مقاله

چگونه چاق شویم؟ 2

چگونه چاق شویم؟

 

برای چاقی شدن، نیاز به مصرف غذاهای پرکالری در عین حال سالم است، نه فقط غذاهایی که پر از کالری، چربی، شکر و …است. هدف شما باید این باشد که غذاهای پر از ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و در عین حال پرکالری را انتخاب و مصرف نمایید. با غذاهای مغذی برای چاقی شروع کرده و سپس هر وقت توانستید، غذایتان را با خوراکی های اضافی همچون ماست، میوه، آجیل و چربی های سالم غنی نمایید.

بعضی از توصیه های ما در رابطه با چگونه چاق شدن، میتونه شامل:
• مصرف نوشیدنی های مقوی حاوی مکملهای پروتئینی، آب میوه ها و یا شیر،
• مصرف نان های سبوس دار و تشکیل شده از غلات کامل، بهمراه کره بادام زمینی، مربا، عسل و یا پنیر خامه ای
• استفاده بیشتر از سبزیجات نشاسته دار (سیب زمینی، ذرت، هویج، و چغندر) و مصرف کمتر از سبزیجات پر آب (کاهو، گل کلم، و خیار)
• همچنین مصرف بیشتر، میوه های سفت (موز، گلابی، سیب، آناناس و میوه های خشک شده) و میوه های آب دار (پرتقال، هلو، زردآلو، انواع توت ها، هندوانه) باشد
• استفاده بیشتر از مغزها و آجیل ها مثل پسته و بادام و فندق و بادام زمینی
• استفاده از غذاهای حاوی پروتئین مثل، گوشت استیکی، مرغ و یا ماهی تن، دل و جگر
برای چاق شدن، مکررا باید خوراکی خورد. سعی کنید شش وعده غذایی در روز میل کرده و دقت کنید همه وعده ها یا حداقل سه تای آنها حاوی پروتئین، نشاسته، سبزیجات و چربی باشد. برای مثال یکی از وعده های شما می تواند ساندویچ مرغ یا بوقلمون بهمراه نان، سس مایونز، گوجه فرنگی و زیتون پرورده و اسموتی میوه می باشد.
اسموتی یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که از ترکیب شیر یا ماست و بستنی، با میوه و سبزیجات درست میشود و می تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد.

محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد. اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد.

 

نویسنده: علیرضا آزاد

مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا