جامعه شناسیمعرفی کتاب

کتاب مديريت استراتژيك بدن

کتاب مدیریت استراتژیک بدن

مدیریت استراتژیک بدن

تاریخ انتشار: ۱۳۹۳
۱۳۰ صفحه
خلاصه ایی از کتاب
این ترکیب واژگان نام کتابی است در رشته جامعه‌شناسی و دقت در معنی سه واژه بالا به طور مجرد سه معنی مجزا و منفک را به ذهن متبادر می‌سازد. اگر ما خود را جای انسانی در میان سه واژه بالا قرار دهیم، متوجه یک معنا می‌شویم و آن هم زندگی است؛ زندگی انسانی که در اجتماع برای خود هویتی به نام بدن می‌سازد. پس انسان در روند زندگی اجتماعی با شکل دادن به بدن و در اصطلاح با شیوه‌های استراتژیک «مدیریت بدن» روبه‌روست.
بستر هستی انسان اجتماع است و ابزار زندگی روزمره‌اش بدن اوست. در حال حاضر درصد انسان‌هایی که فارغ از بدن خود زندگی کنند بسیار کم است، بنابراین رابطه تنگاتنگ سه واژه فوق در معنی و عملکرد آشکار می‌شود. در اینجا نقش تفکر حاکم بر بدن تعیین‌کننده است. اگر انسان به بدن خود نگاه معنوی و نگرش حکمی داشته باشد، رفتار خود و ساخته خود را در تعامل با حکمت عناصر اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی می‌کند که با یکدیگر در تقابل و تضاد نباشد.
در جامعه مدرن با توجه کردن به مقوله بدن به منزله نقطه عطف، سلسله مراتب سنتی ساختن بدن‌ها را می‌توان دگرگون کرد. بدن‌های سنتی، که در گذشته تشویق می‌شدند، اهمیت خود را از دست دادند و نوعی نگرش دموکراتیک جدید بر پایه ساختار دنیای نوین پدید آمد. هر عصری فرم جدید خود را از بدن می‌طلبد و هدف مدیریت استراتژیک بدن در دنیای جدید این است که شکلی جدید و امروزی به بدن‌ها بدهد.
گاهی در مدیریت استراتژیک بدن از تجربیات جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، گرچه در بعضی از فرهنگ‌ها از یک زبان مشترک ظاهری پیروی می‌کند و محدودیت‌هایی به وسیله عوامل بیرونی بر تصمیم‌گیری افراد برای مدیریت بدن‌هایشان اثرگذار است.
منبع:
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا