مقاله

لاغری با خودباوری

لاغری با خودباوری

شاید وقتی این عنوان را میخوانید، فکر کنید که لاغری با خودباوری چه ارتباطی دارد!! اما باور کنید، اگر پی به ارزش این استعداد درونی ببرید، متوجه ارتباط گسترده آن با ابعاد مختلف شخصیتتان میشوید.

 

لاغری چیست؟

خیلی مختصر و مفید لاغری یعنی تعادل در ارتباط ذهن و جسم. یعنی جایی که افکار ما با فعل و انفعالات شیمیایی هورمونها، تبدیل به رفتار فیزیکی میشود. حال اگر احساس این لحظه ما خوب باشد، قطعا لاغری و تناسب اندام برقرار است. اگر احساس بدی داشته باشیم، جریان عصبی نا متعادل ما را به سمت بی اختیاری و پرخوری، و نهایتا چاقی و اضافه وزن می کشاند.

خودباوری چیست؟

خودباوری یا همان خود ارزشمندی، یک جریان درونی فعال است. نه یک حالت قابل لمس، که بشود آن را مستقیما لمس کرد. این حس در اصل همان ” حالت بودن ” ماست. این جریانهای درونی عبارتند از:

  • باور داشتن آگاهانه یا ناآگاهانه اینکه انسان متعادلی هستید
  • داشتن احساس سلامتی و تندرستی از لحاظ جسمانی
  • باور کردن توانایی های خودتان
  • حس مثبت اندیشی و اعتماد به دنیا و انسانها
  • آرامش خیال از برآورده شدن نیازها و خواسته ها
  • قدرت خلاقیت برای برداشتن هر مانعی بر سر راه موفقیت
  • انرژی جسمانی سرشار بعد از حل مشکلات
  • حس خوب داشتن به عملکرد موفقیت آمیز خود

برای رسیدن به لاغری که هدف خیلی از کسانی است که در اثر نداشتن خودباوری به چاقی رسیده اند، لازم است، این جریان ها را از نگاه کسانی که از بیرون به قضاوت می نشینند؛ ببینیم.

 

 

چگونه یک فرد با خودباوری بالا را بشناسیم؟

در اینجا خصوصیات ظاهری و رفتاری افراد با خودباوری بالا را بر می شمریم:

  • آرام و راحت
  • سالم و تندرست
  • بی غل و غش
  • مثبت اندیش و خوش بین
  • متکی به نفس
  • جسور و شجاع
  • خود پروران

 

آرام و راحت

آنها در زمانی که درگیر چالش های سخت هستند، با آرامش و کنترل شده، عمل میکنند. مثلا با حفظ آرامش خود از پرخوری عصبی جلوگیری میکنند. این اولین گام لاغری با خودباوری است.

 

سالم و تندرست

آنها در تمام مواقع، خوردن، نوشیدن و خوابیدن خود را کنترل میکنند. چرا که معتقدند لاغری و تناسب اندام یکی از فاکتورهای اصلی خودباوری بالاست. برای مثال به بهانه بیماری هم از برنامه غذایی خود صرف نظر نمیکنند.

 

بی غل و غش

آنها بی آلایش هستند. ظاهر و باطن آنها یکی است. دروغ نمیگویند. بلوف نمیزنند. چون میدانند اینها موجب نگرانی و بهم خوردن حالات روحی شان میشود. در واقع با کنترل احساساتشان، اضطراب را از خود دور نگه میدارند.

 

مثبت اندیش و خوش بین

آنها زمانیکه در راه پیشرفت خود با مانعی روبرو میشوند، ابتدا نا امیدی را از خود دور میکنند و سپس با اراده قوی به حل مسئله میپردازند. نگران اشتباهاتشان نیستند. چونکه آنها از تجربه های آموزنده تلقی میکنند.

 

متکی به نفس

قبل از اقدام به کاری، به دنبال تایید دیگران نیستند. آنها در حفظ لاغری و تناسب اندام خود کاملا مسئولانه عمل میکنند. نیازی به سفارش و توصیه دیگران ندارند.

جسور و شجاع

به جای خودخوری و حرص خوردن، از حقوق خود دفاع میکنند. مهارت مدیریت خشم را بخوبی بلد هستند. خیلی ها چون نتونسته اند حرف خودشان را بزنند، تلافی آن را سر غذا در میاورند!!

 

خودپروران

در زمینه پرورش شخصیت خود، دائم به دنبال یافتن راه ها و روش هایی، برای بهبود رفتار و عملکرد خودشان هستند. متعهد به ارتقاء پیشرفت های فردی و اجتماعی خود میباشند.

 

ارتباط لاغری با خودباوری

بنابراین خودباوری بالا، در کل یک جریان روان شناختی درونی است که میتواند تاثیر فوق العاده مثبتی بر محیط بیرون بگذارد. با این حال، عکس این قضیه هم صادق است. افراد با حس خودباوری پایین، نه تنها سلامت و آرامش خود را بخطر میاندازند، بلکه با ناامیدی، تاثیر بسیار مخربی بر محیط بیرونی خود برجای میگذارند.

در نهایت اینکه، برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام، خودباوری مثل سدی عظیم، قد علم کرده است. پس منتظر قهرمان نباشید. خودتان را باور داشته باشید. لاغری با خودباوری راحت از آن چیزی است که فکرش را میکنید. سالم و تندرست باشید

 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام استاد آزاد بزرگوار
    وقتتان بخیر باشد
    نمای سایت شما فوق العاده شده.
    پیروز و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا