معرفی کتاب

کتاب نقشه راه

کتاب نقشه راه

کتاب نقشه راه ، نوشته‌ی کارول اس پیرسون « راهکار عملی به کارگیری خودشناسی عمقی و کاربردی » با ترجمه‌ی سید مرتضی نظری، را انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر کرده است. در این مطلب به معرفی این کتاب جالب و کاربردی خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب نقشه راه

وقتی از وضعیت کنونی خود رضایت نداریم وقتی حس می‌کنیم جایی که در آن قرار داریم جایگاه واقعی ما نیست، وقی در زندگی با مسائل لاینحل و پیچیده‌ای برخورد می‌کنیم که حس می‌کنیم دیگر برای آن راه حلی وجود ندارد، وقتی از زندگی آن‌گونه که باید و شاید لذت نمی‌بریم درست زمانی است که نیاز به خودشناسی عمقی و کاربردی داریم.

این کتاب شگفت‌انگیز نقشه‌ای را در اختیارتان قرار می دهد که با آن می‌توانید دقیقا تشخیص دهید که نُقصان شما در مسیر پیشرفت در زندگی کجاست، چرا به آن‌چه آرزویش را دارید نمی‌رسید، و در نهایت اقدام عملی‌ای که باید برای رشد و پیشرفت در زندگی‌تان انجام دهید کدام است.

این نقشه که برگرفته از دیدگاه‌های روان‌کاو و شهیر سوییسی، پروفسور کارل گوستاو یونگ است، جدای از این که به همه افراد در مسیر ساختن زندگی موفق و رضایت‌مندانه کمک می‌کند، می‌تواند برای مدیران، مشاوران، معلمان و کسانی که مسولیت هدایت سازمان یا افرادی را بر عهده دارند معجزه آفرین بوده و روند تغییر در مسیر دلخواه را برای آنان تسریع نماید.


درباره کتاب نقشه راه

کتاب نقشه راه خودشناسی عمقی و کاربردی ، یک کتاب اساسی و مهم درباره عرصه جدیدی از توسعه منابع درونی است، عرصه‌ای که به بازگرداندن کلیدهای قلمرو به افراد عادی مربوط است به نحوی که این افراد عادی بتوانند زندگی‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

کتاب نقشه راه خودشناسی عمقی و کاربردی را می‌توان یک دفترچه راهنما برای استفاده از روان یا یک نقشه یا راهنمای سفر قهرمانی برای ایجاد تغییر و پیشرفت در زندگی دانست. این کتاب، ۶ راهنمای درونی یا کهن‌الگو را توصیف می‌کند که به ما در مسیرمان کمک می‌کنند. ما با کمک آن‌ها می‌توانیم در فرآیند گذر از دوراهی‌های قابل‌پیش‌بینی که خودمان را در آن‌ها می‌یابیم، استفاده کنیم (فرآیند بزرگ شدنی که در کل عمرمان ادامه دارد). وقتی یاد بگیریم چگونه به این حمایت درونی دست پیدا کنیم، نسبت به آینده نیز کمتر ترس خواهیم داشت، زیرا معلوم می‌شود که همه آنچه را که نیاز داریم تا با چالش‌های مسیرمان روبه‌رو شویم در درون‌مان داریم.


بخشی از کتاب نقشه راه

زمانی یک کارشناس کامپیوتر به من گفت که بسیاری از افراد، بعد از خریدن اولین کامپیوتر شخصی‌شان، با شماره تلفن شرکت تولیدکننده تماس می‌گیرند و از این‌که دستگاه کامپیوترشان کار نمی‌کند، به‌شدت ابراز عصبانیت می‌کنند. البته منظور آن‌ها این است که نمی‌دانند چه کار کنند تا کامپیوترشان درست کار کند. او خاطرنشان کرد که وقتی ما یک اتومبیل می‌خریم، انتظار نداریم خودبه‌خود در خیابان حرکت کند. ما باید یاد بگیریم چگونه آن را برانیم، ما باید گواهینامه رانندگی بگیریم تا بتوانیم با آن در خیابان برویم.

همه ما غنایی عظیم درون‌مان داریم، استعدادهای بالقوه‌ای که اگر فعال شوند، می‌توانند به ما کمک کنند در زندگی به موفقیت و رضایت‌مندیِ سطح بالاتری دست پیدا کنیم. بااین حال، افراد بسیار کمی در دنیای امروز می‌دانند چگونه به این استعدادهای بالقوه درونی دسترسی پیدا کنند.


در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است:

«به همه ما این فرصت داده شده است تا بتوانیم نهایت لذت را از زندگی‌مان ببریم و از آن احساس رضایت کنیم. رسیدن به چنین جایگاهی نیاز به طی کردن مسیری زمان‌بر، ولی ارزشمند دارد که در این کتاب به آن “سفر قهرمانی” اطلاق شده است. همه ما امکانات لازم برای قرار گرفتن در این جاده و مسیر را داریم.

فقط برای طی کردن راه نیاز به نقشه‌ای داریم که این کتاب آن را به خوبی برای‌تان ترسیم می‌کند و قدم به قدم شما را هدایت و رهبری می‌نماید. شما با انجام تمرینات کاربردی و آزمونی که در این کتاب ارائه شده درمی‌یابید کجاها در سفر قهرمانی‌تان دچار وقفه شده و به زودی دچار بحران خواهید شد، یا حتی اگر در زندگی دچار بحرانی شده‌اید برای برطرف کردن ریشه‌ای آن باید از کجا شروع کنید.»

 

این کتاب را می توانید از انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی تهیه کنید و یا اینجا کلیک کنید

 


مشخصات کتاب

عنوان: نقشه راه
زیر عنوان: خودشناسی عمقی و کاربردی
نویسنده: كارول پيرسون
مترجم: مرتضي نظري
ناشر نشر بنياد فرهنگ زندگي
نوبت چاپ: چاپ دوم
سال نشر: 1396
موضوع: روانشناسی
قطع: رقعی
تعداد صفحات:310 صفحه
نوع جلد: شومیز
شابک: 978-600-6268-48-4

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا