معرفی کتاب

کتاب زندگی برازنده من

کتاب زندگی برازنده من

کتاب زندگی برازنده من _نوشته کارول.اس. پیرسون، و هیو.کی. مار، مؤثرترین راهکارهای تحلیل خویشتن و غنی‌سازی ارتباط با دیگران، و حاوی آزمون خودتحلیل‌گری است.

بخشی از مقدمه کتاب:

این کتاب اطلاعات و دیدگاه‌های جدیدی را که به کار گرفتن آزمون پی‌ام‌ای‌آی (PMAI) در طی چندین سال ایجاد کرده است با شما در میان می‌گذارد. بررسی دقیق نتایج این آزمون کار دشواری است. با وجود این، تمرین‌های کتاب اطلاعاتی را که برای شناخت و به کار گرفتن کهن‌الگوها در زندگی‌تان احتیاج دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

این شناخت به شما کمک می‌کند که حضور، نقش و عملکرد کهن‌الگوها را در زندگی خود درک نمایید. کهن‌الگوهای شما هماهنگ با موقعیت و مرحله‌ای از زندگی که در آن قرار دارید خود را نشان داده و ابراز خواهند کرد. اگر آزمون فوق را هر شش ماه (یا حداقل سالی یک بار) بدهید و تغییراتی را که در نتایج آن‌ها پدید آمده است بسنجید اطلاعات مفیدی را در مورد رشد و پیشرفت خود به دست خواهید آورد.

 

این کتاب به زبان ساده و ابتدایی نوشته شده است و نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند آن را به راحتی مطالعه نمایند. ضمنا مشاوران و مدرسان می‌توانند از این کتاب برای کمک و آموزش به مراجعه‌کنندگان و دانشجویان خود استفاده کنند.

هدف اصلی ایجاد نوعی آگاهی و بیداری درونی است تا خواننده کتاب بتواند با استفاده از این اطلاعات مهم درونی، راه شادکامی و موفقیت زندگی خود را ببیند و دنبال کند. بدون این آگاهی، انسان هویت، ارزش‌های باطنی و راه شادکامی و رضایت زندگی خود را نمی‌شناسد و در نوعی بی‌اطلاعی درونی به سر می‌برد.

هدف دوم این است که به مردم وسیله‌ای بدهیم که با استفاده از آن بتوانند از خود بپرسند: آیا این همان داستانی است که من (ما) واقعا می‌خواهم زندگی کنم؟


درباره کتاب زندگی برازنده من

• یک احساس تلخ و منفی که رهایتان نمی کند و حتی خواب را از چشم های تان می رباید.
•رویا ها، آدم ها و رویدادهای تکراری که شما را مستاصل کرده اند این پرسش را در ذهن تان می آورد: “چرا مدام این رویا را می بینم؟”، “چرا این اتفاق خاص (یا آدم هایی با ویژگی هایی یکسان) در زندگی ام ظاهر می شوند؟
•بیماری های مختلف و مزمن جسمی که کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار داده و شاید دارو و درمان های متعدد هم کمکی به بهبود آن ها نکرده اند.
•احساس تنهایی و غمی که ناشی از بی توجهی دیگران به شماست.

•درگیری های زناشویی که زندگی را به کام شما تلخ کرده و احساس می کنید در رفع آن ها ناتوان هستید.
•مشکلات متنوعی که با فرزند خود دارید و نمی دانید چگونه آن ها را برطرف کرده و رابطه تان را بهبود دهید.
•و پرسشی واحد که در تمام این موقعیت ها و شرایط مقابل چشمان تان ظاهر می شود این است: “چرا؟”

دلیل این حس ها، رویدادها، مشکلات جسمی، تنهایی، مشکلات زناشویی و فرزندپروری، و علت درماندگی من در برطرف کردن این ضعف ها چیست؟

 

بر اساس نظریه پروفسور کارل گوستاو یونگ یکی از دلایل این درماندگی ها عدم آشنایی ما با انرژی هایی است که در ناخودآگاه ما وجود دارند. رابطه ای که در کودکی با والدین مان داشته ایم، نظام ارزشی خانواده و جامعه ای که در آن رشد کرده ایم، تیپ شخصیتی ما عواملی هستند که در بکارگیری یا عدم بکارگیری این انرژی ها تاثیرگذارند به گونه ای که باعث می شوند به این جمع بندی برسیم که برخی از این انرژی ها برای زندگی بیهوده اند و باید آن ها را به کلی کنار گذاشت و برخی دیگر به شدت حیاتی هستند.


موضوع کتاب زندگی برازنده من

خانم دکتر کارول اس پیرسون یکی از محققان برجسته پیرو مکتب یونگ پس از تحقیقات گسترده به این نکته دست یافت که 12 انرژی در همه انسان ها وجود دارد، که آشنایی و بکارگیری به جا و به فراخور موقعیت از هر کدام از آن ها اصلی ترین و پایه ای ترین گام، جهت شناخت نقاط قوت وضعف در زندگی درونی و تاثیر آن در ایجاد فرصت ها وآسیب های بیرونی است.

 

وی بر همین اساس آزمون PMAI را طراحی و ارائه نمود که به فرد نشان می دهد میزان حضور هر کدام از این 12 انرژی در او چقدر است. تا بداند در کجاها باید تعدیلی ایجاد نماید، و کجاها ضعفی وجود دارد که باید تقویت شود.
کتاب زندگی برازنده من که توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر و در مدتی کوتاه به یازدهمین نوبت چاپ خود رسیده در کنار آزمون، شما را کاملا با این 12 انرژی و جایگاه آن ها در زندگی آشنا می کند و شما را در یافتن مسیر حل مسائل تان یاری می دهد.

یادداشت پشت جلــــــــد:

خانم دکتر پیرسون مدیر آکادمی مدیریت جیمزمک گرگور بِرنز و استاد مطالعات مدیریت در دانشگاه مریلند می‌باشد. وی تاکنون عضویت هیئت‌علمی دانشگاه‌های مطرحی همچون دانشگاه مریلند، دانشگاه کلورادو و دانشگاه جورج‌تاون را در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت نموده و مهارت خود را در به‌کارگیری اصول روانشناسی عمقی در زمینه ایجاد احساس رضایت و لذت از کار و زندگی را برای افراد سازمان‌های بیشماری به اثبات رسانده است.

کار‌ل یونگ، جوزف‌کمبل، رابرت‌بلای، شینودا‌بولن و سایر اساتید حوزه‌ی روانشناسی تحلیلی، اطلاعات قابل‌توجهی پیرامون کهن‌الگوها، این داستان‌ها، اسطوره‌ها، نمونه‌ها و نمادهای ناخودآگاه و تاثیرگذار در اختیار ما قرار داده‌اند. اما خانم پیرسون کتاب کار متفاوتی را در این زمینه ارائه کرده است. او شیوه‌ای عمیق، دقیق و کاربردی را به منظور شناخت و به‌کارگیری نیرو‌های دگرگون‌کننده ناخودآگاه معرفی می‌نماید.


مشخصـــــات کتاب:

عنوان: زندگی برازنده من
زیر عنوان: موثرترین راهکارهای تحلیل خویشتن و غنی‌سازی ارتباط با دیگران
موضوع: ارتباطات/ فردیت
نویسنده: کارول. اس. پیرسون/ هیو. کی. مار
مترجم: کاوه نیری
ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
سایت: bonyadonline.com
سال انتشار: 1393(چاپ چهاردهم)
تعداد صفحات: 211
قیمت: 26000 تومان

 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا