معرفی کتاب

کتاب طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت

کتاب طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت

کتاب طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت (چگونه یاد بگیریم قابلیت‌هایمان را عملی کنیم) نوشته کارول دوک (Carol Dweck) و توسط شهلا ثریا صفت به فارسی برگردانده شده و در سال 1395 انتشارات نشر نوین آن را به چاپ رسانیده است.
این کتاب ارزشمند که پروفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در بخش روانشناسی کاربردی است. از دیگر آثار کارول دوک، میتوان به کتاب طرز فکر؛ روانشناسی جدید برای موفقیت (روشهایی برای بالابردن توانایی‌مان در یادگیری) و توسط نشر موسسه نگارش الکترونیک کتاب، در سال 1397 اشاره کرد.

درباره نویسنده:

دکتر کارول دوک، دکترای روانشناسی داشته و از پیشروان تحقیقات انگیزش، دلایل موفق شدن (یا نشدن) افراد و همچنان روش‌های ایجاد موفقیت است. در نتیجه ده‌ها سال تحقیق و بررسی خود در زمینه دستاوردها و موفقیت، به ایده‌ای پیش‌گامانه دست یافته است: «قدرت طرز تفکر و نگرش ما»

او که استاد مشهور روانشناسی دانشگاه استفورد است، در زمینه تحقیقات و تدریس روانشناسی موفقیت، خبره است. در میان افراد آکادمیک، شهرت زیاد دارد و این شهرت با نظریه «طرز فکر رشد و طرز فکر ثابت» در کتاب «طرز فکر» به سرعت در حال گسترش در بین مدیران و فضاهای کسب‌وکار دنیاست.

درباره کتاب:

دکتر کارول دوک در کتاب طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت ، با معرفی مفهوم «طرز فکر» مبحثی نوین و ساده ولی به شدت تاثیرگذار را مطرح می‌کند. او توضیح می‌دهد که چرا موفقیت ما تنها مرهون قابلیت‌ها و استعداد ما نیست، بلکه، نحوه نگرش‌مان به آنها نیز بسیار حایز اهمیت است. او مشخص می‌کند که چرا ستایش هوش و توانایی افراد باعث سوق دادن آنها به موفقیت و دستاوردهای خوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند آن را نیز به خطر اندازد.

وی در سه فصل ابتدایی کتاب، ضمن معرفی ایده طرز فکر و مباحث جانبی، بیان می‌کند. برخی افراد به ذاتی بودن توانایی‌ها و استعدادهایشان(طرز فکر ثابت) اعتقاد دارند، و برخی دیگر به امکان پیشرفت یا پسرفت خود در زمینه‌های مختلف باور دارند (طرز فکر رشد)، و برخی هم با توجه به موضوع مورد بحث، عقیده متفاوتی دارند.
مثلا برخی افراد باور دارند استعداد نقاشی و هنر ندارند، ولی می توانند با تمرین و تلاش، مهارت‌های ریاضی خوبی کسب نمایند. یعنی تعداد زیادی از ما به ثابت بودن برخی از توانایی‌ها و قابل رشد بودن توانایی‌های دیگری اعتقاد داریم.

بطور خلاصه …

نویسنده سعی دارد در کتاب طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت (Mindest: The New Psychology of Success) نشان دهد، تفاوت رفتاری و عملکردی افراد مختلف در دو گروه به چه صورت است.
برای این منظور، او با عناوین «ورزش؛ طرز فکر یک قهرمان»، «کسب‌وکار؛ طرز فکر و رهبری»، «طرز فکر در روابط عاشقانه» و «معلمان، مربیان و والدین؛ طرز فکر برای تربیت» بحث را ادامه می‌دهد و بصورت کاربردی و تخصصی در هر زمینه بحث می‌کند.
دوک حقیقتی را آشکار می‌سازد که والدین، معلمین، مدیران و ورزشکاران موفق می‌دانند: چگونه یک ایده ساده در مورد ذهن، می‌تواند باعث ایجاد عشق به یادگیری و داشتن انعطاف‌پذیری لازم برای دستاوردهای شگرف در هر زمینه‌ای می‌شود!

در انتهای کتاب، «تغییر طرز فکرها» مطرح و راهکارهای عملی زیادی پیشنهاد شده است. چون با داشتن نگرش صحیح، ضمن اینکه می‌توانیم در مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای مان گام برداریم، می‌توانیم به کودکان و کارمندان‌مان نیز برای موفق شدنشان کمک کنیم.
اگر به دنبال شناخت بیشتر خود هستید و مایلید بدانید طرز فکر شما چه تاثیری بر رفتار خود و عزیزان‌تان دارد، خواندن کتاب طرز فکر روانشناسی نوین موفقیت، را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت از زبان مشاهیر::

«همه باید این کتاب را بخوانند.»
چیپ و دن هیث؛ نویسنده‌های کتاب Switch and Made to Stick

«طرز فکر، بدون شک بهترین کتاب در زمینه انگیزش است»
پو برانسون؛ نویسنده کتاب NurtureShock

«کتاب خوب، کتابی است که توصیه‌هایش رو قبول می‌کنید، کتاب عالی اما توصیه‌هایی می‌کند که شما آنها اجرا می‌کنید. توصیه‌های کارول دوک در زمینه طرز فکر، برای من بینهایت ارزشمند بود و علاوه بر تغییر زندگی‌ام، حتی نگرشم را در زمینه تغییر زندگی، تغییر داد. تغییراتی که سال به سال مهم‌تر و ضروری‌تر می‌شوند. این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد، همانطور که زندگی مرا تغییر داد.»
رابرت استرنبرگ؛ استاد آموزش و روانشناسی دانشگاه یِیل

«اگر در حال مدیریت افرادی هستید و یا پدر یا مادرید (که خود به نوعی مدیریت کردن افراد است)، هر کاری دارید را کنار بگذارید و این کتاب را بخوانید.»
گای کاواساکی؛ نویسنده مشهور

محتوی کتاب:

مقدمه
فصل ۱) طرز فکر
فصل ۲) درون طرز فکر
فصل ۳) حقیقت توانایی و دستاورد
فصل ۴) ورزش‌ها: طرز فکر یک قهرمان
فصل ۵) کسب‌وکار: طرز فکر و رهبری
فصل ۶) روابط: طرز فکر در روابط عاشقانه
فصل ۷) والدین، معلمان و مربیان: طرز فکرها از کجا می‌آیند؟
فصل ۸) تغییر طرز فکر

مشخصات کتاب:

عنوان: طرز فکر روانشناسی جدید موفقیت
زیر عنوان: چگونه یاد بگیریم قابلیت‌هایمان را عملی کنیم!
عنوان اصلی: Mindset : the new psychology of success,C 2008
مؤلفان:کارول دوک
مترجم: شهلا ثریاصفت
ناشر: نوین توسعه
ویراستار: طاهره خیرآبادی
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 158.1
سال چاپ: 1396
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحات: 306
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک 10 رقمی: 6009597358
شابک 13 رقمی: 9786009597352

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا