مقاله

فکرتان را تغییر دهید تا همه چیز تغییر کند 2

فکرتان را تغییر دهید تا همه چیز تغییر کند 2

فکرتان را تغییر دهید تا همه چیز تغییر کند 2  _ ادامه مطلب فکرتان را تغییر دهید تا همه چیز تغییر کند 1

 

آیا استفاده از رویکرد ذهنی-جسمی فوایدی هم برای سلامتی تان به همراه خواهد داشت؟

– آیا فکر می کنید از مشاوره با یک متخصص پزشکی فایده ای خواهید برد؟

جلوی آینه بروید و یکی از این متخصص های پزشکی را خواهید دید. همه ی این متخصصین یک چیز می گویند: با استفاده از رویکرد جسمی-ذهنی، می توانید وقتی مشکلی از نظر سلامتی برای تان پیش می آید، به درک خود از آن مشکل اطمینان کنید.

– آیا احساس نگرانی، اضطراب، و فشار می کنید؟

این روزها حتی وقتی بیمار هم نباشید، برای سلامتی مان احساس نگرانی می کنید. استرس و فشارهای روحی، یکی از اصلی ترین مؤلفه های مشکلات مربوط به سلامتی بحساب می آید. این روزها دیگر آرامش و آسایش معنی خود را از دست داده است. به همین خاطر است که اکثر ما به دنبال راهی برای سالم ماندن هستیم.
موقعیت های استرس زا و تنش آور هیچوقت از بین نمی روند، اما با استفاده از رویکرد ذهن و جسم، یاد می گیرید که چطور هوشیارانه با این موقعیت ها برخورد کنید.
وقتی یاد بگیرید که چطور از مهارت های کنار آمدن و سازگار شدن با محیط استفاده کنید، قادر خواهید بود واکنش های عادتی خود را در موقعیت های استرس زا تغییر دهید.

– آیا گرفتار بیماری های سخت و مزمن هستید؟

ممکن است با محدودیت ها، دردها، بلاتکلیفی های بیماری های مزمن و سخت دست به گریبان باشید. مشکلات و بیماری های مزمن رو به پیشرفت هستند، اما علم پزشکی توانایی چندانی برای مقابله با آنها ندارد. از دیدگاه ارتباط جسم و ذهن، علائم بیماری های مزمن، هشدارهای دردآور جسمی هستند که مدت زیادی است، که پیام های آن نادیده گرفته شده و فقط با خوردن قرص و دارو قابل درمان نیستند. برای درمان این بیماری ها، باید ریشه و منشاء آنها را پیدا کرد، نه اینکه فقط برای از بردن علائم بیماری تلاش کنیم.
با استفاده از رویکرد ارتباط جسم و ذهن، افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند، می توانند با جریان طبیعی انرژی سالم در بدن شان دوباره ارتباط برقرار کرده، علائم را به کمترین حد خود برسانند، عملکرد بدن شان را تقویت کنند، و دوباره حس کنترل و آزادی جسمی خود را به دست آورند.

– آیا برای بیماری تان تشخیص نهایی صورت گرفته است؟

ممکن است پزشکان تشخیص داده باشند که شما مبتلا به یک بیماری بسیار سخت و خطرناک هستید. اما مطمئناً هنوز شما به مداوای تان امیدوارید.
اگر حاضرید هر کاری از دست تان برمی آید برای بهبود سلامتی تان انجام دهید، چرا تکنیک های ارتباط ذهن و جسم را امتحان نمی کنید؟ با این روش قادر خواهید بود ترسهای تان را فرونشانده و دوباره به زندگی امیدوار شوید.

– آیا دچار علائم مشکل ساز و همیشگی هستید؟

ممکن است همیشه احساس خستگی کنید. یا افسرده باشید. یا هر وقت که از خانه بیرون می روید، سرما بخورید، یا آنفولانزا بگیرید. یا چندین و چند سال باشد که دچار بی خوابی هستید. یا اینکه نمی توانید حامله شوید. ده ها یا شاید صدها بیماری و مشکل وجود دارد که ممکن است خطرساز و کشنده نباشند؛ اما باعث می شود احساس ناراحتی، بیچارگی، نگرانی و خستگی کنید. تکنیک های ارتباط ذهن و جسم، راه های درمانی را پیش روی شما قرار می دهد که درمان های پزشکی قادر به انجام آنها نیست. با استفاده از این تکنیک ها چه به تنهایی چه همراه با درمان های دیگر، باعث می شود بیماریتان را از ریشه درمان کنید و فقط با علائم بیماری تان سر و کله نزنید.

– درد دارید؟

سردرد دارید؟ کمر درد، درد مفاصل، یا دردهای دیگر اذیت تان می کند؟ درد یکی از مهمترین دلایل برای رفتن ما به سمت دارو و درمان است و معمولاً جزء دشوارترین علائم بیماری است که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. با استفاده از روش ها و تکنیک های ارتباط ذهن وجسم، قادر خواهید بود دردهای تان را برطرف کرده و دوباره به زندگی برگردید.

– آیا بالا رفتن سن، برای تان مثل یک سرازیری یک دره است که قادر به اجتناب از آن نیستید؟

تحقیقات علمی انجام گرفته روی افراد صدساله، نشان داده است که پیر شدن سالم هیچ ارتباطی با خوب غذا خوردن، ورزش کردن، مداوم برای چکاپ نزد دکتر رفتن، و داشتن ژن خوب ندارد.
درعوض، دانشمندان دریافته اند که افرادی عمری طولانی می کنند که فاکتورهای ارتباط ذهن و جسم، مثل اتکاء به نفس و خوش بینی را دارا باشند. پیری ذاتاً نشانه ی ناتوانی نیست.
این می تواند مژده ای به همه ی ما باشد. هی چوقت برای یاد گرفتن طریقه ی استفاده از تکنیک های ذهنی، برای تقویت سلامتی جسمی و تغییر شیوه ی زندگی دیر نیست.

– آیا به دنبال زندگی غنی تر و پربارتر هستید؟

اکثر افرادی که به دنبال تکنیک های ذهنی هستند، می خواهند بهترین زندگی ممکن را داشته باشند. آنها از این رو، علاقمند به دانستن این تکنیک ها هستند، چون می دانند که این شیوه ی درمانی فقط به کارکرد و عملکرد فیزیکی بدن شما نمی پردازد، بلکه، همه ی جوانب زندگی شما را همچون جسم، ذهن، روح و روان، احساسات، ارتباطات، کار، مسائل مالی، و خلاقیت های فردی در بر می گیرد.
با به کار بستن این تکنیک ها، احساس توازن و تعادل بیشتری در زندگی داشته و به اهدافتان نزدیک تر خواهید بود.

رویکرد ارتباط جسم و ذهن، راهی است به سوی حس واقعی سلامت.

مهم نیست انگیزه تان چه باشد. مهم نیست علائم بیماریتان چه باشد. مهم نیست با چه مشکلاتی دست به گریبانید. برای دست یافتن به سلامتی واقعی، باید بیاموزید که چطور هوشمندانه اصول این تکنیک ها را در زندگی تان به کار بندید. اما فکر نمی کنم بتوانید این اطلاعات را از پزشک تان بگیرید.
این به آن خاطر نیست که پزشک تان به این روش ها و تکنیک ها اعتقاد ندارد، نه. یادتان باشد همین پزشک ها هسند که همیشه و همیشه گفته اند ۶۰ تا ۹۰ درصد از بیماری ها به خاطر استرس بیماران است.اما تا وقتی که علم، پاسخ سؤالات ما را در این زمینه کشف نکرده است، باید برای اعمال این تکنیک ها روی پای خودمان بایستیم.

کجا می توایند برای استفاده از تکنیک های ارتباط ذهن و جسم، درخواست حمایت و کمک کنید؟

در موقعیت کنونی، برای این منظور باید خودتان تحقیق کنید، و اینکار نیاز به خواندن و آزمایش های بسیار زیاد دارد. باید بتوانید بین همه ی اطلاعات صحیح و غلط، توصیه ها درست و نادرست، تحریفات و رهنمودهای عالی که در جریان تحقیقات خود پیدا می کنید، از طریق آزمون و خطا، بهترین ها و درست ترین ها را انتخاب کنید. و این کارها حتی اگر مقدار زیادی وقت اضافه هم داشته باشید، کاری دشوار و زمان بر است.اگر شما هم مثل من باشید، وقتی مشکلی برای سلامتی تان پیش می آید، اصلاً، حال و حوصله ی پای کامپیوتر نشستن و در اینترنت دنبال اطلاعات گشتن ندارید. و یا اصلاً، حوصله ندارید که به کتابخانه بروید، و بین صدها و هزاران کتاب دنبال دیدگاه ها و نقطه نظرات صحیح در این رابطه بگردید.

اما من تحقیق کردم….

بیش از ده سال است که به این موضوع علاقه مند شده و روی آن کار کرده ام. وقتی برای اولین بار درمورد ارتباط جسم و ذهن در سلامتی تحقیق می کردم، خوشحال شده بودم که می توانم با تغییر طرز تفکرم، وضعیت جسمانیم را هم تغییر دهم. تنها دغدغه ام این بود که بفهمم چطور می توانم این کار را که بیشتر برایم شبیه به جادو بود، انجام دهم. به همین دلیل بود که هر چیزی که در مورد شفابخشی و نیروی ذهن بود را مطالعه کردم. اما هر چه بیشتر خواندم و تحقیق کردم، گم گشته تر شدم. توصیه های مخالف و متضاد در این زمینه زیاد است. اطلاعات بسیار زیادی از نویسنده های معتبر وجود دارد که هیچ معنا و مفهومی ندارند.

از آنجا که اکثر کسانی که درمورد رابطه ی ذهن و جسم مطلب می نویسند، پزشک هستند، وفاداری بی حد و حصر آنها به نقطه نظرات علمی دنیا، باعث می شود، نتوانند ایده های مربوط به نیروی ذهن را بپذیرند و طریقه ی عملکرد آن را دریابند. آن دسته از پزشکانی هم که به متافیزیک عقیده دارند، قانون های جدیدی در رابطه با سلامتی می سازند، که حتی از قانون های سنتی پزشکی نیز محدود کننده تر هستند. من سعی داشتم تا خوانده هایم را به کار ببندم، اما هی چوقت آنطور که فکر می کردم موفق نبودم.دوست داشتم بفهمم که کجای کارم اشتباه بوده است. چطور می توانستم بفهمم که کدام اطلاعات اشتباه بوده و کدام صحیح بوده است؟ یا نقطه ی مشترک این اطلاعات در کجا بوده؟

در تحقیق از عنصر فعال

تا آنجا که می توانستم، هر نشان و مدرک و اطلاعات از تاثیرات هوشیاری و ذهن بر جسم را جمع کردم. در این زمینه، در رابطه با تاثیر خوش بینی بر سلامتی، واکنش پلاسیبو، علاج های ناخودآگاه انواع سرطان، اطلاعاتی گرد آورده، و همچنین تحقیقاتی روی صدساله ها انجام دادم.
کتاب هایی درمورد فیزیک کوانتوم مطالعه کردم تا ببینم کدام علم بیشتر با انرژی تاثیر گذار بر جهان رابطه دارد. همچنین روی گفته های دانشمندانی که تاثیر نیروی ذهن را بر جسم انکار کرده اند، تحقیقاتی انجام دادم.
همه ی این تحقیقات به یکجا ختم می شد، و آن اینکه عنصر اصلی در رابطه ی ذهن و جسم، ادراک و باور است. همچنین، از طریق این تحقیقات بود که دریافتم چرا همه ی ما به ایده ی رابطه ی جسم و ذهن علاقه مندیم، اما این رویکرد را در زندگی خود به کار نمی بندیم.

چرا علم و پزشکی در برابر رابطه ی ذهن و جسم و تاثیر ذهن بر سلامتی مقاومت می کند؟

وقتی تاریخچه ی علم و پزشکی را بررسی کردم، متوجه شدم که چطور دیدگاه جهانی علمی، و اعتقادات و باورهای موجود در رابطه با سلامتی و عملکرد بدن، طی دو هزار سال گذشته تغییر کرده است.
من به وضوح دریافتم که، فرهنگ های مختلف، همیشه ابتدا دربرابر طرز فکر های جدید، تئوری های جدید، و دیدگاه های جدید مقاومت کرده اند، اما در آخر آن را پذیرفته اند. واکنش های منفی نسبت به تئوری های جدید مربوط به سلامتی در گذشته، تقریباً مشابه با واکنش های اخیر به رویکرد ارتباط ذهن و جسم می باشد.
علیرغم این واقعیت که، علم قادر به توضیح رویکرد ارتباط ذهن و جسم نیست، اما شواهد دال بر این است که این رویکرد کاملاً واقعی و مفید است. برای پذیرفتن این مطلب، فقط کافی است کمی ذهن تان را باز کنید و این ایده ها را برای خود تحلیل کنید.


شواهد بیشتر برای پشتیبانی از رویکرد ارتباط ذهن و جسم.

من دریافتم که بسیاری از حوزه های تحقیقاتی علمی، به اثبات رسانده اند که انرژی فکری، چیزی که ما قادر به رویت و اندازه گیری آن نیستیم، و به نظر نمی رسد که بخواهیم آن را باور کنیم، قادر به تاثیرگذاری بر دنیای فیزیکی است. روانشناسی سلامتی، حوزه ای است که فقط منحصر به آزمایش و بررسی تاثیرات فاکتورهای ذهنی و احساسی بر سلامتی می باشد. تحقیقات انجام گرفته بر فرضیه های بالینی، نشان می دهد که ما توانایی معجزه آسایی، برای به کار انداختن نیروی کنترل هشیار بر عملکردهای غیر هشیار فیزیکی خود داریم.

تحقیقات بسیاری نیز به اثبات رسانده است که ما دارای یک “انرژی زنده ی جهانی” هستیم. کار محققان روانشناسی، تحقیقاتی که شباهت هایی عجیب بین دوقلوهایی که جدا از هم بزرگ شده اند، نشان دهنده، این واقعیت است که انسان های چند شخصیتی، ممکن است یک لحظه با یک شخصیت مبتلا به دیابت باشند، و با تغییر شخصیتشان دیگر دیابت نداشته باشند. در مسیر تحقیق درمورد نیروی ارتباط ذهن و جسم، هرگونه راه درمانی و تئوری های مختلف را بررسی کردم: مثل پزشکی غرب، پزشکی چینی، طب سوزنی، هومئوپاتی، رادیونیک، علم مسیحیت، جادوگری و افسونگری، هونا، رنگ درمانی، رایحه درمانی، ماکروبیوتیک (دنش طولانی کردن عمر از راه رژیم غذایی)، کیروپراتیک (فن ماساژ و جابه جا کردن ستون فقرات)، و طبیعت درمانی.

هیچ فرمول ساده ای برای تضمین سلامتی پیدا نکردم…

شاید علاقه ای به شنیدن آن نداشته باشید! هرکسی که بخواهد چیزی به شما عرضه کند یا بفروشد، چه دیدگاه و نقطه نظرش باشد، چه کالا یا خدمات؛ لازم است که شما را متقاعد کند که آن چیز دستورالعملی ساده دارد و موفقیت شما را تضمین می کند. خوب می فهمید منظورم چیست، اما باز هم برای تان مثال می زنم:

“با این رژیم غذایی هر غذایی که دوست دارید را بخورید و 0 کیلو در ماه لاغر شوید!”
“با مصرف آنتی اکسیدان، از سرطان به دور باشید!”
“فقط یک اسپری از آن کافی است تا همه ی کثیفی ها پاک شود!”

علیرغم این حقیقت که این ادعاها هی چوقت حقیقت ندارند، اما همه ی ما باز به دنبال چنین اطمینان خاطری می گردیم، که زندگی را به نظرمان ساده کند.
با این تفاسیر فکر می کنم من هم باید با همین روش شما را علاقه مند کنم:

“از نیروی شکفت انگیز ذهن تان استفاده کنید تا برای همیشه بیماری هایتان را از بین ببرید!”
“سه راز برای درمان همه ی بیماری ها!”
“فقط کمی از نیروی ذهنی تان اسپری کنید، تا علائم بیماری به طور کل نابود شوند!”
با ضمانت!!

نتیجه تحقیقات من

من هم خبر خوب، و هم خبر بدی در این زمینه برای تان دارم. اخبار بد اینکه، اگر به دنبال یک فرمول برای سلامتی هستید، بهتر است از همان روش های سنتی پزشکی استفاده کنید. مسئولان بهداشتی حاضرند انواع و اقسام فرمول ها را به شما عرضه کنند.
و برای آن دسته از افراد راحب طلب باید بگویم که استفاده از این تکنیک ها بدون تلاش و تکاپوی شخصی و فقط با استفاده از یک فرمول ساده امکان پذیر نیست.

و اما خبر خوب

با سال ها تجربه و تحقیق و استفاده از این اطلاعات و آموزش به دیگران برای استفاده از آن، دقیقاً می دانم که مشکل شما در به کار انداختن این تکنیک ها کجاست، و برای برداشتن موانع راهتان چه باید بکنید. و این را می توانم برایتان تضمین کنم: وقتی شروع به ستفاده از این تکنیک ها برای سلامتی تان کردید، خواهید دید که چطور سلامتی و زندگی تان در مسیری تغییر خواهد کرد که باور آن قبلاً برای تان غیرممکن بود.


پس قدم بعدی شما برای تغییر طرز فکرتان برای بهبود سلامتی تان چیست؟

یادتان باشد، هیچ راهکار دائمی و همیشکی برای استفاده از ارتباط ذهن و جسم وجود ندارد. تغییر فکرتان طوری که احساس بهتری در شما ایجاد کند، نیاز به تمرین و ممارست فراوان دارد. برای این منظور باید سعی کنید، همیشه تصمیماتی اتخاذ کنید، که بهتر و پرفایده تر از تصمیمات قدیمی تان بوده باشد. آشنا شدن با عادت های جدید، نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد. فهم و دریافت احساسات تان، و تطابق دادن آنها با انتخاب هایی که در زندگی دارید، به سعی و کوشش نیاز دارد. زمان می برد که یاد بگیرید چطور به جای واکنش های استرس زا و تنش آور به مسائل، ریلکس باشید. این تلاش ها ممکن است باعث ترس تان شود و پای تان را پس بکشید، اما بدانید که غیرممکن نیست. فقط کافی است که انگیزه تان را از دست نداده و دست از تلاش برندارید.

فراموش نکنید، نمی توانید کلید خاموش ارتباط جسم و ذهن را فشار دهید…!

این به آن معناست، که باید یاد بگیرید که از این تکنیک ها با هوشیاری استفاده کنید، چون، این ارتباط همیشه در همه ی مشکلات فعال است. و هیچ وقت از کار نمی افتد. یادتان باشد، همه ی بیماری ها را می توان با استفاده از تکنیک های ارتباط ذهن و جسم درمان کرد. مهم نیست که چه راه های درمانی دیگری را هم جز این انتخاب کنید. سلامتی شما در همه ی جوانب وقتی تامین می شود که، یاد بگیرید چطور از نیروی ذهن تان، برای اعمال تاثیر مثبت بر واکنش های تان به زندگی استفاده کنید.

و باز هم یادتان باشد، که شواهد زیادی برای اثبات این مسئله در دسترس است: تحقیقات علمی ثابت کرده اند که ذهن شما نیرومندترین ابزار برای ارتقاء سلامتی تان است. این یعنی، مهم نیست که چه راه و روش درمانی را اتخاذ کنید، اگر همراه با روش های دیگر، از تکنیک های ارتباط ذهن و جسم هم استفاده کنید، مطمئناً نتیجه ی بهتری عایدتان خواهد شد. از این طریق قادر خواهید بود هر مشکلی چه بزرگ و چه کوچک را برطرف کنید. بنابراین، اگر واقعاً نگران سلامتی تان هستید، فکر می کنم وقتش رسیده باشد که فکرتان را عوض کنید!

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا