. شما با ذهن خودآگاه خود نمی توانید بر چاقی خود غلبه کنید. ولی انسان می تواند با ذهن خودآگاه خود ذهن ناخودآگاه خود را مدیریت و کنترل کند.
اساسا، شما می توانید برای انجام هر کاری ذهن ناخودآگاه خود را مدیریت کنید. یکی از این کارها، لاغر شدن است. شما قدرت و توانایی این را دارید که ذهن ناخودآگاه خود را برای لاغر شدن برنامه ریزی کنید.

لاغری با ان.ال.پی این امکان را به شما می دهد که از الگوهای ان.ال.پی استفاده کنید و ذهنتان را برای لاغر شدن برنامه ریزی کنید.


ان.ال.پی چگونه ذهن را برای لاغری برنامه ریزی می کند

ذهن سه بخش دارد:
1. ذهن نیمه هوشیار
2. ذهن هوشیار
3. ذهن هوشیاری برتر

ذهن نیمه هوشیار _ توان فهم و استنباط ندارد و بدون مسیر و جهت، هر فرمانی به آن بدهند، همان را انجام می دهد. ذهن هوشیار _ ذهن بشری است. زندگی را به همان شكلی كه به نظر می رسد، می بیند. تنها چیزهایی كه محسوس و مدلل است قبول می كند. ذهن هوشیار، مرگ، بیماری، فقر و بلا را مشاهده می كند و بر ذهن نیمه هوشیار اثر می گذارد.
هوشیاری برتر یعنی آن ذهن الهی كه درون هر انسانی وجود دارد. هوشیاری برتر قله آرمان های عالی انسان و عرصه طرح الهی است. افلاطون معتقد است هر انسانی صاحب طرح الهی است و آن را «الگوی كامل» نامیده است. یعنی كاری هست كه جز تو هیچ كس قادر به انجامش نیست.

 
این طرح در هوشیاری برتر انسان دارای تصویری است كه معمولاً به صورت آرزویی رویایی _ كه برآوردنش محال به نظر می رسد _ در ذهن هوشیار جلوه می كند.
ان.ال.پی، هنر پیروز شدن در بازی زندگی را هدایتِ بخش نیمه هوشیار ذهن می داند. برای جهت بخشیدن درست، به ذهن نیمه هوشیار باید از قوانین ذهنی و معنوی مثل قانون انتظار، جذب، جایگزینی، کارما، بخشش و رهایی ترس اطلاع داشته باشیم.

کلام آخر لاغری با ان.ال.پی

لاغری با ان.ال.پی می تواند در این دنیای پر از تکاپو انسان ها که روز به روز چاق تر می شوند، راه حل مناسبی برای رفع چاقی مردم باشد. لاغری با ان.ال.پی به شما کمک می کند که ذهنتان را برای سبک زندگی جدید برنامه ریزی کنید. لاغری با ان.ال.پی رژیم های لاغری و غذایی سخت را پیشنهاد نمی کند و به شما نمی گوید که غذا نخورید.
لاغری با ان.ال.پی به شما می گوید غذای سالم و به اندازه نیاز بخورید. لاغری با ان.ال.پی ذهن شما را برای درست خوردن برنامه ریزی می کند. لاغری با ان.ال.پی به شما کمک می‌کند که از غذا خوردن لذت ببرید. سالم و تندرست باشید

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا