مقاله

تغذیه در ماه مبارک رمضان

تغذیه در ماه مبارک رمضان

تغذیه در ماه مبارک رمضان. نادیده گرفتن برخی نکات در تغذیه ماه مبارک رمضان، سبب می شود که طاقت روزه گرفتن از کف برود و بعضی افراد با مشکلات جدی در این ماه روبرو شوند و علیرغم میل باطنی شان، ثواب روزه گرفتن رو از دست بدهند. قرار گرفتن این ماه مبارک در اول تابستان امسال، به نظر کار روزه گرفتن را کمی سخت و دشوار می کند. هر چند ثواب روزه این فصل نسبت به سایر فصلهای سال بیشتر است.

 

به همین جهت تلاش کردیم با تولید یک محصول آموزشی تصویری، مشکلاتی را که در تغذیه ماه مبارک، پیش می آید را مرتفع کنیم. مسائلی از قبیل:

• کنترل تشنگی
• پیشگیری از کم آبی
• معایب سحری نخوردن
• با هم خوردن افطار و شام
• بوی بد دهان
• سردرد عصبی
• خشکی و ترک لب

در این محصول آموزشی سعی کردیم با تشریح کردن سیستم غذایی ماه رمضان، نکاتی را که می شود رعایت کرد تا به عوارض پرخوری ها بعد از افطار برنخوریم، را برشمردیم. سیستم غذایی در ماه رمضان بر چهار اصل پایدار است که عبارتند از:

1. زمان غذا خوردن
2. میزان غذا خوردن
3. چگونه غذا خوردن
4. انتخاب نوع غذا
البته هدف ما اشاره به مواد اولیه سالم و یا ناسالم موجود در بازار نیست بلکه منظورمون بیشتر انتخاب غذاهایی است که برای شام، سحر و افطار مناسب هستند. به عبارت دیگر بجای افزایش حجم در یک وعده غذا، با رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی؛ تاًمین نیازهای غذایی باید بین غذاهای سحر، افطار، و شام تقسیم شوند
این مسئله مهم نیاز به یک مدیریت صحیح و جدی دارد تا راه عبادت و بندگی خدا، آن هم در این ماه پربرکت و عظمت بر مردم فهیم و با تقوای ایران اسلامی در هر کجای این سزمین که هستند، آسان و هموار شود.

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا