معرفی کتاب

کتاب قدرت اراده

کتاب قدرت اراده

کتاب قدرت اراده ، نوشته وین دایر (۱۹۴۰-۲۰۱۵) نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. وین دایر، این کتاب را در سال ۲۰۰۴ نوشته است و بنابر آمار گوگل، این کتاب محبوب‌ترین کتاب دایر محسوب می‌شود.
وین دایر در کتاب قدرت اراده، اراده را به عنوان نیرویی در جهان مورد تحقیق و بررسی قرار داده که امکان تحقق عمل آفرینش را میسر می‌سازد. کتاب قدرت اراده، اراده را نه به عنوان چیزی که شما دارید، بلکه، به عنوان انرژی و نیرویی که شما بخشی از آن هستید مورد کندوکاو قرار می‌دهد.

درباره کتاب قدرت اراده

انسان همواره با مقوله‌هایی چون سرنوشت، تقدیر و مشیت، دست به گریبان بوده است. در هنگام موفقیت و شادکامی، خود را بیش از مشیت و سرنوشت دخیل می داند و در هنگامه رنج و مصیبت، دست تقدیر و مشیت الهی را در کار می‌داند. اما مشیت از نگاه وین دایر چه تعریفی دارد؟

مشیت از نگاه وین دایر

او برای اینکه به مفهوم قدرت اراده دست یابد، بحث خود را با تعریف مشیت الهی آغاز می کند. تجسم کنید نیرویی در همه جا حضور دارد و نمی‌توانید جایی بروید که آن نیرو نباشد. نمی‌توان آن را تقسیم کرد و در هرچه می‌بینید یالمس می کنید حی و حاضر است.
این نیروی لایتناهی و نامرئی در همه جا هست. وین دایر می‌نویسد: جسم مادی شما بخشی از تمامیت شما بوده که از این انرژی تجلی یافته است. درست در لحظه‌ای که نطفه شما منعقد می‌شود، مشیت الهی دست به کار شده تا شکل ظاهری، طریقه رشد و فرایند کهولت‌تان مشخص شود. درضمن ظواهر غیرفیزیکی شامل احساسات، افکار و خلق و خوی‌تان را تعیین می کند. به این ترتیب مشیت الهی نیروی بالقوه نامحدودی است که ظاهر مادی و غیرمادی شما را در کره زمین فعال می‌کند.


اعتقاد نویسنده کتاب قدرت اراده

دایر معتقد است، انسان‌های همگام با مشیت الهی افرادی توصیف شده با تمایلی قوی هستند، که اجازه نمی‌دهند هیچ عاملی مانع دستیابی آنها به خواست درونی‌شان شود. پس اگر جزو افرادی هستید که نگرشی تسلیم‌ناپذیر به همراه تصویری درونی دارید که شما را به سوی رویاهایتان می‌کشاند، فردی همگام با مشیت الهی هستید.

وین دایر در این کتاب به نکات اصلی مشیت الهی، بکارگیری نیروی مشیت الهی و اتصال می پردازد و ذیل هر کدام به بررسی مقوله مشیت، تفسیرهای مختلف از آن، همسویی اراده فردی با اراده الهی و بروز نبوغ و توانایی انسان می‌پردازد.

در بخشی از کتاب قدرت اراده می‌خوانیم:

فعال ساختن نیروی مشیت الهی یعنی اینکه به منشأ و سرچشمه خود ملحق شوید و ساحری امروزی گردید. ساحر بودن به این معنی است که به سطحی از آگاهی دست یابید، که امور غیرقابل دسترس قبلی برایتان قابل دسترس شوند. کارلوس کاستاندا می‌گوید: «وظیفه ساحران رویارویی با لایتناهی (مشیت الهی) بود و آنها همانند ماهی‌گیری که هر روز در آب دریا غوطه‌ور است، در این نیرو غوطه‌ور بودند.»

کتاب قدرت اراده

مشیت الهی نیرویی است که مانند میدانی از انرژی در همه جا حضور دارد و به گسترش فیزیکی و مادی محدود نمی‌شود. در ضمن منشأ و سرچشمه گسترش غیرفیزیکی و غیرمادی نیز هست. اینک این میدان نیرو در همین‌جاست و در دسترس شما قرار دارد. هنگامی که آن را فعال می‌سازید، احساس می‌کنید در زندگی هدفمندید و توسط خردِ لایتناهی‌تان هدایت می‌شوید.


شعر مشیت الهی کتاب قدرت اراده

در اینجا شعری از شاعر و استادی معنوی آورده‌ام که آنچه را که مشیت الهی می‌نامم برای شما توصیف می‌کند:

خداوندا، تو بر روی شن‌های ساحلی

آن‌چنان‌که در میان دریایی؛

در پیشگاهت سر تعظیم فرو می‌آورم.

تو در ریگ‌های کوچکی

آن‌چنان که در وسعت آرام دریایی؛

در پیشگاهت سر تعظیم فرو می‌آورم.

ای خداوند فراگیرنده

تو در خاک‌های بایری

و در مکان‌های پرآمد و شد؛

در پیشگاهت سر تعظیم فرو می‌آورم.


اطلاعات بیشتر کتاب قدرت اراده

عنوان: قدرت اراده
نویسنده: وین دایر
مترجم: میترا میرشکار
دسته بندی: موفقیت و خودیاری
تعداد صفحات: ۳۴۵ صفحه
نسخه‌چاپی: ۲۴,۰۰۰ تومان
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۵۰۲۶-۳۷-۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴
نوبت چاپ: چاپ ششم

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا