معرفی کتاب

کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی نوشته دنیل اچ. پینک ، روایتی شگفت‌انگیز و خواندنی است که در مورد نحوه ایجاد یک زندگی غنی‌تر و پربارتر نکات جذابی را مطرح می‌کند.
همه ما می‌دانیم زمان‌سنجی همه چیز است، اما در مورد خود زمان و زمان‌سنجی اطلاعات کمی داریم. زندگی ما جریان پیوسته‌ای است از تصمیم‌های «کِی»؛ چه وقت یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنیم،

کِی یک کلاس را زمان‌بندی کنیم، کِی در یک رابطه عاطفی با فرد دیگری جدی شویم، و… ما تاکنون این تصمیمات را بر اساس بینش و حدس‌ و گمان‌هایمان اتخاد می‌کرده‌ایم.
اغلب فرض می‌شود که زمان‌سنجی یک هنر است. اما دنیل پینک در کتاب «کِی؛ ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی» نشان می‌دهد که زمان‌سنجی در واقع یک علم است.

کتاب کی: ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی (When: the scientific secrets of perfect timing) جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و آمازون است، در این اثر دنیل اچ پینک آخرین تحقیقات و اطلاعات زمان‌سنجی را با داستان‌هایی جذاب و آموزنده و نیز توصیه‌هایی عملی و کاربردی ترکیب کرده، تا به خوانندگان کتاب، بینشی عمیق و متقاعد کننده بدهد که بتوانند زندگی غنی و دوست‌داشتنی‌تری را تجربه کنند.


درباره نویسنده کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

دنیل پینک نویسنده‌ آمریکایی صاحب آثار پرفروشی است که به 35 زبان ترجمه شده‌اند. نوشته‌های او در زمینه کار، مدیریت و علوم رفتاری می‌باشد.
دنیل اچ. پینگ، ایده‌پرداز مطرح حوزه موفقیت و کسب‌وکار، که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک استاد بین‌المللی است، ترفندهای علمی زمان‌سنجی را شناسایی کرده تا به ما کمک کند که در کار و زندگی موفق‌تر باشیم.


یادداشت دنیل پینک برای خوانندگان ایرانی

افتخاری است که کتاب «کی» را با ترجمه فارسی به خوانندگان نشر نوین در ایران تقدیم کنیم. زمان، یکی از آن موضوعاتی است که هم فراگیر، و هم خاص است. اگرچه ساعت دفتر من در واشینگتن با همان سرعتِ یک ساعت دیواری در تهران حرکت می‎کند، اما ساعت رسمی هرگز در این دو مکان یکسان نیست. تهران نُه ساعت از واشینگتن جلوتر است. یا شاید واشینگتن نُه ساعت از تهران عقب‌تر! فردای شما اغلب امروز من است، همانطوری که امروز من اغلب دیروز شماست. عجیب است!

با این وجود، در نهایت، طریقی که ما زمان را تجربه می‌کنیم، به طرز قابل توجهی مشابه است. زمانسنجی، خیلی با مرز کشورها و اختلاف ساعت‌ها کاری نداشته، و بیشتر به پیچیدگی‌های DNA، به جزئیات مغزمان، و به ریتم سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم ارتباط دارد. هر روز، یک الگوی پنهان دارد. توانایی‌های شناختی ما در خلال یک روز ثابت نمی‌ماند. ما عمر خود را به عنوان سریال‌هایی با نقاط شروع‌، نقاط وسط، و نقاط پایانی زندگی می‌کنیم که هر کدام از این نقاط، رفتار ما را به یک مسیر جدید هدایت می‌کند. وقتی با دیگران در زمان هماهنگ می‌شویم، اغلب ما بهترینِ خودمان را بروز می‌دهیم.

یکی از راه‌های هماهنگ شدن، صد البته، گفت‌و‌گو است. بیشترین چیزهای خوب در زندگی با گفت‌و‌گو آغاز می‌شوند. و من، کتاب‌هایم را نه به عنوان آخرین کلمه، بلکه به عنوان کلمه آغازین گفت‌و‌گو با خوانندگان می‌بینم. به خاطر این فرصت، برای شروع یک گفت‌و‌گوی جدید و مهیج، سپاسگزارم.
دنیل پینک
واشینگتن – ایالات متحده آمریکا


درباره کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

دنیل اچ. پینک (Daniel H Pink)، در کتاب «کِی؟» با بهره‌گیری از یک مجموعه غنی از تحقیقات روان‌شناسی، زیست‌شناسی و اقتصاد نشان می‌دهد، که چگونه می‌توانیم از این الگوهای پنهان جدید استفاده کنیم تا جدول زمانی ایده‌آل خود را ایجاد کنیم. او ایده‌پرداز مطرح حوزه موفقیت و کسب‌وکار، و نویسنده کتاب‌های پرفروش «انگیزه – DRIVE» و «TO SELL IS HUMAN»، ترفندهای علمی زمان‌سنجی را شناسایی کرده تا به ما کمک کند که در کار و زندگی موفق‌تر باشیم.

• چگونه می‌توانیم یک شروع متزلزل را تبدیل به یک شروع تازه کنیم؟
• چرا باید از رفتن به بیمارستان در عصرها خودداری کنیم؟
• چرا آوازخوانی به همراه دیگران به اندازه ورزش کردن برای شما مفید است؟
• زمان ایده‌آل برای استعفا از یک شغل، تغییر حرفه و یا ازدواج کردن کی است؟

 


بخشی از کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

در یک صبح گرفته فوریه، وقتی نور خورشید روی بیلبوردهای بزرگی که تخفیف پنجاه درصدی لباس‌های عروسی را تبلیغ می‌کردند می‌تابید، بزرگ‌ترین شهر هند در حال بیدار شدن بود. این جا در بمبئی، بوی دود در هوا پراکنده است. خودروها، کامیون‌ها و گاری‌های موتوری جاده‌ها را بند می‌آورند و مانند غازهای خشمگین، بوق می‌زنند. کارمندان در لباس‌های هندی در خیابان‌ها حرکت می‌کنند و وارد قطارها می‌شوند. «اهیلو ادهاو»، چهل ساله، کلاه سفید خود را تنظیم می‌کند و روی دوچرخه خود می‌پرد تا کار خود را شروع کند.

ادهاو در منطقه «ویلو پارلی» بمبئی پدال می‌زند و از فروشندگان خیابانی که همه‌چیز از کلم تازه گرفته تا جوراب‌های بسته‌بندی شده می‌فروشند عبور می‌کند و به سمت جلوی یک ساختمان می‌رود. از دوچرخه پیاده می‌شود (توانایی پیاده شدن سریع از روی وسایل در حال حرکت یکی از مهارت‌های بیشمار ادهاو است). وارد ساختمان می‌شود و با آسانسور به آپارتمان خانواده «توراکیا» در طبقه سوم می‌رود.

بخشی از کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

ساعت 9:15 دقیقه بامداد است. یک بار زنگ می‌زند و دوباره آن را می‌فشارد. در باز می‌شود. بعد از یک عذرخواهی کوتاه به خاطر معطل شدن در پشت در، «ریانکا توراکیا» یک کیسه برزنتی قهوه‌ای می‌دهد که به اندازه یک گالن شیر است. داخل این کیسه، چهار ظرف فلزی استوانه‌ای است. داخل این ظرف‌ها که «تیفین» نام دارند، نهار همسر اوست (گل کلم، لپه زرد، برنج و نان). سه و نیم ساعت دیگر، این نهار خانگی روی میز شوهرش در مرکز بمبئی، در سی کیلومتری آن‌جا ظاهر خواهد شد. و حدود هفت ساعت بعد، کیسه برزنتی و ظروف خالی دوباره در همین خانه ظاهر می‌شوند.

ادهاو یک داباوالاست. (دابا در هندی همان ظروف فلزی هستند و والا ترکیبی از انجام‌ دهنده یا کاسب است). در خلال نخستین شصت و هشت دقیقه این دوشنبه، او پانزده عدد از این نهارها را گردآوری می‌کند و هر کیسه را به دسته و یا ترک دوچرخه خود می‌بندد. سپس با تیمی از چندین داباوالای دیگر که کیسه‌های خود را از جاهای دیگر این محله نیم میلیون نفری جمع کرده‌اند همراه می‌شود و غذاها را دسته‌بندی می‌کند و بیست عدد از آن‌ها را بر پشت خود می‌گذارد و سوار بخش باری یک قطار می‌شود و این نهارها را به فروشگاه‌ها و دفاتر کاری منطقه تجاری شهر می‌رساند.


دیگر آثار دانیل پینک

یک ذهن کاملا جدید: داستان گذر از عصر ارتباطات به عصر مفهوم پردازی
ناشر: آوای کلک – چاپ 1 – سال 1385

انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو
ناشر: لیوسا – چاپ 2 – سال 1396

ذهن کامل نو: گذار از عصر اطلاعاتی به عصر مفهومی
ناشر: کندوکاو – چاپ 7 – سال 1396

انگیزه: حقیقتی شگفت‌آور در مورد نیرویی که در ما انگیزه ایجاد می‌کند
ناشر: در دانش بهمن – چاپ 1 – سال 1396

کی؟ راه‌های علمی زمان‌بندی عالی
ناشر: تعالی – چاپ 1 – سال 1397

کتاب کِی مناسب چه کسانی است

1. افراد شاغل، دانش‌جویان، استادان دانشگاه و تمامی افراد پرمشغله؛
2. کسانی که به دنبال افزایش بهره‌وری خود در تمام جنبه‌های زندگی هستند؛
3. اشخاصی که به دنبال یافتن آخرین و به‌روزترین مطالب پیرامون حوزه های موفقیت و رشد فردی هستند.


فهرست مطالب کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

یادداشت دنیل پینک برای خوانندگان ایرانی
درباره کتاب
مقدمه: تصمیم کاپیتان تِرنر
بخش یکم: روز
یک: الگوی پنهان زندگی روزمره
دو: بعد از ظهرها و قاشق‌های قهوه: قدرت استراحت، وعده نهار و اثبات فایده خواب بعد از ظهر در دنیای مدرن
بخش دوم:‌ شروع‌ها، پایان‌ها و میان این دو
سه: شروع‌ها: شروع مناسب، شروع دوباره، شروع با هم
چهار: نقطه میانی: شمع‌های هانوکا و بیماری میان‌سالگی چه چیزهایی در مورد انگیزه به ما می‌آموزند
پنج: پایان‌ها: ماراتن‌ها، شکلات‌ها و قدرت تلخی
بخش سوم: هماهنگی و تفکر
شش: هماهنگی سریع و آهسته: راز زمان‌سنجی گروهی
هفت: تفکر در زمان‌ها: چند کلام پایانی
مطالعه بیشتر
تقدیرنامه

این کتاب را می توانید از سایت نشر نوین به آدرس زیر تهیه کنید
www.nashrenovin.ir


مشخصات کتاب کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی

عنوان: کِی ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی
(When: the scientific secrets of perfect timing)
مؤلف: دانیل پینک
ناشر: نوین توسعه
مترجم: نشر نوین توسعه
ویراستار: امین یزدانی
موضوع: مدیریت
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 650.1
سال چاپ: 1397
نوبت چاپ: 2
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحات: 312
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک 10 رقمی: 6008738438
شابک 13 رقمی: 9786008738435

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا