معرفی کتاب

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن با عنوان انگلیسی act like a lady think like a man اثر استیو هاروی  Steve Harvey  است. نشر البرز با ترجمه‌ی مهراوه فیروز این کتاب را در سال 1388 منتشر کرده است که اخیرا برای بار پنجم تجدید چاپ شده است. این کتاب برای زنانی است که تصمیم گرفته‌اند زندگی خود را تغییر دهند و در عین حال وارد مسیر جدیدی از زندگی خود شوند. در واقع زنانی که درآستانه‌ی ورود به یک رابطه‌ی جدید با شوهر خود هستند یا رابطه‌ای را شروع کرده‌اند و می‌خواهند آن‌ را بهبود ببخشند. استیو هاروی با جمع‌بندی مطالبی مفید به زنان سراسر دنیا کمک کرده است تا شناخت بهتری از مردان داشته باشند و اجازه ندهند تا مشکلات از نظر فکری و جسمی آن‌ها را آزار دهد.

مخاطبان می‌توانند با مطالب این کتابِ کاربردی، اصول و تیپ‌های رفتاری که معمولا در اغلب مردان مشترک است را بهتر بشناسند. خواندن کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن به همه‌ی زنان توصیه می‌شود چرا که روش‌های کاربردی هاروی در این کتاب به زنان می‌آموزد که چطور کنترل اوضاع را به دست بگیرند و پایه‌های روابط خود را مستحکم کنند. این کتاب در دو بخش و پانزده فصل تدوین شده است. «نظام ذهنی یک مرد» و «چرا مردان این کار را می‌کنند؟ آنان چه کار می‌کنند؟» عنوان بخش‌های کتاب است.

استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی در کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن با زبان شیرین و طنز خاص خود از حقایق و تجربیات شخصی‌اش استفاده کرده تا به زنان کمک کند که بدانند آقایان هنگام رابطه، صمیمیت و عشق چطور فکر می‌کنند. این کتاب تا مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تامیز قرار داشت و به زنان زیادی در سراسر جهان کمک کرده است تا مشکلات رابطه‌شان را حل کنند. این نوشتهٔ استیو هاروی راهنمای مناسبی برای آشنایی زنان با دنیای مردان است.


ساختار کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

استیو هاروی کتاب را در 3 بخش اصلی نوشته است. نویسنده در همه‌ی بخش‌ها با دیدگاه پیشنهادی و انتقادی یه زنان توضیح می‌دهد که دلیل بعضی از کارها و رفتارهای مردان و حتی احساس برتری که دارند چیست. او با تحلیل و بررسی‌های خود به زبان ساده و طنز زنان را راهنمایی می‌کند تا در زندگی خود قادر به تصمیم‌گیری و انتخاب درست‌تری باشند.

بخش اول: نظام ذهنی یک مرد

در این بخش استیو بیان می‌کند که چطور زنان می‌توانند متوجه شوند که مردی عاشق آن‌هاست یا نه. در ادامه استیو هاروی اهمیت «حمایت»، «صداقت» و «آشپزی» را به زنان گوشزد می‌کند.

بخش دوم: چرا مردان این کار را می‌کنند؟ آن‌ها چه کار می‌کنند؟

در این فصل هاروی به زنان توضیح می‌دهد که معیار و ملاک مردان برای انتخاب یک زن چه چیزهایی است و چگونه مردان بین انواع ازدواج و مسائل سرگرم‌کننده تفاوت قائل می‌شوند.

بخش سوم: کتاب تمرین

هاروی در این بخش موارد متعددی را که بهتر است زنان بعد از شکل‌گیری ارتباط خود با مردان بدانند را بررسی می‌کند.

نکته:

شما خانم‌ها در روابط‌تان با مردان تا چه اندازه از دنیای ذهنی آنها شناخت دارید؟ تاکنون تجربه این را داشته‌اید که از واکنش مردان زندگی‌تان دچار شگفتی شده باشید، درحالی‌که انتظار واکنش بهتری داشته‌اید؟ چقدر از تفاوت‌های ذهنی و شخصیتی مردان با زنان آگاهی دارید؟ در روابط عمیق همواره شناخت و آگاهی از دنیایی که ذهن طرف مقابل‌مان در آن پرسه می‌زند، بهترین راهنما برای ماست تا بتوانیم رابطه‌مان را به بهترین شکل هدایت کنیم.

در مقدمه‌ی کتاب آمده است:

«اگر در آغاز یک رابطه هستید، این کتاب مناسب حال شماست. اگر ازدواج کرده‌اید و می‌خواهید کنترل اوضاع را دوباره به دست آورید و پایه‌های زندگی‌تان را مستحکم کنید، این کتاب مناسب حال شماست. اگر فریب خورده‌اید و به دنبال راهی برای یافتن اصول و قوانین هستید، این کتاب مناسب حال شماست. به من اعتماد کنید. اطلاعات این کتاب به‌روز و جدید است.

وقتی وارد یک رابطه می‌شوید، فقط به دنبال این هستید که مردتان را “تغییر” دهید، این بدترین و اشتباه‌ترین بازی است. چرا؟ چون مهم نیست چه اخباری در مجلات می‌خوانید، چه برنامه‌هایی در تلویزیون می‌بینید و یا چه داستان‌های تلخی از دوستان خانم خود می‌شنوید، اصول اولیه مردان یک چیز است و هرگز تغییر نمی‌کند. شما با خواندن این کتاب می‌توانید مردها را بهتر بشناسید و رویاها و آرزوهای خود را عملی سازید.»

 


درباره استیو هاروی نویسنده کتاب‌هایی برای زنان

استیو هاروی کمدین، بازیگر، برنامه‌ساز، مجری و نویسنده آمریکایی است. او در ژانویه 1957 به دنیا آمد. استیو هاروی بیست سال است که رسالت خنداندن مردم را به عهده گرفته است و طنزهای او نه تنها برای خانواده و نزدیکانش بلکه برای مردم سراسر دنیا شیرین و دلپذیر است. به گفته‌ی خود او «شهرت من ریشه در حقیقت و عقلانیت دارد و نتیجه‌ی زندگی، نظاره کردن، یادگیری و شناخت است. بیش‌تر این طنزها در مورد روابط بین زنان و مردان است».

هاروی در برنامه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی در آمریکا اجرا داشته است. او زمانی که در برنامه رادیویی صبحگاهی اجرا داشته است به مطلب مهمی پی برد. زمانی که زنان با استیو در این برنامه تماس می‌گرفتند و سوالات خود را درباره‌ی مردان می‌پرسیدند استیو متوجه می‌شود که این زنان سوالات و دغدغه‌های زیادی نسبت به سن و سال، کار، فرزندان، روابط با همسر و غیره دارد. به همین دلیل است و هاروی در صحبت‌های خود درباره‌ی این کتاب ذکر کرده است که خود او هم دختر دارد و دوست دارد همه‌ی زنان سراسر جهان زندگی سرشار از عشق واقعی را تجربه کنند. استیو هاروی با نگارش کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن سعی کرده تا به زنان کمک کند که مردان را درست بشناسند.

هاروی از سال 2007 تا 2014 نامزد جوایز متعدد بین‌المللی از جمله «امی اوارد» شده است.

از دیگر کتاب‌های هاروی می‌توان «صاف و پوست کنده صحبت کن» که با عنوان «رک و راست» هم ترجمه شده است را می‌توان نام برد. هر دو نسخه ترجمه‌ی این کتاب در فیدیبو موجود است.

کتاب «پرش» و «بپرید» دو ترجمه از یک کتاب، «مانند فرد موفق فکر کن، مانند فرد موفق عمل کن» و «مثل یک موفق فکر کن، مثل یک موفق عمل» هم دو ترجمه‌ی مختلف از یک کتاب اثر هاروی هستند که در سایت فیدیبو در دسترس دوست‌داران حوزه‌ی روانشناسی قرار گرفته است.


درباره کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

هیچ‌چیز در این سیاره نمی‌تواند با عشق یک زن مقایسه شود. مهربانی و دلسوزی، صبوری و سخاوت بی‌قیدوشرط مشخصه‌های بارز زنی است که می‌خواهد رابطه‌ی خود را شروع و آن را با عشق و علاقه حفظ کند؛ اما گاهی زنان علت بعضی رفتارهای مردان را نمی‌دانند و آن‌ها را نوعی بی‌احترامی تلقی می‌کنند. همان‌طور که از عنوان کتاب برمی‌آید، نویسنده می‌خواهد این دید را در مخاطب خانم ایجاد کند که از دید یک مرد به مسائل بنگرد و البته آن را در رفتار زنانۀ خود لحاظ کند. او همچنین معتقد است که این زاویه دید و آگاهی درباره مردان تأثیر قابل‌توجهی بر روابط بین زنان و مردان خواهد داشت.

ایده اصلی نوشتن این کتاب زمانی در ذهن استیو هاروی شکل گرفت که او مجری یک برنامه‌ٔ طنز رادیویی صبحگاهی با موضوع روابط بین زنان و مردان بود. در این برنامه، او بازخورد و سؤالاتی از مخاطب‌های خانم دریافت کرد که به روابط‌شان با مردان مربوط می‌شد. این موضوع در ابتدا برای هاروی جالب بود و بعدها او را به این فکر واداشت که در قالب یک کتاب، پاسخ‌ها و راهکارهایش در این زمینه را منتشر کند.

هاروی در این باره می‌گوید: «ما مردها افرادی هستیم که بسیار ساده فکر می‌کنیم. وقتی از شنونده‌های خانم خواستم از این زاویه به مردان و روابط آنان نگاه کنند، متوجه شدند که بسیاری از پیچیدگی‌ها و معماهایی که در مورد جنس مخالف گرفتار آن شدند بی‌معنا و ناعادلانه است. به آنان آموختم که به‌شیوهٔ خود، انتظار برخورد از یک مرد را نداشته باشند. آنان فهمیدند که با داشتن دیدگاهی شفاف، گفتن عبارات خوب و تغییر طرز نگاه خود به مردان، به آنچه می‌خواهند و از مردان انتظار دارند، می‌رسند.»

 


آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای شماست اگر به‌عنوان یک خانم دوست دارید دنیا را از دید مردان ببینید. استیو هاروی در این کتاب با مطالبی دسته‌بندی‌شده سعی کرده است دنیای مردان را به تصویر بکشد. اگر روابط‌تان با مردهای زندگی‌تان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، مطالعه این کتاب به‌عنوان راهنمای ساده، پیشنهاد ما به شماست.

 

در بخشی از کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن می‌خوانیم

هیچ جمله‌ای به این درستی نیست: مردان موجودات ساده‌ای هستند. ابتدا این جمله را خوب درک کنید، سپس هرآنچه در این کتاب می‌خوانید، حتما کاربرد خواهد داشت.

باید بدانید که مردان تحت این عنوان چه کسی هستند، چه کاری می‌کنند و چقدر درآمد دارند، به حرکت درمی‌آیند.

مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن

همچنین میزان درآمدی که بابت تلاش خود دریافت می‌کنند، برایشان حائز اهمیت است. این چند موضوع پایه دی. ان. ای وجودی آقایان را می‌سازد و تا زمانیکه مرد درگیر این اهداف است فرصت توجه‌کردن به شما را ندارد، چه با او ازدواج کرده باشید و چه در شرف ازدواج باشید.

به این موضوع فکر کنید. از زمانیکه او به‌عنوان یک پسر بچه به‌دنیا می‌آید:

اولین چیزی که می‌آموزد اینست که چگونه یک مرد واقعی باشد
چگونه خشن باشد
بدون گریه برخیزد
اجازه ندهد کسی او را هل دهد
مادر و خواهر و برادران کوچکش را حمایت کند
همه اینها مقدمه یک چیز است: مردانگی.

ادامه مردانگی تنها با بزرگ‌شدن این پسر بچه تمام نمی‌شود…..

حمایت، وفاداری و رابطه جنسی

بارها و بارها به شوخی گفته‌ام که زنان موجودات پیچیده‌ای هستند و به چهار مرد نیاز دارند.

1. یک مرد پیر
2. یک مرد زشت
3. یک مرد بداخلاق
4. یک مرد زن‌باره

حالا چهار مرد باهم ترکیب می‌شوند.

مرد پیر، در خانه کنار شما بنشیندو حقوقش را برای شما خرج کند، شما را در آغوش بگیرد و به شما آرامش بخشد و انتظار هیچ‌گونه رابطه جنسی از شما نداشته باشد؛ از جانب او امنیت مالی را دریافت می‌کنید.

مرد زشت در انجام وظایف خانه به شما کمک می‌کند. بچه‌ها را به مدرسه می‌برد، شما را برای خرید به مغازه می‌برد و آخر هفته، ماشین را می‌شوید، مراقب حیوانات خانه است و هر آنچه نیاز داشته باشید را تأمین می‌کند، چون از داشتن همسر زیبایی مثل شما خوشحال است و هر بهایی بابت آن می‌پردازد. از او زمان مورد نیازتان را دریافت می‌کنید.

بعد مرد بداخلاق. می‌دانید از او چه می‌خواهید، او بزرگ و قوی هیکل است. خیلی باهوش نیست، نمی‌تواند با شما یک گفتگوی خوب داشته باشد، به خاطر قوی‌هیکل بودنش، انتظار یک رابطه جنسی خوب را از او دارید. این تمام آن چیزی است که از او می‌خواهید.

بعد به یک مرد زن‌باره نیاز دارید، کسی که همراه شما به خرید بیاید و هیچ انتظاری از شما نداشته باشد و راجع به تمام جزئیات همراه شما به غیبت مشغول باشد. این‌همه آن چیزی است که از او انتظار دارید.(گفتگوی طولانی‌مدت).

این چهار نفر، هرآنچه نیاز داشته باشید را فراهم می‌کنند و این موضوع شما را خوشحال می‌کند؛ اما باید به خانم‌ها بگویم، این خوشحالی هیچ تضمینی ندارد حتی اگر بیش ازآنچه می‌خواهید، برآورده شود. ما کاملا می‌دانیم که در هر زمانی شما حق تغییر پارامترها، شرایط و خصوصیات را دارید و سعی می‌کنیم برحسب آن تلاش کنیم، اما معمولا نمی‌توانیم.

زنان موجودات پیچیده ای هستند. به چیزهای زیادی نیاز دارند و انتظار دارند که مردشان همه آن نیازها را تأمین کند، گاهی نمی‌گویند به چه چیز نیاز دارند، اما آن را می‌خواهند و گاهی خواسته و نیازشان با پنج دقیقه پیش کاملا فرق می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

رمز دی.ان.ای آقایان در این است که تأمین‌کننده و حمایت‌کننده خانواده باشند. علاوه بر این، آقایان دوست دارند نفر اول باشند؛ می‌خواهند بهترین باشند. البته می‌دانند ممکن است در هر موقعیتی رئیس نباشند، اما حداقل دوست دارند در زندگی خودشان تنها فرد پاسخ‌گو به دیگران باشند. زنان خیلی به «نفر اول» بودن اهمیت نمی‌دهند، اما برای ما مردان نفر اول بودن یعنی همه‌چیز. وقتی هم که به آن دست یافتیم، می‌خواهیم به همه نشان دهیم که نفر اول شدیم. (ص۱۰)

***

هیچ‌چیز روی کرهٔ زمین قابل‌قیاس با عشق یک زن نیست. زن مهربان، بامحبت، صبور و دلپذیر است و بی‌قیدوشرط عشق می‌ورزد [عشق بی قید و شرط]، خالص خالص. اگر مرد او باشید، همراه شما در کوه‌ها خواهد بود، روی آب حرکت می‌کند؛ مهم نیست که چه عملکردی دارید و زمان برایش اهمیتی ندارد. […] این عشق یک زن است که در مقابل زمان، منطق و همهٔ اتفاقات ایستادگی می‌کند. (ص۱۳)

 


ترجمه‌های دیگر کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

استیوهاروی نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان جزو افراد محبوب، طناز و مشهور است. او لحن شوخ‌طبعی و طنز خود را در کتاب‌هایش هم حفظ کرده است. همین امر باعث محبوبیت کتاب‌های او و علاقه‌ی ناشران به ترجمه‌ی این آثار در سراسر جهان شده است.

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن با عنوان انگلیسی act like a lady think like a man یکی از کتاب‌های معروف هاروی در جهان است که با چندین ترجمه در بازار نشر ایران وجود دارد.

نشر البرز با ترجمه‌ی «مهراوه فیروز» این کتاب را در سال 1388 منتشر کرده است که اخیرا برای بار پنجم تجدید چاپ شده است.

«گیتی شهیدی» مترجم دیگری است که این کتاب را با عنوان «مثل یک مرد فکر کنید مثل یک زن رفتار کنید» برای نشر نسل نو‌اندیش به فارسی برگردانده است.

انتشارات درسا کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» با ترجمه‌ی «گیسو ناصری» منتشر کرده است که در فیدیبو موجود است.

ترجمه‌ی دیگری از این کتاب با عنوان «مردها درباره عشق و وفاداری چطور فكر می‌كنند» را هم نشر راشین با ترجمه‌ی «ریحانه هاشم‌پور» منتشر کرده است.

 

خرید و دانلود کتاب صوتی و نسخه الکترونیکی pdf این اثر…

 


فهرست مطالب کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

کتاب از ۳ بخش و ۱۵ فصل تشکیل شده است:

بخش اول: نظام ذهنی یک مرد

فصل اول: آنچه مردان را به حرکت وامی‌دارد؛
فصل دوم: عشق ما شبیه عشق شما نیست؛
فصل سوم: سه اصل موردنیاز آقایان؛
فصل چهارم: «باید با هم صحبت کنیم»، جملاتی نظیر این مردان را فراری می‌دهد.

بخش دوم: چرا مردان این کار را می‌کنند؟ آنان چه‌کار می‌کنند؟

فصل پنجم: اولین موردی که اهمیت دارد؛
فصل ششم: طعمه بودن و یا ماندگار بودن؛
فصل هفتم: پسر مامان؛
فصل هشتم: چرا مردان فریب می‌دهند.

بخش سوم: کتاب تمرین؛ چگونه بازی را ببرید

فصل نهم: مردان به استانداردها احترام می‌گذارند؛
فصل دهم: پنج پرسشی که هر زنی باید پیش از عمیق شدن رابطه مطرح کند؛
فصل یازدهم: قانون نود روز؛
فصل دوازدهم: در همان ابتدای رابطه، او را با فرزندان خود آشنا کنید؛
فصل سیزدهم: زنان استوار، مستقل و تنها؛
فصل چهاردهم: چگونه به حلقه ازدواج برسید؛
فصل پانزدهم: پاسخ‌هایی سریع به سؤالاتی که در ذهن دارید.

 


مشخصات کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

عنوان: مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن
موضوع: روابط زن و مرد
نویسنده : استیو هاروی
مترجم : مهراوه فیروز
ناشر: البرز
قطع: رقعی
سال انتشار: ۱۳۹۸
تعداد چاپ: ۸
عرض: ۱۴
ارتفاع: ۲۱
نوع جلد: نرم
تعداد صفحات: ۱۷۶
قیمت: ۳۵۰,۰۰۰ ریال

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا