معرفی کتاب

کتاب راه های موثر برای ایجاد انگیزه

کتاب راه های موثر برای ایجاد انگیزه

کتاب راه های موثر برای ایجاد انگیزه را برایان تریسی نوشته است. موضوع این کتاب ایجاد انگیزه در کار است. این کتاب را فرزام حبیبی اصفهانی ترجمه کرده است و به چاپ سوم هم رسیده است.

درباره کتاب

خویشتن‌بینی! کشفِ خود، مهم‌ترین پیشرفت در یافتن نیروی بالقوه‌ی بشر در قرن بیستم و بیست‌ویکم است.
خویشتن‌بینی باور ساختار یا ارزشِ نظام فردی است که از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و توسعه می‌یابد، و مجموعه‌ای است از همه‌ی احساسات، تجربیات، تصمیمات، تحصیلات و رویدادهایی که در تمام طول زندگی تا به امروز رخ می‌دهد. خویشتن‌بینی معین می‌کند که هرکس در مورد خودش چه فکری می‌کند، چه احساسی در مورد خودش دارد و خود را در ارتباط با دنیای بیرونی چگونه می‌بیند.

خویشتن‌بینی به فرمانده‌ای می‌ماند که در مرکز ویژگی‌ها و نیروی تولید، رفتارها و واکنش‌ها نشسته باشد. تمام تغییرات یا اصلاحات عملکرد یا رفتار، از اصلاح خویشتن‌بینی شروع می‌شود؛ به‌عبارت دیگر، تمام تغییرات در دنیای بیرونی فرد، با ایجاد تغییرات در دنیای درونی آغاز می‌شود.

موضوع کتاب راه های موثر برای ایجاد انگیزه

موضوع و هدف اصلی این کتاب ایجاد انگیزه و راه های موثر برای ایجاد انگیزه است. اینکه یک مدیر یا یک مجموعه چگونه می تواند با ایجاد انگیزه باعث رشد، سودآوری و موفقیت یک سازمان شوند. باید راهی پیدا کنید که در وجود افراد ایجاد انگیزه کند.
نویسنده در بیست و یک فصل این کتاب به تشریح این راه ها می پردازد.تمام تغییرات از اصلاح درونی افراد آغاز می شود و نقطه ی شروع این تغییر ایجاد خویشتن بینی است یا به عبارت دیگر تقویت خودباوری از طریق چالش، آزادی، کنترل، احترام، خودنگری، تجربه ی موفقیت ها و توقعات مثبت.
انتخاب افراد درست و مناسب، نقطه ی شروع برای کار مدیریتی است. مدیران با عملکرد بالا کارشان را مقتدرانه شروع می کنند و انتظارات خود را به طرزی روشن و شفاف به کارمندانشان انتقال می دهند و در قالب یک تیم به طور موثر با هم همکاری می کنند.


معرفی کتاب راه های موثر برای ایجاد انگیزه

اساس ایجاد انگیزه در کارمندان یا هر نهاد و شرکتی این چهار عامل هستند:
1)شیوه ی رهبری
2) روش پاداش دهی
3) حال و هوای سازمانی
4) ساختار کار

پاداش موجب تشویق و ایجاد انگیزه می شود همچنین مدیر با رسمیت شناخته شدن کارمند او را تقویت خواهد کرد. هنگام استخدام همان قدر که به کارآیی و شایستگی کارمند توجه می شود باید به شخصیت تعهدپذیری و پایبندی افراد به اصول هم اهمیت داد.

 

مدیر باید به کارمند اختیار و آزادی بدهد، هر چه آزادی بیشتر به کارمند بدهیم، در واقع مسئولیت بیشتری به عهده ی او گذاشته ایم. باید به آنها یاد بدهید که چگونه کار کنند و چطور بازده فعالیت هایشان را بالاتر ببرند. این آموزش باید با پرورش همراه باشد.
درمحیط کاری که شاد باشد، کارمندان احساس شادمانی می کنند. انجام کار با کیفیت عالی و به طور مداوم باعث بهبود تصویر ذهنی کارمندان و بالاتر رفتن اعتماد به نفس آن ها می شود که منجر به ایجاد انگیزه می شود.
اندیشه پردازی هم از سریع ترین روش ها برای ایجاد انگیره است. مشاوره، علاقه، ارزش قائل شدن و مدیریت زمان هم از دیگر عوامل موثر بر ایجاد انگیزه است.

قسمتی از متن کتاب:

سازمان ها و مدیران خوب محیطی خلق می کنند که افراد در آن هم احساس خودمختاری کنند و هم احساس اهمیت. از طرف دیگر، نیاز به وابسته بودنشان نیز برآورده شود و احساس کنند که عضوی از گروه هستند. ساختار پاداش دادن در سازمان های موفق نه تنها به عملکردهای مستقل، بلکه به گروه های موفق نیز اعطا می شود.
بزرگترین سرمایه هر سازمان، شرکت یا هر موسسه افرادی هستند که در آنجا کار می کنند. اینها هستند که باعث رشد، سودآوری و موفقیت یک سازمان می شوند. فقط باید راهی بیابید که در وجود آنها ایجاد….


مشخصات کتاب

نویسنده: برایان تریسی
مترجم: دکتر فرزام حبیبی اصفهانی
انتشارات: لیوسا
تاریخ چاپ: 1396
نوبت چاپ: چاپ سوم
تعداد صفحات: 136
تعداد جلد: 1
نوع چاپ: سیاه و سفید
نوع جلد: شومیز
شابک: 9786005138894
قطع: رقعی

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا