معرفی کتاب

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی غیرعادی برای یک زندگی خوب نوشته ی مارک منسون است که واحد ترجمه انتشارات کلید آموزش آن را به فارسی ترجمه کرده است. توسط کلید آموزش در سال 1397 و 240 صفحه به بازار عرضه شده است. این اثر از نظر موضوعی در دسته های ذیل کتاب، بزرگسال، فرد، خانواده، جامعه، مهارت های زندگی قرار می گیرد. در این مطلب، به معرفی آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید

درباره کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

برخلاف کتاب‌هایی برای بهتر زیستن، این بار کتابی نوشته شده که انسان را برای داشتن زندگی بهتر به بی‌خیالی تشویق می‌کند. «هنر ظریف بی‌خیالی: راهکارهای دور از انتظار برای تجربه یک زندگی خوب» که البته در عنوان اصلی، معنایی صریح‌تر دارد، به قلم «مارک منسون» نگاشته شده و عنوان چهارمین کتاب پرفروش سال ۲۰۱۷ را برای نویسنده ۳۳ ساله خود به ارمغان آورده است.

این کتاب در ایران توسط «پرستو عوض‌زاده» ترجمه و منتشر شده و در ایران نیز فروش خوبی داشته است. در این نسل که تعریفِ کمک به خود، به کلی تغییر کرده است، یک بلاگر معروف سعی کرده که به ما نشان دهد چطور دست از تلاش برای مثبت بودن برداریم؛ و سعی کنیم واقعاً شخصی بهتر و خوشحال تری باشیم.
برای سال های متوالی به ما گفته شده است، کلید موفقیت برای رسیدن به زندگی شادتر، طرز فکر مثبت است. طبق گفته ی مارک منسون ” بزارید روراست باشیم زندگی سخت است و ما باید با آن کنار بیاییم”.


درباره نویسنده کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک در وبلاگ خود که بسیار معروف است نیز گفته که نیازی به گفتن حرف های شیرین و دلخوش کننده برای طرز فکر مثبت وجود ندارد! و باید با واقعیت ها کنار بیاییم، و سعی کرده است واقعیت های تلخ زندگی را بگوید. در کتاب هنر اهمیت ندادن مارک سعی کرده است، باور اینکه فقط طرز فکر مثبت داشته باشیم، موفق خواهیم شد را به طور کلی تغییر دهد؛ و این طرز فکر بیشتر توسط آمریکایی ها انجام می شود و نیاز به تغییر اساسی دارد.

منسون در گفته های خود در این کتاب با استفاده از مطالب علمی، و نیز مطالب خنده دار، باورهای غلط و نابجا را از بین ببرد. منسون در این کتاب به ما مشاوره می‌دهد که بتوانیم محدودیت های خودمان را بهتر بشناسیم و سعی کنیم آنها را قبول کنیم. لحظه ای که ما بتوانیم کاستی ها، مشکلات و ترس ‌های مان را در آغوش بگیریم، و سعی نکنیم از آنها فرار کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

در این کتاب ما می توانیم شجاعت، راستگویی، مسئولیت‌پذیری، کنجکاوی و بخششی را که دنبالش هستیم، را پیدا کنیم. موضوعات زیادی هستند که می شود به آنها پرداخت. اما باید یاد بگیریم که کدام آنها مهم تر هستند. منسون این مشکل را حل کرده است و به وضوح آن را بیان می کند. موضوعاتی از جمله اهمیت دادن به موضوعاتی که زندگی شما را بهتر می کند، و تجربیاتی که مانند گنجی بی پایان برای ادامه مسیر زندگی شما نوشته شده اند.

در بخشی ازاین کتاب می‌خوانید:

واقعا از زندگی چه می‌خواهید؟ به بیان دیگر، هدف نهایی شما چیست؟ می‌خواهید روی سنگ قبرتان چه بنویسند؟
جواب این سوال چندان ساده نیست. بسیاری از ما ادعا می‌کنیم که به دنبال شادی، خانواده‌ای گرم و شغلی هستیم، که از آن لذت ببریم، اما، این‌ها آرزوهایی مبهم و کلی هستند! و آرزوهای مبهم مشکل‌ساز هستند. چون ما را به سمت تلاش برای موفقیت سوق نمی‌دهند.

متاسفانه برای اینکه در زندگی به جایی برسید، باید مبارزه کنید. دستیابی به اهداف نیازمند سخت‌کوشی و ممارست زیاد است و موانع و سختی‌های زیادی هم در مسیر وجود دارند.
اگر هدفی نداشته باشید که مصمم به کسب آن باشید، در رویارویی با سختی‌ها از پا درمی‌آیید. فرض کنید هدفتان این است که مدیر ارشد اجرایی شوید، مدیر بودن قطعا لذت‌بخش است: با آن همه قدرت و مسئولیت و اختیار. اما خُب اصلا آسان نیست.

مدیران باید اغلب هفته‌ای ۶۰ ساعت کار ‌کنند، تصمیمات سخت بگیرند و همیشه آماده اخراج کردن افراد باشند. اگر برای مدیر شدن به اندازه کافی مصمم نباشید، سخت‌کوشی کافی هم نخواهید داشت، و شانس موفقیتتان بسیار کم خواهد بود…


حرف کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

انعطاف پذیری، شادمانی و آزادی ،زمانی به دست می آیند که بدانیم به چه چیزهایی اهمیت بدهیم، و مهم تر اینکه، بی خیال چه چیزهایی بشویم. این کتاب، با مهارت استادی نوشته شده، و کتابی کاربردی و فیلسوفانه است که به خوانندگانش ،خِرد لازم برای تفکر منطقی را می دهد، تا بتوانند بر طبق توصیه های آن و به گونه ای عاقلانه اقدام کنند.

مطالب این کتاب، برخلاف سایر کتاب ها است!
تلاش نکنید!
دست بردارید!
اشتباه کنید!
معیارهای خود را پایینتر بیاورید!
باور به خودتان را کنار بگذارید!
از درد،استقبال کنید!
بله،خودتان را درب و داغون کنید…!
هر نکته ی کتاب، واقعا حقیقت، مفید، و بسیار موثرتر از مطالب خود یاری و مثبت اندیشی متداول است.


تاثیر کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

این کتاب را یک شبه می خوانید، و بعد می بینید که یک بار دیگر هم باید آن را بخوانید. توانایی مارک مانسون در ژرف اندیشی، کَند و کاو عمیق، و ارائه ی پیشنهادات حیرت انگیز و در عین حال بینش دور از انتظارش در مواجهه با چالش های زندگی، او را به یکی از نویسندگان مورد علاقه ی مردم تبدیل می کند. و این کتاب،بهترین اثر او تاکنون است.

این کتاب مانند پُتکی بر سرتان فرود می آید و شما را میخکوب می کند. لازم است که صمیمی ترین دوستتان یک سیلی به شما بزند تا از بُهت و حیرت در آیید. یک کتاب بسیار بامزه، بی نهایت تفکر برانگیز و حاوی جمله هایی صریح و بی پرده. اگر دلتان می خواهد تمام عذرو بهانه ها را کنار بگذارید و در داشتن زندگی بهتر، نقش فعالی داشته باشید، فقط این کتاب را بخوانید.

متن پشت جلد کتاب

امروزه یک طرز تفکر به شکل وحشتناکی جامعه را آلوده کرده است و این تفکر نادیده گرفتن تلاش‌ها و فقط پاداش دادن به مدال طلا است.
انسان‌ها ناقص و محدود هستند…
همه نمی‌توانند فوق‌العاده باشند، برنده و بازنده در جامعه وجود دارند هرچند بعضی از آن‌ها منصفانه نیست و گناه شما هم نیست.
هنگامی‌که ما ترس‌ها، گسل‌ها و عدم اطمینانمان را در آغوش می‌گیریم می‌توانیم شجاعت، استقامت، صداقت، مسئولیت کنجکاوی و بخشش را پیدا کنیم.
مارک منسون در این کتاب به ما نشان می‌دهد چگونه تلاش خود را برای مثبت بودن متوقف کنیم تا بتوانیم واقعاً بهتر و شادتر باشیم و ما را راهنمایی می‌کند تا محدودیت‌های خود را بشناسیم و آن را بپذیریم.

به پایان معرفی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی راهکارهای دور از انتظار برای تجربه یک زندگی خوب رسیدیم. برای مطالعه معرفی کتاب‌های بیشتر وارد صفحه معرفی کتاب سایت مجموعه زندگی شوید.

لینک تهیه

کتاب هنر ظریف بی خیالی رویکردی غیر عادی برای یک زندگی خوب

The Subtle Art of Not Giving a F*ck: A Counterintuitive Approach to Living a Good Life

 


مشخصات کتاب

عنوان: هنر ظریف بی خیالی
زیرعنوان: رویکردی غیرعادی برای یک زندگی خوب
پدیدآورنده: مارک منسون Mark Manson
مترجم: واحد ترجمه انتشارات کلید آموزش
ناشر: کلید آموزش
تاریخ نشر: 1397
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: 240
تعداد جلد: 1
رده سنی: بزرگسال
زبان: فارسی
نوع جلد: شومیز
ابعاد میلیمتر: طول (210) عرض (140) ارتفاع (10)
وزن : 276گرم

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا