مقاله

اشتباهات رژیم لاغری

اشتباهات رژیم لاغری

اشتباهات رژیم لاغری ، با رژیم گرفتن این روزها امری عادی شده است و هر کسی با کم کردن حجم غذا یا افزایش مدت زمان ورزش روزانه به دنبال کاهش هر چه بیشتر وزن است. این درحالی است که در این میان هستند افراد بظاهر با تجربه ای که قصد دارند به اندازه خودشون، به فرد رژیم گیرنده کمک کرده و نکاتی را یادآور شوند.
یادآور شدن نکات و کمک کردن به فردی که به دنبال کاهش وزنِ، امری پسندیده است اما گاهی اوقات ما ناخواسته نکاتی را می گوییم که خودمان از آن ها اطلاعی نداشته و در موردشان تحقیق نکرده ایم.
در میان نکاتی که دهان به دهان می چرخد و مقبولیت عام دارند، تعدادی شان از هیچ ریشه علمی برخوردار نیستند. و تنها فردی که رژیم دارد را اذیت می کند، و شاید به بدن او آسیب های جدی نیز وارد کند. در ادامه مهمترین اشتباهات رژیم لاغری که به اشتباه میان مردم جا افتاده است را برای شما آورده ایم:

مهم ترین اشتباه رژیم لاغری

محاسبه کالری مصرفی در رژیم غذایی لاغری، می تواند مهم ترین اشتباه رژیم گیرندگان برای رژیم کاهش وزن باشد. نویسنده کتاب ” اهمیت کالری ” دکتر ماریون نسل و استاد تغذیه دانشگاه نیویورک در کتابش می گوید میزان دقیق کالری ها، موضوعی است که حتی متخصصین تغذیه هم به درستی از آن مطلع نیستند.
با وجود چنین موضوع مهمی، چطور می توانیم از افراد عادی که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد نحوه محاسبه کالری مواد غذایی ندارند، انتظار داشت که در برنامه غذایی رژیم لاغری شان به اشتباه نیافتند!

کاهش بیش از اندازه کالری

مسلما برای کم کردن وزن باید به نوعی میزان کالری ورودی را کاهش داد. اما اگر این کاهش بیش از اندازه باشد، بر کاهش متابولیسم یا همان کم شدن سرعت سوخت و ساز تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه علم پزشکی کاهش کالری به زیر هزار و دویست کالری را اصلا توصیه نمی کند.
پس سعی کنید مرتکب این اشتباه نشوید که کالری دریافتی را بیش از اندازه کاهش بدید. چون ممکن است بدن را از دریافت مواد مغذی محروم کنید. در عین حال، ممکن است کاهش متابولیسم، روند لاغری و کاهش وزن را متوقف کند. ادامه دارد…

 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا