معرفی کتاب

کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت ؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار، اثر چارلز داهیگ که در سال 2012 منتشر شد، برای مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین‌های روزنامه نیویورک تایمز بود‏ و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏


درباره نویسنده چارلز دوهیگ

چارلز دوهیگ، نویسنده و روزنامه‌نگار، به‌خاطر نوشته‌هایش در زمینه‌ی کسب‌و‌کار ، توانست ‌جایزه پولیتزر نیویورک تایمز (معتبرترین جایزه‌ی روزنامه‌نگاری) را از آن خود کند. دوهیگ، فارغ‌التحصیل مدرسه‌ی کسب‌و‌کار هاروارد است و با کتاب مشهورش به نام « قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که در زندگی و کسب‌وکار انجام می‌دهیم »، تأثیر قدرتمندی بر زندگی و کار بسیاری از مردم، در کشورهای مختلف گذاشت. چارلز داهیگ (Charles Duhigg) در این کتاب به علمی اشاره می‌کند که در پس آن پرسش و چرایی درباره کارهای مختلف وجود دارد. در کتاب قدرت عادت، وی تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می‌نویسد عادت با الگویی روانشناختی به نام « حلقه عادت » شروع می‌شود که سه فرآیند جداگانه دارد. روزنامه‌ی نیویورک تایمز، خلاصه‌ای از کتاب دوهیگ را تحت عنوان «چگونه شرکت‌ها اسرار شما را می‌فهمند» منشر نموده است.

درباره قدرت عادت

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا برخی شیوه زندگی سالم‌تری دارند یا به دستاوردهای حرفه‌ای بزرگی نائل می‌شوند، درحالی‌که دیگران ناموفق هستند؟ روزنامه‌نگار معروف چارلز دوهیگ این موضوع را به عادت‌ها مربوط می‌داند. همه‌ی ما در برخی مواقع، به‌عمد انتخاب‌هایی می‌کنیم و بعد، دیگر به آن‌ها فکر نمی‌کنیم؛ اما همچنان به انجام‌ دادنشان ادامه می‌دهیم؛ البته، اغلب این‌چنین اتفاق می‌افتد. اما در برخی مواقع دیگر نیز، هوشیارانه تصمیم می‌گیریم که چه میزان غذا بخوریم؛ هنگامی‌که به اداره رسیدیم‌، بر چه‌چیزی تمرکز کنیم؛ در چه فواصلی، نوشیدنی میل کنیم یا چه زمانی به ورزش دو برویم؛ اما پس از مدتی، دیگر انتخاب نمی‌کنیم و به‌طور خودکار رفتار می‌کنیم. این روند نتیجه‌ی طبیعی عصب‌شناسی مغز ماست و با درک اینکه چگونه این اتفاق رخ می‌دهد، می‌توانیم الگوهای لازم را بازسازی کنیم؛ البته، این بار به همان نحوی‌ که خودمان می‌خواهیم.


درباره کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می دهیم، در زندگی و کسب و کار

این کتاب صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با بیش از سیصد دانشمند و مدیر اجرایی، و تحقیقات انجام شده در تعداد زیادی شرکت را با خود یدک می‌کشد. کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار ( The Power Of Habit ) روی عادت‌هایی تمرکز می‌کند که به صورت تکنیکی تعریف شده‌اند. شاید بشود گفت عادت، انتخاب‌هایی است که همه ما زمان‌هایی انجام می‌دهیم و بعد دیگر در مورد آن‌ها فکر نمی‌کنیم، ولی اغلب، هر روز همچنان آن‌ها را انجام می‌دهیم.

اطلاعات کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول بر روی این موضوع تمرکز می‌کند که عادت‌ها چگونه در زندگی افراد ظاهر می‌شوند. دومین قسمت، عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بررسی می‌کند. قسمت سوم به عادت‌های جوامع می‌نگرد.

در بخشی از کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار می‌خوانیم:

دانشمندان مغز الکلی‌ها، سیگاری‌ها و افراد پرخور را مورد مطالعه قرار داده‌اند و اندازه گرفته‌اند که چگونه وقتی هوس کردن آن‌ها نهادینه می‌شود، عصب شناسی آن‌ها – ساختارهای مغزشان و جریان مواد شیمیایی عصبی در داخل جمجمه‌شان – تغییر می‌کند. دو محقق در دانشگاه میشیگان نوشته‌اند که بویژه عادت‌های قوی، واکنش‌های اعتیاد مانندی تولید می‌کنند، طوری که خواستن به صورت تمایل وسواس گونه‌ای بروز می‌یابد، که می‌تواند حتی با وجود مواجهه با بازدارنده‌هایی قوی نظیر از دست دادن اعتبار، شغل، خانه و خانواده، مغز ما را به انجام کارهای غیرارادی وادار کند.


فهرست مطالب

پیشگفتار
درمان عادت
بخش اول: عادت‌های اشخاص
چرخه عادت
عادت‌ها چگونه کار می‌کنند
مغز مشتاق
چگونه عادت‌های جدید ایجاد کنیم
قانون طلایی چرخه عادت
چرا دگرگونی اتفاق می‌افتد
بخش دوم: عادت‌های سازمان‌های موفق
عادت‌های زیربنایی، یا تصنیف پاول اونیل
چه عادت‌هایی بیشتر از همه اهمیت دارند
استارباکس و عادت‌های موفق
وقتی که قدرت اراده خودکار می‌شود
قدرت یک بحران
چگونه رهبران از طریق حوداث، عادت‌ها را طراحی و ایجاد می‌کنند
چگونه پیش از اینکه کاری کنید، «تارگت» می‌داند چه می‌خواهید
چگونه شرکت‌ها عادت‌ها را پیش‌بینی (و دستکاری) می‌کنند
بخش سوم: عادت‌های جوامع
کلیسای سدل‌بک و تحریم اتوبوس مونتگومری
چنبش‌ها چگونه رخ می‌دهند
نورولوژی اراده‌ی آزاد
آیا ما مسئول عادت‌های خود هستیم؟
پیوست
راهنمای خواننده برای بکار بردن این ایده‌ها

مشخصات کتاب

قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که در زندگی و کسب‌وکار انجام می‌دهیم
نویسنده: چارلز دوهیگ؛ ‏‫ترجمه: پروین بیات/ ناشر: هورمزد
انتشارات: هورمزد
تعداد صفحه: ۳۵۴
قیمت: ۲۴۰۰۰ تومان
قطع: رقعی
چاپ: دورنگ
شــــابک: ۸-۱۱-۶۹۵۸-۶۰۰-۹۷۸
نوبت چاپ: سیزدهم، ۱۳۹۶

 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا