مقاله

چگونه چاق شویم؟ 1

چگونه چاق شویم؟

چگونه چاق شویم برای خیلی ها یک آرزو است، هرچند که بیشتر افراد بدنبال لاغر شدن هستند. گاهی وقت ها دوستانی که لاغر هستند به ما مراجعه می کنند و در مورد اینکه چطور میشه خودشون را چاق کنند سئوال می پرسند، چون از جثه نحیف و لاغر خودشون گله مندند؛ چرا که موجب عدم اعتماد به نفس در ارتباطاتشون میشود.
اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است، صرف از نظر از دلیل شما برای چاقی، باید خدمتتان عرض کنیم که، چگونه چاق شدن بدون اینکه بسلامتی شما آسیبی برسد، را باید مد نظر خود قرار بدهید. پس توجه داشته باشید، داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به قوی شدن و شکل گیری ماهیچه ها کمک میکند و برای شما اندامی متناسب به ارمغان می آورد.

نکات کلیدی بسیار مهم در مورد افزایش وزن و چگونه چاق شویم:

  • برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پُرخطر می‌ روند مثلا میزان روغن غذای شان را زیاد می‌ کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ شان افزایش می‌ دهند؛ در حالی که متخصصین تغذیه چنین روشی را به شدت رد می‌ کنند و معتقد اند این نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌ های قلبی و عروقی شود!
  • از چربی ها دوری کنید! اگر چه هدف شما افزایش وزن است، ولی نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. سراغ چیپس و شکلات نروید. غذاهای آماده و سرخ کردنی رو هم نخورید.
  • بهترین چیز برای شما غذاهای پر پروتئین و کم چربی است مثل ماهی تن و سایر غذاهای دریایی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت کم چربی، میوه و سبزیجات.
    در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای کم‌ حجم و پُرکالری مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها مثل گردو و بادام استفاده کنید.
  • زیاد کردن وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد.
  • یکی دیگر از روشهای افزایش وزن و چاق شدن نوشیدن آب است! حداقل روزانه ۲ لیتر ( معادل ۸ لیوان ) یا بیشتر آب بنوشید. البته این مقدار آب زیاد است ولی این مقدار آب برای افزایش وزن لازم است.
  • خوابیدن. بله بخوابید! راحت ترین کاری که باید انجام بدهید و یادتون رفته است. البته دقت داشته باشید چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید، حداقل ۸ ساعت خواب شبانه(ساعت 11) است. چون در این ساعت هورمون های جذب مواد غذایی ترشح می شوند.
  • به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.
  • زمانی که فرد شدیداً کمبود وزن دارد، برای درمان آن، گاهی دارو درمانی نیز لازم است. پزشک باید عدم تعادل هورمونی بدن، افسردگی و دیگر بیماری های غیر ملموس مثل آنورکسیا ( بی اشتهایی عصبی ) را درمان کند.

در مقاله بعدی چگونه چاق شویم 2 ، تلاش می کنیم دستورهای غذایی بیشتری را ارائه بدهیم. سالم و تندرست باشید.

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید مالتون خیلی مفید بود.
    من یه مقاله تو سایت طوبی گستر خوندم نوشته بودن عرق یونجه می‌تونه باعث چاقی بشه خواستم بدونم این از نظر علمی تائید شدس یا نه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا