مقاله

روش درست میوه خوردن

روش درست میوه خوردن

خیلی ها نمی دانند که چه موقع و چگونه باید میوه را باید خورد. روش درست میوه خوردن با کم شدن وزن رابطه مستقیم دارد. هیچ خوردنی در دنیا مانند میوه ها باعث پاک شدن بدن از سموم و کم شدن وزن نمی شود. علت این است که بدن ما بطور غریزی نسبت به میوه ها کشش دارد. بوی نافذ و مسحور کننده آنها، مزه دلپذیر، و جذابیت رنگشان هر کسی را به هیجان می آورد.

بدون تردید میوه ها منبع انرژی برای ما هستند. همچنین علت اینکه ما میوه ها را دوست داریم این است که آنها غذای اصلی ما از لحاظ بیولوژیکی می باشند که بدن آنها را به راحتی می تواند هضم کند.

روش درست میوه خوردن

چند نفر را می شناسید که از میوه ها خوش شان نمی آید؟ شاید به ندرت. کسانی هستند که مایلند میوه بخورند، اما نمی توانند آن را هضم کنند. خیلی ها نمی دانند که چه موقع و چطوری میوه را باید خورد. متاسفانه در اثر بدآموزی و اطلاعات غلطی که با ما داده اند از میوه ها هم به نحو صحیح استفاده نمی کنیم. به ما گفته اند که بعد از غذا از میوه بعنوان دسر برای هضم غذا استفاده کنید. خوردن میوه بعد از هر غذایی باعث مسموم شدن بدن می شود.

مثلا اگر شما ناهار چلو کباب بخورید و پشت سرش مقداری هندوانه میل کنید به علت اینکه با هم مخلوط می شوند مدت طولانی در معده می مانند و می گندد و در این حالت دچار سوزش و دل درد می شوید که برای رفع آن به قرص های مختلف روی می آورید.
مردم با شکم پر میوه می خورند و آنوقت می گویند فلان میوه به من نمی سازد! میوه ها راباید با شکم خالی خورد. و بهترین زمان مصرف آنها صبح می باشد. البته این قانون برای کسانی است که در طول روز با غذا های دیگر خود را سیر می کنند. میوه های آب دار(هندوانه) در معده هضم نمی شوند، به استثنای میو هایی مانند موز، خرما، و میوه های خشک که یک ساعت در معده باقی می مانند، بقیه از آنجا همچون کانالی عبور کرده و تجزیه می شوند. مواد مغذی میوه ها در روده جذب می شوند، و در اختیار کبد و تمام بدن گذاشته میشود.

روش درست میوه خوردن

اگر شما بارها میوه را باشکم پر خورده اید و دچار ناراحتی نشده اید، دلیل نمی شود که قوانین طبیعت را نادیده بگیرید. این درست مثل این می ماند که شما تخلف رانندگی کنید و چون قبض جریمه دریافت نکرده اید بگویید من که مشکلی ندارم. اما به وقتش که برای خلافی گرفتن می روید همه تخلف ها را روئیت می کنید، شبیه برگه آزمایش چکاب سالیانه…
تحقیقات دکتر آلن والکر انسان شناس بر روی فسیل انسان ها تا قبل از 12 میلیون سال پیش ثابت میکند با توجه به اثر مواد غذایی بر جای مانده روی دندان های اجساد؛ انسان تا نژاد هوموارکتوس میوه خوار بوده است.

گذشتگان ابتدایی ما نیز میوه خوار بوده اند( با اشاره به داستان سیب آدم و حوا و استناد به آیات قرآن در مورد وعده میوه های بهشتی). پس ما انسان ها میوه خوار بوده و برای تغذیه با میوه ساخته شده ایم. مواد غذایی که ما می خوریم در نهایت می بایست به گلوکز، فرکتوز، گلیسیرین، اسید آمینه و اسید های چرب تبدیل شوند. سلولهای مغز فقط می توانند از گلوکز تغذیه کنند و میوه ها تنها منبع گلوکز سریع الجذب برای بدن می باشند. حسن میوه ها در این است که برای همگون سازی آنها با خون، انرژی بسیار ناچیزی مصرف می کنند.

روش درست میوه خوردن

اما در اینجا اطلاعات تازه ایی را به شما می دهیم که شاید تا کنون درباره آن کمتر شنیده باشید. تمام میوه ها خواص بازی (آلکالیدی) دارند. حتی میوه های ترش مانند لیمو و آناناس که اصطلاحا به ترش معروفند، وقتیکه با بزاق دهان مخلوط می شوند؛ به مواد بازی تبدیل می گردند و مزه شیرین می دهند. اگر امتحان کنید و لیمو را درست با آب دهان مخلوط نمایید خواهید دید که مزه ای شیرین پیدا می کند.
میوه ها روی بدن ا اثر بازی (قلیایی) دارند. تنها میوه ها و سبزی ها هستند که می توانند محیط اسیدی بدن ما را به محیطی بازی تبدیل کند و تعادل را بوجود آورند. تمام مواد حیوانی محیطی اسیدی را بوجود می آورند. ترکیب غلط مواد غذایی و نخوردن غذا های آبدار سبب اسیدی شدن بدن می شود که در نتیجه فضولات و سموم و پسماندهای غذایی در بدن می گردند و چاقی یا اعتیاد به چاقی را در سلول های بوجود می آورد. در نهایت شخص در پوست خود می گندد و به عفونت های متعدد مبتلا می شود. علائم این گندیگی بوی بد بدن افراد چاق است که حاکی از گندیگی سیستم گوارشی و اندام های دفعی می باشد.

روش درست میوه خوردن

بیش حد اسیدی شدن ادرار(PH)، عفونت ها، ریزش مو، نقرس، رماتیسم، بیماری روانی، حلقه های سیاه زیر چشم، چروک صورت، زخم معده و اثنئ عشر و غیره نتیجه خوردن غذاهای غلط با هم ترکیب شده می باشند. در حالیکه خوردن درست میوه ها باعث طول عمر، زیبایی پوست صورت، خوش اندامی، انرژی زیاد و سعادت می شود.
پنج جزئ اصلی و مهم از مواد غذایی که باید در مقایس زیر به بدن برسند عبارتند از:

1.گلوکز 90% بعنوان سوخت که از کربوهیدرات هامشتق می شود

2.اسیدهای آمینه چهار تا پنج درصد

3.مواد معدنی(منیرال ها) سه تا چهار درصد

4.اسیدهای چرب ضروری یک درصد

5. ویتامین ها کمتر از یک درصد؛ که همگی در میوها موجود و غذای کاملی را تشکیل می دهند.

نکته: خوردن تمامی میوه درمان کننده می باشد، شما با گرفتن آبمیوه قسمت مهمی(فیبر) از میوه راحذف می کنید. اگر تصمیم به خوردن آبمیوه گرفتید، اولا بصورت خانگی تهیه بفرمایید. ثانیا بلافاصله بعد از گرفتن مصرف کنید تا اکسیده نشود. ضمن اینکه جرعه جرعه بنوشید.

 

روش درست میوه خوردن

اگر می خواهید بعد از خوردن میوه، خوراکی دیگری بخورید باید صبر کنبد تا میوه معده شما را ترک کند و همینطور اگر بعد از هر غذای میل داشتید میوه بخورید، باید این نکته را رعایت کنید. مثلا گوشت حداقل چهار ساعت در معده می مانند و شما باید از ترکیب آن با میوه خودداری کنید. خوردن میوه در این روش تغذیه ای در بدن نقش اصلی را بازی می کند. شما باید خود امتحان کنید تا با پیام ها و واکنش های بدن آشنا شوید. صبح زود که از خواب بیدار می شوید با خوردن میوه می توانید به دفع مواد مصرف شده روز گذشته بپردازید. زیرا با کسب انرژی از میوه، بهتر می توانید مواد زائد و فضولات را بیرون برزید و این همان اقدامی است که ما برای کم کردن وزن بدن نیازمند هستیم.اینطوری به ارگانیسم خود بیشترین خدمت را کرده ایم.

روش درست میوه خوردن

حال که توجه شدید که برای کاهش اضافه وزن، مرحله دفع مواد زائد، از اهمیت اساسی برخوردار است و می بایست تقویت شود؛ سعی کنید نسبت به رعایت نکاتی همچون ترکیب صحیح مواد غذایی با میوه و زمان دقیق آنها، همت گمارید. سالم و تندرست باشید.

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد استراتزیک مدیریت بدن

http://www.amazon.com/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا