مقاله

لاغری با هومیوپاتی

لاغری با هومیوپاتی

لاغری با هومیوپاتی _ اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر خیلی از افراد است، و به دنبال آن افراد زیادی برای لاغری و کاهش وزن ، سراغ داروها و رژیم های غذایی مختلف می روند. هرچند همه آن ها کارساز نیست و اگر این کار، تحت نظر پزشک و مشاور تغذیه انجام نشود، ممکن است خطراتی نیز بهمراه داشته باشد.

اما در این بین، روشی نوین برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد که با نام لاغری با هومیوپاتی شناخته شده است. لاغری با هومیوپاتی یک روش لاغری است که عوارض جانبی نداشته و نیازی نیست سختی زیادی برای رعایت آن بکشید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با این روش لاغری و درمان چاقی بیشتر آشنا شوید.

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی(Homeopathy) یا مشابه درمانی، روش درمانی خاصی است كه در آن با ایجاد تغییر متناسب در سیستم حیاتی بدن در اعضایی كه تعادل شان بهم خورده (بیمار شده‌اند) و تحریك دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط داروهای خاص هومیوپاتی سیستم حیاتی بدن هوشیار شده و بیماری درمان می‌گردد. بعبارت دیگر بیمار توسط قوای حیاتی و دفاعی خود درمان می‌شود و دارو فقط اثر تحریك كننده و تنطیم كننده دارد.

طب هومیوپاتی متکی بر تجویز دارو نبوده و برای نمونه در هنگام سوختگی به جای استفاده از آب سرد برای تسکین آبی با حرارت ملایم بر روی محل سوختگی ریخته می شود که در کاهش درد و بهبود زخم بسیار مؤثر است.

با این حال، داروهای آن فاقد عوارض جانبی ماندگار هستند و داروهای هومیوپاتی از موادی که موجب ایجاد علایم مشابه با بیماری مورد نظر می شود استخراج می شوند. دو اصل کلی در هومیوپاتی وجود دارد:

1- مشابه، مشابه را درمان می کند.
2- هر چه دارو رقیق تر و ضعیف تر شود قدرت بیشتری پیدا می کند.

در اكثر كشورهای پیشرفته جهان، این علم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و در مراكز آموزشی تدریس می‌شود. در ایران نیز در مورخه 7/8/74 از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت، بعنوان یك روش درمانی مورد تائید و تاكید قرار گرفته است.

تاریخچه هومیوپاتی چیست؟

این روش درمانی یكی از انواع پزشكی كل نگر و برترین طب مكمل از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی (WHO) است كه با بیش از 200 سال قدمت، یك روش درمانی جامع، مستقل و بسیار موثر می‌باشد.

هومیوپاتی مانند طب سوزنی یکی از روش های طب مکمل است. طب مکمل یا جایگزین، به موازات علم پزشکی رایج یکی از شاخه های طب بوده که شامل 90 رشته درمانی از جمله هومیوپاتی، کایروپرکتیک، طب سوزنی و گیاه درمانی است.

هومیوپاتی از دو واژه یونانی “هومیوسن” به معنای “مشابه و همانند” و “پاتوس” به معنای “رنج و بیماری” تشکیل شده است. حدود 2500 سال پیش اصول کلی “مشابه، مشابه را درمان می کند” توسط بقراط حکیم یونانی مطرح شد.

در اوایل قرن نوزدهم، پزشکی آلمانی به نام “ساموئل هانمان” متوجه شد که با خوردن مقداری پوست درخت گنه گنه علایمی شبیه به مالاریا در او بروز پیدا می کند. این در حالی است که از گنه گنه برای درمان مالاریا استفاده می شود. بعد از تحقیق در این زمینه با حیرت به این نتیجه رسید که ماده ای که سبب ایجاد علایم بیماری خاصی در فرد سالم می شود، می تواند علایم همان بیماری را در فرد بیمار معالجه کند.

دکتر هانمان پس از سال ها تحقیق و تجربه مداوم فهرستی از داروهای طبیعی و علایمی که آنها در مردم تندرست تولید می کردند را گردآوری کرد و پس از آن هرگاه شخص بیماری علایم تولید شده در اثر مصرف هر یک از آن داروها را نشان می داد، آن دارو را به او می داد. از آن زمان تاکنون بیش از 2000 داروی آزموده شده و مؤثر هومیوپاتی به وسیله محققان فهرست شده است.


رژیم غذایی حین درمان طب هومیوپاتی

یکی از توانمندی های طب هومیوپاتی به موضوع اصلاح رژیم غذایی برمی گردد. اگر تمایل دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب نمایید، با ما همراه باشید.

در صورتی که شما تجربه مراجعه به پزشک هومیوپات را داشته باشید، متوجه خواهید شد که در این روش درمانی، پرسش های فراوانی در مورد ویژگی های خاص جسمی و روحی هر فرد مطرح خواهد شد که طرح این پرسش ها ابتدا باعث تعجب و در مرحله بعد باعث اگاهی فرد نسبت برخی ویژگی های خود می گردد که به آن توجهی نداشته است. مثلا اینکه چقدر عرق می کند؟ به چه مزه خاصی علاقه دارد؟ چطور می خوابد؟ چقدر آب می خورد؟ و…

پاسخ هرکدام از این پرسش ها سرنخی برای پیدا کردن مشکلات و بیماری های فرد است. همچنین بر اساس این پرسش ها میتوان به اشکالات تغذیه ای فرد نیز پی برد.
با توجه به ژنتیک هر مراجعه کننده، بیماری های کنونی و عادت های نادرستی که فرد برای تغذیه خود دارد، امکان اصلاح تغذیه نیز وجود دارد و میتوان برای افراد رژیم غذایی مخصوص هر فرد تعیین نمود که با رعایت آن، هم عادات تغذیه ای نادرست برطرف می شود و هم موانع درمان آن فرد برطرف می شود. ضمنا بررسی عنبیه اختلالات درونی فرد را نشان می دهد و به این ترتیب می توان موانع درمان را سریع برطرف کرد، تا درمان زودتر به نتیجه برسد.

رژیم لاغری هومیوپاتی

رژیم غذایی هومیوپاتی، یک روش لاغری طبیعی است که عوارض جانبی ندارد. ساختار این روش لاغری طوری است که با رعایت فرمول مدیریت وزن هومیوپاتی می¬توانید خیلی سریع وزن کم کنید. در حقیقت، رژیم غذایی هومیوپاتی مانند یک معجزه برای افرادی است که اضافه وزن دارند.

در طب هومیوپاتی این امکان وجود دارد که با شرح بیماری و مشکلات فرد به یک رژیم غذایی مخصوص فرد رسید که روی وضعیت کلی سلامتی، بیماری های او و مشکلات زمینه ای مانند چاقی، بیماری های کبدی، دیابت، و… موثر خواهد بود.

تفاوت ها:

تفاوت این رژیم غذایی با سایر رژیم های غذایی در موارد زیر است :

1/ بر اساس شرح حال کامل مشکلات جسمی، ژنتیک، سبک زندگی و مشکلات احساسی و ذهنی فرد می باشد .
2/ می تواند طیف گسترده ای از مشکلات تغذیه ای را پوشش دهد .
3/ برای انواع بیماری ها و مشکلات زمینه ای و بیماری های خاص کاربرد دارد .
4/ هیچ محدودیتی برای هیچ نوع بیماری وجود ندارد و همه بیماری ها می توانند از این رژیم غذایی بهره مند شوند .

5/ کسانی که تمایل ندارند از درمان طب هومیوپاتی استفاده کنند نیز می توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند .
6/ این رژیم غذایی مخصوص هر فرد بوده و برای سایر افراد قابل توصیه نمی باشد .
7/ رعایت آن به مرور زمان، به شرط عدم ابتلا به بیماری های متابولیک، باعث تعادل سوخت و ساز بدن، افزایش انرژی و رسیدن به وزن مناسب می گردد.
8/بیشترین اثرگذاری این رژیم غذایی در کسانی رخ خواهد داد که همزمان تحت درمان طب هومیوپاتی نیز قرار گرفته باشند.

رژیم غذایی انفرادی طب هومیوپاتی

برای آنکه بیشتر با موضوع رژیم غذایی انفرادی طب هومیوپاتی آشنا شوید ، نمونه ای ارائه میگردد…

بیمار آقا که مهندس عمران بوده، بسیار سرمایی، با شکایت کمر درد و درد معده ، که علاقه خاصی به خوردن غذاهای تند و چرب دارد و با این غذاها وضعیت گوارشی وی بدتر می شود. این فرد بسیار عصبی بوده و هر چند وقت یکبار با دیگران زد وخورد دارد. کبد چرب و یبوست نیز او را آزار میدهد. چند سالی است که بیرون از منزل غذا می خورد و دچار افزایش وزن و چاقی در ناحیه شکم و پهلو ها شده است و…

با توجه با وضعیت زندگی و شرح حال و معاینه این بیمار و خلق و خوی عصبی مزاج او و مشکل کمر درد و گوارش، رژیم غذایی خاصی به ایشان توصیه می شود که تنها قسمتی از آن شامل موارد زیر است

1/ مصرف سالاد و سبزیجات پیش از ناهار . حداقل به میزان 250 گرم
2/ مصرف ررغن زیتون همراه سالاد . هر بار سه قاشق
3/ اضافه کردن سبوس گندم و برنج به سالاد . هر وعده دو قاشق
4/ مصرف انجیر خشک به صورت میان وعده بین صبحانه و ناهار به تعداد 4 عدد و عصرها 5 عدد

موارد زیر فقط هفته ای یکبار مصرف شود و یا مصرف شان قطع شود.

1/ قهوه
2/ فست فود
3/ غذای سرخ کردنی
موارد زیر تنها هفته ای سه بار مجاز میباشد :
1/ برنج به صورت کته ، هر وعده یک کفگیر
2/گوشت قرمز به صورت آب پز ، هر بار سه قطعه
شما نیز می توانید برای انواع مشکل و بیماری ها مانند چاقی، دیابت، بیماری های کبد، بیماری های گوارشی و… از رژیم های ویژه ای که بوسیله دانش هومیوپاتی و مخصوص هر بیمار تهیه می شود استفاده نمایید و نتایج چشمگیر آن را ملاحظه نمایید.

چاقی درمان دارد و قابل برگشت است! لاغری با هومیوپاتی


کنترل اشتها با مکمل های درمان چاقی هومیوپاتی

یکی از بزرگترین مشکلات در افراد چاق اشتهای کنترل ناپذیر و تمایل زیاد به غذا خوردن و نداشتن احساس سیری است. اشتهای زیاد مشکلی است که بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن از آن شکایت دارند.

معمولاً افراد پس از دوره های رژیم لاغری و کاهش وزن، خسته شده و رژیم را ترک می کنند و نتیجه ای نیز نمی گیرند. ولی با مکمل هومیوپاتی که ما به شما معرفی می کنیم، شما برای کاهش اشتها سختی نمی کشید، اما نتیجه کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن در این روش، ماندگار است.

در تولید داروهای هومیوپاتی باید ماده اولیه را توانمند کرد. داروهای توانمند شده روی انرژی حیاتی بدن کار کرده و اختلالات موجود در آن را اصلاح می کنند. در مکمل کاهش اشتها و لاغری، از گیاهی به نام مادار استفاده شده است. مادار یک گیاه بومی نواحی شرق آسیا و آفریقا است که از قشر خشک این گیاه برای درمان چاقی استفاده می شود.

گیاه مادار برای درمان چاقی در توانایی D4 تهیه می شود که در حال حاضر قرص آن به نام سفامادار با مجوز رسمی وزارت بهداشت در داروخانه ها موجود است. سفامادار با اثر برروی سیستم اعصاب مرکزی و با تحریک مرکز سیری در دیانسفال مغز باعث کاهش اشتها می شود. در نتیجه فرد احساس سیری کرده و دیگر تمایلی به خوردن غذا ندارد.

سفامادار 100 درصد گیاهی بوده و در دوزهای توصیه شده هیچ گونه عارضه جانبی ندارد. این مکمل کاملاً مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید قرص لاغری و کاهش اشتهای سفامادار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.144tehranpharmacy.com

نکته:

بیشتر مکمل‌های غذایی هومیوپاتی غیرمجاز هستند. بنابراین محتوای برخی از محصولات ممکن است با آنچه روی برچسب آن ذکر شده است متفاوت باشد. به‌همین‌دلیل باید مراقب باشید؛ زیرا ایمنی مصرف این مکمل‌ها در زنان باردار، مادران شیرده، کودکان و بیمارانی که تحت درمان با سایر داروها هستند، مورد تأیید نیست. لاغری با هومیوپاتی


داروهای هومیوپاتی چگونه عمل می کنند؟

اغلب پزشکان با این نگرش به بیماری می نگرند که هرگاه کسی بیمار شود باید دارویی مصرف کند که بتواند با بیماری بجنگد. بنا به تفکر این گروه، این دارو باید بتواند بر اصل ایجاد کننده بیماری نظیر باکتری، ویروس و قارچ غلبه کند. این در حالی است که در طب هومیوپاتی، باور بر این است که بدن انسان خود بالقوه قادر به غلبه بر بیماری های داخلی و خارجی است.

درمان گر هومیوپاتی تلاش می کند ماده ای را که علایمی شبیه به علایم یک بیماری خاص تولید می کند، تجویز کند تا نظام دفاعی و اصلاحی را در بدن تحریک و فعال کند و از این طریق به طور طبیعی بیماری را درمان کند.

اعتقاد بر این است که هرچه دارو ضعیف تر و رقیق تر شود، قدرت بیشتری پیدا می کند. مایع بسیار رقیق، خاطره ای از ماده اصلی را به جا می گذارد و در خود حفظ می کند. علوم فیزیک و شیمی هسته ای، ماهیت اثر گذاری داروهای هومیوپاتی را روشن می کنند. در فرمول مشهور آلبرت اینشتین E=mc2 انرژی معادل جرم است. بدین معنی که ماده می تواند به انرژی تبدیل شود و در واقع از میزان کمی ماده، میزان بالایی انرژی آزاد می شود.

در نتیجه انرژی تولیدی چند مولکول باقی مانده در دارویی رقیق شده برای تحریک و تقویت عملکردهای اساسی بدن انسان کافی است. برخلاف داروهای متعارف که در بدن می گردند و در نهایت دفع می شوند (و اغلب پیش از دفع شدن به اعضای سالم بدن آسیب می رسانند) داروهای هومیوپاتی در نظام بیولوژی بدن انسان تولید مثل می کنند و نظام “شفاگر طبیعی” را تحریک به درمان بیماری می کنند. لاغری با هومیوپاتی


درمانگر هومیوپات چگونه عمل می کند؟

جهت درمان، درمان گر هومیوپات شرح کامل و دقیق سلامتی، خلق و خو و تاریخچه فشرده زندگی بیمار را می پرسد. سپس با شناختی که از زندگی بیمار به دست می آورد دارو یا داروهای مورد نظر خود را تجویز می کند. بیشتر داروهای هومیوپاتی گیاهی هستند. اما اندک مواد حیوانی، معدنی و صناعی نیز در بین آنها یافت می شود.

درمانگر، داروی مورد نظر خود را با ماده ای جامد (معمولاً با قند لاکتوز) یا ماده ای مایع (معمولاً الکل اتیلیک خالص) مخلوط و رقیق می کند. روند رقیق شدن، ده ها و ده ها بار تکرار می شود. این روش درمانی در انواع بیماری های حسی، عصبی و روحی-روانی کاربرد دارد. اما شرط اصلی مؤثر بودن، اصلاح پذیر بودن امراض است. این بدان معنی است که هومیوپاتی در مواردی که اصلاح مکانیکی و جراحی لازم است کاربرد ندارد.

بیماری های طویل المدت مانند آسم و سایر آلرژی ها، اضطراب مشکلات قاعدگی و یائسگی، فشارهای عصبی و نظایر آن از مواردی هستند که می توان درمان آنها را با این روش انتظار داشت. این داروها را می توان برای پیشگیری از بیماری ها نیز به کار گرفت. لاغری با هومیوپاتی

 


برخی از مزایای داروهای هومیوپاتی

به طور کلی این داروها، سه نیاز اساسی بهداشتی را که همانا مؤثر بودن، بی خطر بودن و نیز ارزان قیمت بودن دارو است، برآورده می کنند. تقریباً در بسیاری از اوقات به آسانی از راه دهان مصرف می شوند. طعم بد و یا تزریق دردناک ندارند.

سالیان سال بدون از دست دادن اثر درمانی خود باقی می مانند و از همه مهم تر پس از سالیان سال استفاده مداوم هیچ گاه آسیب یا ناراحتی و عوارض خطرناک ایجاد نمی کنند. متأسفانه این داروها “فردیت اختصاصی” دارند. به این معنا که هریک برای فردی بیمار و متناسب با شرایط و نیازهای او آماده می شوند. لاغری با هومیوپاتی

 


بیماری های قابل درمان بوسیله هومیوپاتی

بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن توسط این روش درمانی قابلیت بهبودی دارند البته بهبودی یک امر نسبی است که طیفی از کم شدن آلام فرد تا درمان کامل و قطعی را شامل می‌شود؛ حصول درمان در افراد مختلف بسته به شدت و ضعف بیماری، زمان بیماری، قدرت سیستم ایمنی، استرس‌های محیطی و غیره متفاوت است.

روش درمانی هومیوپاتی در بیماری‌های حاد مثل سرماخوردگی، اسهال، مسمومیت غذایی، ضرب دیدگی، سرگیجه‌ها، انواع آلرژی، چاقی و لاغری و غیره تا بیماری های مزمنی مانند میگرن، سوءهاضمه، یبوست، سندرم روده‌ تحریک پذیر، کمردردهای دیسکی، روماتوئید آرتریت؛ مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، اگزما، کهیر؛

مشکلات روحی مثل افسردگی، اضطراب، ترس، احساس کسالت ناشی از سفر، سندرم خستگی مزمن؛ اختلالات هورمونی مثل باروری، اختلالات قائدگی و سندرم پیش از قاعدگی، و میخچه، خار پاشنه، هموروئید، شقاق، فیستول، انواع زگیل، واریس، آلرژی و حساسیت، فیبروم، کیست تخمدان، آلوپسی موضعی، آلوپسی توتال، روماتیسم و غیره کمک کننده است. برخی موارد جزئی‌تر مانند کبودی، خراشیدگی سطحی، دندان درد، سردرد، تهوع، سرفه و سرماخوردگی را هم می‌توان با هومیوپاتی درمان کرد.

توجه:

توجه داشته باشید که از هومیوپاتی برای درمان بیماری‌هایی که تهدیدی جدی برای سلامتی هستند، مانند آسم، سرطان و بیماری های قلبی یا در موارد اورژانسی استفاده نکنید. همچنین این درمان، به‌هیچ‌عنوان جایگزینی برای واکسن نیست. برخی از محصولات هومیوپاتی به‌نام نوسودها (Nosodes) به‌عنوان جایگزین واکسن‌ها به‌فروش می‌رسند؛ اما هنوز پژوهش کافی برای اثبات اثربخشی آنها وجود ندارد. لاغری با هومیوپاتی

 


آیا هومیوپاتی واقعا مؤثر است؟

نتایج پژوهش‌هایی که درباره‌ی هومیوپاتی انجام شده است، تقریبا ضدونقیض هستند. برخی از آنها نشان می‌دهند این روش مؤثر است؛ درحالی‌که برخی دیگر می‌گویند تأثیر خاصی ندارد. منتقدان این روش درمانی، تأثیر آن را به‌ اثر دارونمایی آن (پلاسیبو) مربوط می‌دانند. آنها بر این باورند که بهبود بیماری در این روش، تنها به‌‌خاطر اثر تلقینی آن روی بیمار رخ می‌دهد و به تأثیر واقعی دارو ارتباط ندارد

(توضیح: دارونما، بخشی از مغز را که مسئول آزادسازیِ مواد شیمیاییِ تسکین‌دهنده‌ی درد یا کاهنده‌ی علائم دیگر است، فعال می‌کند.)

به‌دلیل ناهماهنگی برخی نظریه‌های هومیوپاتی با اصول علم شیمی و فیزیک، پزشکان به دو دسته تقسیم شده‌اند. برخی دانشمندان می‌گویند دارویی‌ که هیچ جزء فعالی در آن وجود ندارد، نمی‌تواند روی بدن تأثیر بگذارد.

امروزه با توجه به افزایش مقاومت عفونت‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها و افزایش اطلاعات عمومی در خصوص عوارض داروهای شیمیایی و غیره علاقه جهانی نسبت به استفاده از این روش درمانی در سراسر جهان افزایش یافته است. لاغری با هومیوپاتی

 


طول مدت درمان با هومیوپاتی چقدر است؟

طول مدت این درمان به شرایط بیماری، سن بیمار و وضعیت خود بیمار بستگی دارد. به طور مثال خیلی مواقع ممکن است در یک کودک خیلی سریع درمان انجام شود، اما در یک فرد مسن که یک بیماری مزمن دارد دیرتر روند درمانی طی شود. به طور متوسط یک دهم زمانی که بیماری در فرد وجود دارد، برای درمان آن لازم است. مثلا اگر یک فرد بیماری ۲۰ ساله دارد، حداقل ۲ سال زمان برای درمان آن لازم است. لاغری با هومیوپاتی


محدودیت‌های درمانی هومیوپاتی

تعداد هومیوپات‌های موجود در کشور بسیار کم است، با وجود اینکه حدود ۴۶۰ نفر پزشک عضو انجمن هومیوپاتی هستند، کسانی که بتوانند دوره‌های خاص معتبر در خارج از کشور را بگذرانند و از علم هومیوپاتی استفاده کنند، کمتر از انگشتان دست است. در عین حال، پزشکان عمومی هم هستند که این دوره‌ها را گذرانده و مورد تایید انجمن هستند، ولی باید دقت کرد که یک پزشک هومیوپات باید صلاحیت انجام این کار را داشته باشد. لاغری با هومیوپاتی

 


کمبود داروخانه‌های هومیوپاتی

مشکل عمده دیگر، کمبود داروخانه‌های هومیوپاتی است. در ایران مجموعا سه تا چهار داروخانه هومیوپاتی وجود دارد. امیدواریم با تغییراتی که وزارت بهداشت ایجاد می‌کند، داروخانه‌های بیشتری داشته باشیم یا در داروخانه‌های موجود خدمات بیشتری در ارائه بیماری‌های همیوپاتی نیز داشته باشند. لاغری با هومیوپاتی

 


خود درمانی نکنید

اگر تمایل دارید از این روش درمانی بهره بگیرید، پیش‌از هر اقدامی با پزشک‌تان مشورت کنید. ممکن است برخی بیماری‌ها نیازمند درمان‌های فوری باشند و شما با این روش، درمان اصلی را به‌تأخیر بیندازید. افزون‌ بر این، ممکن است داروهای هومیوپاتی با داروها و درمان‌های دیگر تداخل پیدا کنند. پزشک‌تان می‌تواند شما را از ایمن‌بودن این شیوه و بی‌ضرربودن داروهای آن آگاه کند.

 


سخن پایانی لاغری با هومیوپاتی

هومیوپاتی مانند هر علم دیگری محدوده عملکرد مشخصی دارد و باید نسبت به افراد سودجو که به بهانه سفارش دارو از خارج یا به طول انجامیدن مدت درمان به فکر سوء استفاده مالی از بیماران هستند، هشیار بود.

بر طبق قوانین ایران فقط پزشکان عمومی و متخصص، روانپزشکان و ماماها می توانند در حیطه کاری خود از هومیوپاتی استفاده کنند و سایر افراد مجاز به انجام کارهای درمانی به نام این طب نیستند.

با این حال، یادگیری فلسفه طب هومیوپاتی و درمان های اورژانسی با استفاده از این طب برای عموم افراد آزاد بوده، اما درمان بیماری های مزمن حتماً باید تحت نظر متخصص این رشته انجام گیرد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، قبل از هرگونه اقدامی، لیست پزشکان عضو انجمن هومیوپاتی ایران را از سایت این انجمن ملاحظه بفرمایید. سالم و تندرست باشید

لاغری با هومیوپاتی

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا