معرفی کتاب

کتاب قدرت خود تلقینی

کتاب قدرت خود تلقینی

کتاب قدرت خود تلقینی ، روشی کاربردی برای دستیابی به ثبات شخصیت، آرامش، روشن بینی و تسهیل درمان بیماری ها، نوشته پل ژاگو ، ترجمه نیلوفر خوانساری، چاپ انتشارات ققنوس ؛ به استفاده از روش‌های تلقین برای دستیابی به اهداف می‌پردازد. روش‌هایی همچون تصویرذهنی یا عبارات تاکیدی.
«آموزش گفتار»، «غلبه بر کمرویی»، «تاثیر از فاصله»، «چگونه بر خود مسلط شویم» و «قدرت اراده» آثار دیگر پل ژاگو هستند که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده‌‌‌اند.

“برای هر کس، یک امتیاز بزرگ، اینست که حتی در برابر کسانیکه منصف نیستند کاملا منصف باشد”
پل ژاگو – چگونه بر خویش مسلط شویم

این سخن پیامبر گونه، از عالمی است که حاضر نشد در سیستم دانشگاهی درس بخواند، و بدون عناوین دهان پرکن استاد دانشگاه و دکتر، به مطالعه و تحقیق و نگارش در زمینه روانشناسی پرداخت.

درباره نویسنده کتاب قدرت خود تلقینی

پل کلمان ژاگو در سال ۱۸۸۹ در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. وی در سالهای اولیه زندگیش کودکی ضعیف بود، و این دوران را با سختی و مشقت پشت سر گذاشت. تمام عمرش در پاریس، شهری که فوق العاده به آن علاقه داشت سپری شد.

ژاگو در حالیکه ۱۸ سال داشت با یک متخصص هیپنوتیزم به نام دکتر دورویل آشنا شد، و در سال ۱۹۰۷ به عنوان شاگرد، نزد استاد به فراگیری پرداخت و پس از مدتی از همکاران او گردید.
اطلاعات عمیق او در زمینه روانشناسی فردی، به وی امکان داد تا کتب مهمی بنویسد که شهرت جهانی پیدا کرد و خوانندگان آثارش بر این امر گواهی می دهند. کتاب های ژاگو برای خوانندگانش، آرامش در گذراندن مراحل زندگی و شجاعت کافی برای تصمیم گیری را به ارمغان آورده است.
پل ژاگو، سمبل و نشانه ای از افرادی است که بدون آموزگار چیزی را در حد کمال فرا می گیرند. او بدون داشتن مدرکی در تمام مدت عمر خویش به مطالعه پرداخت. وی که دارای حافظه ای استثنایی بود، دانشمند واقعی به شمار می رفت.

معروف شدنش هیچ گونه تاثیری بر سادگی ذاتی او نگذاشت. به راستی میتوان گفت، که شاید آثار هیچ نویسنده ای تا این حد خالی از پوچ گرائی های ادبی نبوده است. هنگامی که با او در مورد منافعی که از فروش کتاب هایش نصیب دیگران شده بود، گفتگو می کردند، حالت تعجب زده و نا باورانه ای به خود می گرفت. او به همان سادگی دوران زندگیش، در سال ۱۹۶۲ بدرود حیات گفت. وی را در گورستان تیسه، به دور از هر گونه تشریفات رسمی و تنها با شرکت چند دوست نزدیکش به خاک سپردند. روحش شاد.


در مقدمه کتاب قدرت خود تلقینی این‌طور آمده:

به نظر می‌آید که آدمی می‌تواند عوامل مانع تحقق ایده‌های خود را پیروزمندانه از میان بردارد. به‌علاوه حوزه‌ی امکانات گسترده‌ی انسان برای تحقق این ایده‌ها، از درک اساسی وی نسبت به تصورات ذهنی‌اش سرچشمه می‌گیرد. تمامی سیر تکاملی تکنولوژی دنیای نو، چنانچه دور از آرمان‌های انسانی نباشد، بر این نظر گواهی می‌دهند که طبیعت دربرابر فرمان‌های هشیارانه‌ی آدمی سرتسلیم فرود می‌آورد.

ظاهرا دیگر هدفی وجود ندارد که به نیروی اراده و هوشیاری بشر تن نسپارد. نیروی تخیل از ورای پرده‌ای که نقش‌های شگفت خود را بر آن نمایان می‌کند، نوری می‌تاباند، که پدید آورنده انگیزه‌های خلاق به شمار می‌رود. امروزه علم روانشناسی بر تاثیر تلقین در دستیابی به خواسته‌ها صحه می‌گذارد. می‌توان از این تاثیر هوشمندانه برای دستیابی به خواسته‌ها و اهداف کمک گرفت.

در جای دیگری از مقدمه کتاب قدرت خود تلقینی می‌خوانیم:

یکی از دستاوردهای با ارزش علوم روان‌شناختی، روشن کردن این واقعیت بوده است که هر انگیزش مغزی، یک حرکت خود انگیخته موثر را به کار می‌اندازد. در ازای کاربرد عاقلانه و درست آن می‌توانیم بر نیمه هوشیار نفوذی اعمال و به کمک این نفوذ تمام خواسته‌های خود را برآورده کنیم.
هدف‌ این‌ کتاب‌ توضیح‌ روابط‌ چراها و ارائه‌ روش‌ های‌ کاربردی‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ ثبات‌ شخصیت‌، آرامش‌، روشن‌ بینی‌ و تسهیل‌ درمان‌ بیماری‌ هاست‌. این‌ است‌ هنر تلقین‌: وارد کردن‌ تصویرهای‌ ذهنی‌ محرک‌ یا عبارت‌ های‌ تاییدی‌، در ارتباط‌ با نتیجه مورد نظر. انسان‌ به‌ جای‌ آن‌ که‌ اجازه‌ دهد اندیشه‌ های‌ خودجوش‌ منفعلانه‌ بر او چیره‌ شوند، باید از اندیشه سنجیده‌ کمک‌ گیرد.

کتاب قدرت خود تلقینی

شما با خواندن این کتاب می‌توانید به مفهوم واقعی کلمه، هر گونه اصلاح دلخواه در شخصیت خود ایجاد کنید. توان روحی شما روز به روز استحکام بیشتری می‌یابد و بر کنش‌ها و واکنش‌هایتان چیرگی کامل پیدا می‌کنید.می‌توانید خوش‌بینی، روشن‌بینی ذهنی، اعتماد به نفس و امکان موفقیت را در خود ایجاد و ده‌چندان کنید.

 

برای تهیه کتاب اینجا را کلیک کنید


مشخصات کتاب قدرت خود تلقینی

عنوان: قدرت خود تلقینی
زیر عنوان: روشی کاربردی برای دستیابی به ثبات شخصیت، آرامش، روشن بینی و تسهیل درمان بیماری ها
موضوع: روان شناسی موفقیت
نویسنده: پل ژاگو
مترجم: نیلوفر خوانساری
ناشر: ققنوس
تعداد صفحه: 152
قطع : رقعی
نوبت چاپ: 11
سال چاپ : 1395
نوع جلد: شوميز
شابک: 9789643111083

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا