رادیو بدن

عیب گویی یا عیب جویی!

عیب گویی یا عیب جویی!

عیب گویی یا عیب جویی! گل بی عیب خداست. حرفی که شاید خیلی وقت ها از مادر بزرگ های خودمون شنیده باشیم. راستش این هفته یه موضوعی پیش اومد که وقتی باهاش روبرو شدم، دیدم بد نیست که اون رو در رادیو بدن این هفته با هم برسی کنم. موضوع از این قرار بود که توی گفتگو با یکی از دوستانم که فوق العاده آدم روشن بین، و در عین حال منطقی و فهمیده است، در حال برسی علت های افزایش وزن ش بودیم، که توی یک لحظه احساس کردم علت اصلی رو پیدا کردم و با اینکه گفتنش برام خیلی سخت بود، ولی چون میدونستم براش مهمه، بازگو کردم.

با روحیه ای که خودش از خودش تعریف کرده بود، پیش خودم فکر میکردم الان میزنه زیرخنده و میگه بی خیال بابا، داری اشتباه میکنی… ولی در کمال ناباوری، چنان بهش برخورد که اصلا خودمم انتظارش رو نداشتم. و شروع کرد به پرخاشگری که چطور میتونی در مورد من اینطور قضاوت کنی. و هر چه قدر میگفتم بابا این یه حسی بود که یکدفعه احساسش کردم، نمیخواست قبول کنه و مدام میگفت نه چرا اینطوری برداشت کردی. در حالیکه چند دقیقه پیشش همش بهم میگفت من به تخصصت ایمان دارم!

واقعا چرا یه همچین برخوردهای پیش میاد. اینکه کسی ازت بخواد عیب کارش رو پیدا کنی بعد وقتی عیب رو بهش میگی ناراحت میشه!! من فکر میکنم این مشکل برمیگرده به ذهنیت بدی که آدما از افراد عیب گو در فرهنگ اجتماعی ما دارند. به همین خاطر بد نیست برای درک بهتر فرق عیب گویی و عیب جویی، همراه علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن باشید. درنگی کوتاه می کنیم بر میگردیم… خوش برگشتید به ادامه برنامه.
خب همونطور که گفتیم موضوع برنامه امروز ما فرق بین عیب گویی و عیب جوییه… برای درک تفاوت این واژه ها لازم است که راجع به هر کدام از آنها یه کم صحبت کنیم:

رادیو بدن 149

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا