معرفی کتاب

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی کتابی برای هدفمند شدن و برنامه ریزی بهتر، نوشته‌ی اس. جی. اسکات، همان کتابی است که قرار است شما را از تنبلی‌های گاه و بیگاه‌تان خلاص کند. این کتاب در همین چند سالی که راهی بازار شده است، موفقیت و اثرگذاری خودش را به‌خوبی ثابت کرده است. اگر می‌خواهید بدانید چه کارهایی باید انجام دهید تا زندگی‌تان را از رخوت و کرختی دربیاورید، با ما همراه باشید تا شما را با این کتاب بیشتر آشنا کنیم.

 

درباره‌‌ی کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

همه‌ی ما گاهی اوقات کوهی از کارهای عقب‌افتاده‌ داریم؛ گاهی چنان روی هم تلنبار می‌شوند که هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه از انجام‌شان چشم‌پوشی کنیم یا اینکه باید اضطراب و پریشانی ناشی از انجام‌نشدن‌شان را به‌جان بخریم. این کتاب به ما می‌آموزد که بنابر یک برنامه ریزی مدون و واقعی، و نه به‌شکل احساسی و آرمانی، به انجام امور خود بپردازیم تا حس خشنودی و اعتماد به نفس را در خود پرورش دهیم.

 

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌هایی چون تجسم و تصور، مهارت‌های مدیریت پروژه، انگیزش حس فوریت، مهارتِ نه‌ گفتن به کارهای کم‌ارزش، مرور برنامه‌ی هفتگی و ماهانه و… را در خود پرورش دهید. بنا به آموزه‌های این کتاب، شما باید در مواقعی که از خود احساس رضایت دارید، به خودتان جایزه بدهید. شاید تاکنون فقط به اطرافیان‌تان اهمیت داده و این کار را برای آنان انجام داده باشید؛ اما فراموش نکنید که خود شما از همه مهم‌ترید؛ پس به توصیه‌های کتاب عمل کنید.

 

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی در اختیار شماست تا این غول رخوت را شکست دهید و زندگی شادتری را تجربه کنید. نویسنده در این کتاب، علل پشت‌گوش‌انداختن‌ کارها را بررسی می‌کند و در کنار آن، راهکارهایی ساده و منطقی ارائه می‌دهد تا از شر این عادت ناپسند خلاص شویم. البته این به آن معنا نیست که برای ترک این عادت‌ها ناگزیریم از سرگرمی‌ها و لذت‌های روزمره‌ دل بکنیم یا باید کارها را سرهم‌بندی کرده و تنها به انجام آنها، ولو به شلخته‌ترین شکل ممکن رضایت دهیم. ما با راهکارهایی آشنا می‌شویم که طی آنها یاد می‌گیریم چطور برنامه‌ریزی کنیم و چطور کارهای عقب‌مانده را به بهترین شکل ممکن به‌انجام برسانیم.


آیا این کتاب برای شماست؟

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی گزینه‌ای عالی است برای افرادی که گرفتار روزمرگی شده‌اند؛ اما خواندن آن را به همه‌ی افراد، توصیه می‌کنیم. اگر شما هم به هر دلیلی، گرفتار مشکلِ پشت‌گوش‌انداختن کارها هستید، خواندن این کتاب را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید. شاید از آنهایی هستید که وقت خود را صرف کارهای بی‌اهمیتی می‌کنید که در درجه‌ی چندم اولویت قرار دارند؛ آن‌ هم به این دلیل که انبوهی از کارهای عقب‌مانده دارید و به‌دلیل حجم زیاد آنها، به قول معروف دست‌تان به کار نمی‌رود. پس تعلل نکنید و خواندن این کتاب را شروع کنید.

 

بهتر است بدانید که کمی کاستن از حجم کارهای معوقه، روحیه‌تان را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. در کنار همه‌ی اینها، اگر فردی کمال گرا هستید، به‌خاطر همین ویژگی رفتاری، به‌یقین از انجام بسیاری از کارها سر باز زده‌اید؛ زیرا بر این باورید که کارها باید در نهایت کمال و بدون هیچ‌‌گونه ایرادی انجام شوند. فراموش نکنید اگر به همین شیوه ادامه دهید، سرانجام خودتان را فردی ناکام خواهید یافت که به‌مرور زمان حتی توانایی انجام کوچک‌ترین کارها را هم ندارد. پس از همین حالا درصدد تغییر این عادت برآمده و اقدامی اساسی انجام دهید.


در حاشیه کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

استیو اسکات، نمونه‌‌‌ی بارز فردی موفق است که برای رسیدن به آرزوهایش شغل‌های متعددی را آزموده است؛ از کار در نیروی هوایی و کارمندی در یک شرکت گرفته تا نویسندگی و وبلاگ‌نویسی. او برای رهایی از روزمرگی، به این کارها پرداخته است. استیو در نوشته‌های خود تلاش کرده تا روش‌هایی را که به‌کمک آنها، شرایط زندگی خود را بهبود بخشیده است، به خوانندگان پیشنهاد دهد. آثار او همگی با همین درون‌مایه، به ۱۲ زبان دنیا منتشر شده‌اند. امروز، استیو با ارائه‌ی همین راهکارها به فردی مشهور و معتبر تبدیل شده است.

 

شما می‌توانید همین حالا کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی را با کیفیت بالا از وبسایت نوار تهیه کنید.

 

بخشی از کتاب کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

برخی‌ اوقات از عادت‌های خودویرانگر پیروی می‌کنیم؛ مثلا کمترین کار مفید را انجام می‌دهیم؛ با سرگرمی‌های کم‌کیفیت، خلاقیت‌ خود را از میان می‌بریم؛ غذاهای ناسالم می‌خوریم و شکست‌های زندگی‌مان را به گردن دیگران می‌اندازیم. حقیقت آن است که عادت‌ها، هم خوب هستند و هم بد. آنها هویت ما، آنچه انجام می‌دهیم و آنچه را که می‌توانیم به آن دست یابیم، مشخص می‌سازند.

شما می‌توانید ریشه‌ی هر پیروزی یا شکستی را در عادتی خاص جست‌وجو کنید. آنچه شما درطول روز انجام می‌دهید، دستاوردهای آینده‌ی زندگی‌تان را مشخص می‌کند. عادت‌ها، روزمرگی را می‌سازند و همه‌ی ما چه بخواهیم چه نخواهیم، به شکلی گرفتار روزمرگی هستیم.


شناسنامه کتاب:

عنوان: کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

زیر عنوان: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم؟

عنوان اصلی:

23 anti-procrastination habits : how to stop being lazy and get results in your life, 2014.

مؤلف: اس.جی اسکات

ناشر: پندار تابان

مترجم: امیرحسین میرزائیان

زبان: فارسی

موضوع: اهمالکاری

رده‌بندی دیویی: 158.1

سال چاپ: 1394

نوبت چاپ: 1

تیراژ: 1500 نسخه

تعداد صفحات: 156

قطع و نوع جلد: خشتی (شومیز)

شابک 10 رقمی: 600689548X

شابک 13 رقمی: 9786006895482

 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا