مقاله

ملتی در حال چاق شدن

ایپدمی چاقی

مرداد ماه امسال سایت خبری  فارس نیوزhttp://fna.ir/، خبری را تحت این عنوان که ” اپیدمی چاقی به کشور ما هم رسید ” منتشر کرد. در این خبر به نقل از دکتر فهمیه سهیلی پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته شد: آمارها نشان می‌دهد اپیدمی چاقی که در کشورهای غربی شروع‌ شده است متأسفانه در سال‌های اخیر به کشورهای در حال‌ توسعه  و از جمله کشور ما نیز رسیده و در صورت عدم توجه به تبعات بهداشت و اقتصادی آن در جوامع ما، مشکلات امروز کشورهای غربی درگیری شدید فردای ما خواهد بود.

شما تنها نیستسید. دنیای امروز چاق تر از هر زمان دیگری در تاریخ  شده و روز به روزهم چاق تر می شود. دنیا به دنیای اعجاب انگیزی تبدیل شده است. چه چیزی باعث این  چاقی فراگیر شده است؟! بعضی از کارشناسان تقصیر را گردن زندگی بی تحرک و پشت میز نشینی، فست فود های چرب و فرآوری شده می اندازند. بطور حتم، این اپیدمی فقط یک دلیل ندارد و برگرداندن این سیل عظیم جمعیت به سایز طبیعی نیز نمی تواند فقط یک راه حل داشته باشد. اضافه وزن و چاقی نتیجه شیوه زندگی و عادات بد غذایی است و فقط وقتی می تواند تغییر کند که تک تک افراد در شیوه زندگی خود تغییرات اساسی مثبت ایجاد کنند.

شما نمی توانید مسئولیت را به گردن جمع بیندازید

همرنگ جماعت شدن راحت تر است.  یا به عبارتی دیگر حالا که همه در حال چاق شدن هستند، ما چرا چاق نباشیم ! با این اوصاف آیا نباید انتظار چاقی داشت؟! البته که باید داشت. اما انسان می تواند با تغییر دادن شیوه زندگی و عادت های غذایی لاغر بشود و لاغر بماند. در زیر پنج نکته حیاتی که باید همواره به یاد داشته باشید، و می تواند منیع الهام بخشی، باشد:

  1. شما باید انتخاب کنید: حداقل  33% این جماعت، نه چاق هستند نه اضافه وزن دارند. شما می توانید یکی از آنها باشید و به هیچ وجه محکوم به چاقی نباشید.
  2. شمامی توانید یاد بگیرید: اصول صحیح چه خوردن، و چگونه خوردن و کی خوردنبرای کاهش وزن را یاد بگیرید.
  3. شما می توانید تغییر کنید:  خیلی از افرادی که قبلا چاق بوده اند، اکنون از آزادی خود ساخته داشتن سایز ایده آل و خوردن غذای مورد علاقه لذت می برند. اگر آنها توانسته اند تغییر کنند، شما هم می توانید.
  4. شما به لاغری علاقه دارید:  فقط  باید آگاهی و دانش را در خود تقویت کنید تا از روش هاییکه به شکست منجر می شود، دوری کنید.
  5. شما باید به منابع  آگاه اعتماد کنید:  به کسانی اعتماد کنید که به شما نشان می دهند که چه عادت های غذایی و ورزش هایی مفید هستند و چطور از اشتباهات متدوال بپرهیزید و چگونه وزن و سایز مطلوب خود را در بلند مدت حفظ کنید.

بنابراین، به موفقیت خود ایمان داشته باشید. این واقعیت که _  خیلی ها  _ چاق هستند، سرنوشت شما را برای چاق ماندن رقم نمی زنند. به کسانی بپیوندید که یاد “رفته اند چطور غذا بخورند، چه بخورند و چطور ورزش کنند. به آن هایی بپیوندید که به راحتی سایز لباس های خود را کوچک تر می کنند. آنها لذت رهایی از مشکل اضافه وزن را تجربه می کنند. پس شما هم می توانید. باور های شما نیروی بسیار قدرتمندی دارند، بنابراین باور کنید که در سایز ایده آل خود هستید و تناسب اندام دارید. حتی اگر افکار و اعمال متناقض سراغتان آمد، آنها را تغییر دهید. برای بدست آوردن سایز ایده آل باید  افکار و اعمال در یک راستا باشند. خود را طوری تجسم کنید که دوست دارید بنظر یرسید. این تصویری است که باید همه عمر از خود داشته باشید، چرا که همینطور هم هست. شما تنها کسی هستید که می تواند کمک کند، که به خواسته هایتان جامه عمل بپوشاند. شاد و سالم و تندرست باشید.

 

نویسنده: علیرضا آزاد

مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا