معرفی کتاب

کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند

کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند

کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند  Le jour ou les lions mangeront de la salade verte ، رمان روانشناسی؛ نوشته رافائل ژیئوردانو است که معصومه خطیبی بایگی به فارسی ترجمه نموده و این اثر را نشر البرز در سال 1398 و در چارچوب کتابی 318 صفحه ای به بازار عرضه کرده است.

تحلیل روانشناسی رفتار و گفتگوهای روزمره‌ی انسان‌ها یکی از موضوعات جذابی است که جای خود را در دنیای ادبیات پیدا کرده است و نویسندگان زیادی با تلفیق این دو حوزه، داستان‌های پرکشش و دوست داشتنی را خلق کرده‌اند. Raphaëlle Giordano از نویسندگان این دسته از کتاب ها می باشد. اینبار رافائل ژیئوردانو در کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند  مسمومیت‌های رفتاری را دستمایه‌ی رمان خود قرار داده است. او با شناسایی رفتارهای مضر و مسموم دیگران در ارتباط با انسان درصدد بهبود کیفیت زندگی و ایجاد یک زندگی شاد و سالم است.

رافائل ژینوردانو Giordano Raphaelle ، نویسنده و کارشناس خلاقیت و رشد شخصیتی‌ست. کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند ، بعد از اولین کتاب پرفروشش با عنوان «زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری»، دومین اثر وی به شمار می‌آید.

 

پشت جلد کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند

آدم برای آدم حکم شیر را دارد. و شیرها هیچ‌وقت یکدیگر را با ظرافت بغل نمی‌کنند. شیرها که از حق‌به‌جانبی خود مطمئنند، بدون آنکه از خودمحوری و میل شدیدشان به قدرت‌طلبی اطلاعی داشته باشند. همیشه نظرشان را به دیگران تحمیل می کنند.

ما هر روز به این شیرها برخورد می کنیم: راننده عصبانی، شوهری که با زبان خوش همسرش را تحقیر می کند، رئیسی که تا خرخره غرق در قدرت است ، مادر ناسازگاری که بهتر از خود فرزندش می داند چه چیزی به صلاح اوست…

رومن به همۀ اینها «رفتارهای مسموم» می‌گوید. رومن، زن سی ساله و متعهدیست که پا به پای این گربه سانان زمخت و بددهن می‌آید تا آنها را در مسیر رسیدن به انسانیت بیشتر همراهی کند.

او انجمنی تشکیل داده است که در آن به این دسته از افراد برنامه ای منحصربه‌فرد پیشنهاد می‌دهد و کمکشان میکند تا در رفتار و ذهنیت خود تجدیدنظری کلی ایجاد کنند.

در بین شرکت‌کنندگان جدید این انجمن نمونه‌های بسیار جذابی به چشم می‌خورند؛ به‌خصوص یکی به اسم مکسیمیلیان، تاجر معروفی که مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ مواد آرایشی-بهداشتی‌ست و شخصیتی فوق‌العاده جذاب دارد؛ ولی نمونه بارز یک انسان آزاردهنده و مسموم نیز هست!

آیا رومن می‌تواند او را مجاب به تغییر کند تا قدرت درونی‌اش را به شکلی دیگر و با رعایت احترام بیشتر به دیگران بروز دهد.

خب واضح است: او راه سختی در پیش خواهد داشت.

نقد و بررسی کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند

رافائل ژیئوردانو در کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند ، زنی جوان را به تصویر کشیده است که مدیریت یک انجمن موسوم به مسمومیت‌های رفتاری را بر عهده دارد. رومن نام زن جوان است که بار اصلی داستان را به دوش می‌کشد. رافائل ژیئوردانو برای دومین بار زندگی سالم و شاد را دستمایه‌ی اصلی داستان خود قرار داده است. او که به آموزه‌های روانشناسی تسلط دارد با خلق شخصیت‌های مختلف پدیده‌ی مسمومیت رفتاری را بررسی می‌کند. او با وارد کردن شخصیت‌های گوناگون رفتار و واکنش‌های مسموم را خلال مکالمات آنها شناسایی می‌کند و انواع آنها را توضیح می‌دهد. این کتاب را می‌توان تلفیقی از ادبیات و علم روانشناسی دانست.

رومن زنی سی ساله و جذاب است که سخنرانی‌های متعددی درباره‌ی مسمومیت‌های رفتاری ارائه میدهد. در آغاز، داستان از زاویه‌ی راوی اول شخص، که رومن است شروع می‌شود. اما در فصل دوم، دوشخصیت جدید به ماجرا اضافه می‌شود و راوی تغییر می‌یابد. رومن تحلیل‌گر رفتارهاست و پس از ملاقات با افراد جدید آنها را آنالیز می‌کند و یک نوع از مسمومیت رفتاری توضیح می‌دهد.

این کتاب دارای 54 فصل کوتاه است. قلم روان و گیرای رافائل ژیئوردانو مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند بدون آنکه از حجم 318 وحشت زده شود. در انتهای کتاب یک واژه‌نامه برای مسمومیت زدایی تدوین شده است که مفاهیم بیان شده در کتاب را به صورت مختصر نشان می‌دهد.


‌درباره‌ی رافائل ژیئوردانو نویسنده‌ی کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند

رافائل ژینوردانو نقاش و هنرمند و رمان نویس برجسته‌ی فرانسوی ( متولد 19 آوریل 1974) که در ، پاریس متولد شده است. او در زمینه‌ی تکنیک‌های ارتباطات و مدیریت استرس آموزش دیده است. موفقیت اولین رمان او با نام «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری» که یک رمان روانشناختی است، مرتبط با همین مهارت و آموزش‌ها بوده است. رمان زندگی دوم شما … از سپتامبر 2017 فراتر رفت، بعد از انتشار آن در قالب جیبی، بیش از 580،000 فروش غیر از جیبی و بیش از 100000 نسخه در خارج از کشورفروخته شد، در سپتامبر 2017، از میلیون ها نسخه فروخته شد.

رافائل ژیئوردانو تحصیلات خود را در مدرسه هنرهای تجسمی در پاریس آغاز کرد و پس از 5 سال تحصیل در رشته‌ی هنر در نمایندگی‌های ارتباطات، طراحی گرافیک مشغول به کار شد. او خیلی اتفاقی، به عنوان “نویسنده ویراستار” استخدام شد. همین اتفاقات در زندگی سبب شد تا به دنبال علاقه خود یعنی نوشتن برود. اولین اثر این نقاش و نویسنده‌ی ‌موفق نوشته با زندگی شخصی او ارتباط نزدیکی دارد. جملات به کار رفته در این کتاب سراسر انرژی، می تواند شادی از دست رفته‌ی زندگیتان را به شما بازگرداند. شاید بتوان گفت که هدف رافائل ژیوردانو از نوشتن این کتاب درمان بسیاری از رفتارهای درونی و بیرونی افرادی بود که با هیچ چیز خوشحال نمیشدند.

رافائل ژیئوردانو فردی خلاق و رویا پرداز است. او همیشه در عالم خیال به سر می‌برد و رویا برای او مانند پناهگاه است. او در رویاهای خود داستان‌هایی مانند فیلم ساخته‌ است. همچنین یادداشتها، اشعار، و شروع رمان ها را در سبک کتاب های مورد علاقه انتخاب کرده است. نقاشی و نوشتن مهم‌ترین بخش زندگی او را تشکیل داده است و در نهایت او را بر آن داشت تا سبک جدیدی خلق کند. او با تلفیق کلمات و تصویر «رمان های تصویری» را آغاز نمود.


مترجم کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند

معصومه خطیبی بایگی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته‌ی مترجمی زبان فرانسه است. این مترجم جوان فعالیت خود را در ترجمه آثار فرانسوی به تازگی آغاز کرده است و تاکنون سه کتاب را به زبان فارسی برگردانده است . از آثار او می‌توان به کتاب‌های «خاطرات» و « زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری» اشاره کرد. انتشارات البرز کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند را با ترجمه‌ی معصومه خطیبی بایگی در سال 1397عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.


چرا باید کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند را خواند؟

کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند در دسته‌ی کتاب‌های رمان و ادبیات فرانسه قرار دارد. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 318 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید.

کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع رمان و ادبیات فرانسه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی رمان و ادبیات فرانسه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند می‌خوانیم

رومن با عجله ماشینش را پارک کرد و با نگاه سریعی شماره‌ی جایگاه را حفظ کرد و از صندوق عقب کیف پر از وسایلش را برداشت و خودش را به خروجی پارکینگ رساند. با گروهش در جایی که خیلی دوست داشت قرار ملاقات گذاشته بود:

شهرک علم و فناوری درپارک ویلت پاریس. از حس و حال این شهرک خیلی خوشش می‌آمد. هرکسی, با هر سطح دانشی، می توانست فرهنگ علمی و فناوری را بشناسد. همین که پایش به در ورودی رسید گروهش را دید. همه آمده بودند؟ چهره‌ها را زود از نظر گذراند. چشمش به دنبال یک نفر خاص می‌گشت… از بابت دلهره ای که گرفت، جواب سوالش را فهمید. کیفش را محکم تر به شکمش چسباند تا به خودش جرئت بیشتری بدهد. اضطراب مخفی‌اش را پنهان کرد و با خوشحالی گفت:

«سلام به همگی! خوبید؟ برای یک جلسه‌ی دیگر آماده اید؟»

برونو با شک پرسید: «کجا می رویم؟»

«قرار است غافلگیر شوید! دنبالم بیایید!»

مکسیمیلیان با حالتی نیمه مسخره و نیمه جذاب گفت:«می‌رویم آخر دنیا»

رومن خیالاتی شده بود یا واقعا مکسیمیلیان می‌خواست جذابیتش را به رخ او بکشد. مهم نبود! به اين بازی‌های بی مزه‌ی مسموم عادت داشت. ضد ضربه شده بود… البته تقریبا در دوره‌ای از زندگی اش قبل از ازدواجش با پیتر گاردنن عاشق و دیوانه‌ی مردهای مسموم بود! اگر در صد متری‌اش مرد مسمومی بود، رومن متوجه می شد! همه‌ی رفتارهای مسمومشان را از بر بود و از دور آنها را می‌شناخت… دوگانگی‌اش همین بود: همه‌ی زندگی‌اش را صرف مبارزه با مسمومیت رفتاری کرده بود ولی هنوز هم جذب مردهای مسموم می‌شد. ظاهرا از زمختی شخصیت و ملاحت رفتارشان خوشش می‌آمد.

وقتی هم که خودش را راضی کرده بود تا به حرف عقلش گوش کند و با مرد سالمی مثل پیتر گاردنر که هیچ رفتار مسمومی نداشت و بسیار مهربان، آرام و صبور بود، ازدواج کند. تا سرحد مرگ از این مرد حوصله‌اش سر رفت و رابطه‌شان باهم به هم خورد. البته، پیتر همچنان مرد ایدئالی بود! ولی رومن نمی‌توانست با او ادامه بدهد. دل، منطق سرش نمی‌شود و راه خودش را می‌رود. هنوز هم بابت این رفتارها از دست خودش عصبانی بود و فکر می‌کرد اگر زندگی زناشویی شان زندگی ایدئالی نبود. خودش مقصر بود.

در قسمت دیگری از کتاب روزی که شیرها کاهو می خورند می‌خوانید:

مکسیمیلیان به‌طور محسوسی او نزدیک شده بود و رومن چمدان کوچکش را به عنوان آخرین سنگرش سفت چشبیده بود. ناگهان صدای زنگی و بعد بگومگویی بلند شد: یکی از ساختمان خارج می‌شد. از هم فاصله گرفتند تا او رد شود. رومن لبخند زد. بینشان سکوت برقرار شد و تنها صدایی که به گوش می‌رسید، موسیقی باران روی ماشین‌ها بود. این اتفاق نباید بیفتد. نباید بیفتد. امان زن جوان نتوانست جلویش را بگیرد.

در یک حرکت ناگهانی، مکسیمیلیان یقۀ لباسش را از پشت گرفت تا او را به خودش نزدیک کند و ببوسدش. روومن در یک حرکت ناخودآگاه او را به شدت پس زد و به‌سختی گفت: « مکسیمیلیان، نه… فکر نمی‌کنم این فکر خوبی باشد. برنامه هنوز تمام نشده و … خب یعنی… می‌فهمی ؟»

 


خرید و دانلود این اثر

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند اثر رافائل ژیئوردانو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان و ادبیات می‌توانید به قسمت معرفی کتاب‌ مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

 

نسخه چاپی کتاب را می توانید از سایت دیجی کالا تهیه کنید

PDF یا نسخه الکترونیکی کتاب را هم می توانید از سایت فیدیبو تهیه کنید

 


مشخصات کتاب

عنوان: روزی که شیرها کاهو می خورند
نویسنده: رافائل ژیئوردانو
مترجم: معصومه خطیبی بایگی
ناشر: نشر البرز
موضوع: داستان های فرانسه قرن 21
قطع: رقعي
نوع جلد: شوميز
زبان: فارسی
تعداد صفحات: 320
سال انتشار: 1398
نوبت چاپ: 2
وزن: 315
شابک: 9786009876433
قيمت: 55,000تومان

گردآوری مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا