معرفی کتاب

کتاب قدرت یک زن

کتاب قدرت یک زن

کتاب قدرت یک زن ؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده‌آل ، اثر لوییز هی با نام اصلی ( Empowering Women: Every Woman’s Guide to Successful Living ) که با نام قدرت زن یا زنان قدرتمند ترجمه شده است به موضوع بهبود زندگی زنان با تغییر نگرش آن ها در جنبه های مختلف زندگی به خصوص در زمینه استقلال فردی و مسائل زناشویی می پردازد.

در آستانه ی ورود به هزاره ی جدید، تغییرات بزرگی در درون ما روی می دهد و این تغییرات از زنان نشات می گیرد. نویسنده ی معروف آمریکایی، لوئیز ال.هی، با این کتاب می خواهد به تمام زنان جرات دهد، توانایی های خود را تشخیص و بروز دهند و از طریق نیروی زنانه و احترام به خود در همه ی زمینه های زندگی به نگرش تازه ای دست یابند.

” وقت آن است که زنان سدی را که با آن خود را محدود کرده اند ، بشکنند. آنها می توانند خیلی بیشتر از آنچه که خود باور دارند ، باشند .”

درباره کتاب قدرت یک زن

از گذشته تا کنون، مطالعات زنان موردتوجه بسیاری بوده است و این به‌جهتِ اهمیت بحث آگاهی‌بخشی و کمک به زنان برای داشتن زندگی شاد و سالم است. این اهمیت از آن جهت است که زنان به‌عنوان ستون‌ اصلی کانون خانواده و اولین معلم هر فرد به‌عنوان مادر هستند و آگاهی، شادی و امید به زندگی در آن‌ها می‌تواند افراد زیادی را تحت‌تأثیر قرار دهد. سوال اینجاست که به‌عنوان زن یا مردی که طالب آگاهی بیشتر در مورد زنان هستیم، چرا باید کتاب «قدرت یک زن» را مطالعه کنیم؟ در ادامه، شما را بیشتر با این کتاب آشنا می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

کتاب قدرت یک زن نوشته لوئیز ال. هی (Louise L, Hay)، روانشناس و مشاور آمریکایی است. خانم هی در این اثر قصد دارد به زنان کمک کند تا جنبه‌های شاد و سرزنده و هوشمند‌شان را کشف کنند و به خودشان و زندگی‌شان عشق بورزند. ایشان در تلاش‌اند تا با آگاهی دادن از جایگاه ارزش زن، زنان را از عقاید تحمیلی از سوی جامعه برهاند.
از دید خانم هی، عشق به خود، توجه کافی به سلامت جسمی و روحی، تلاش برای یادگیری در زمینه‌های مختلف از جمله ملزومات داشتن یک زندگی سعادتمند برای زنان است.


در مقدمه کتاب قدرت یک زن می‌خوانیم:

پیش از هرچیز همواره این نکته را در نظر داشته باشید که همه مربیان تنها تخته شیرجه ای بر سر راه توسعه شخصیت شما هستند این امر درباره من نیز صدق می‌کند من درمانگر نیستم کسی را درمان می‌کنم در میان گذاشتن نظرات خود به شما در کسب نیروهای نهفته درون تان کمک کنم تا زندگی را بر اساس خواسته‌های خود سپری کنید

اکیداء به شما سفارش می کنم کتاب‌های زیادی بخوانید و دانش بسیاری فرا بگیرید. زیرا هیچ انسان و هیچ دستگاهی نیست که پاسخ همه پرسش ها را بدانند. زندگی بسیار عظیم‌تر از آن هست که بتوان کامل آن را درک کرد، و در عین حال مدام و گستردگی آن افزوده می شود. در حد امکان از این کتاب بهره بگیرید، نظر ارائه شده در آن را جذب کرده و آن‌ها را به کار ببرید، سپس به آموزگاران دیگر مراجعه بکنید که فهم خودرا از زندگی گسترده تر و عمیق تر کنید.

همه زنان حتی من و شما از دوران کودکی احساس گناه را به دوش کشیده ایم. ما از سوی خانواده و جامعه برای گونه ای خاص از عقاید و رفتارها برنامه ریزی شده ایم. برای زن بودن با همه ناتوانایی هایی که در پی دارد، برخی از ما این نقش را با خرسندی بسیار پذیرفتیم اما بسیاری نیز اینگونه نبوده ایم.

کتاب قدرت یک زن؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده‌آل

زندگی در میان موج حوادث، ماجراهای عبرت‌انگیز و دوران تحوّل، تجلّی می‌یابد. ما در حال حاضر، در مرحله‌ای شگفت از تحوّل به سر می‌بریم. در این میان، زمانی طولانی، زنان خلق و خو و اعتقادات مردان را می‌پذیرفتند. به ما گفته می‌شد، چه کارهایی را، چه موقع و چگونه می‌توانیم، یا باید انجام دهیم. هنوز به یاد دارم که در کودکی به من آموخته بودند، همیشه دو قدم عقب‌تر از مرد راه بروم، به بالا نگاه کنم و از او بپرسم: «به چه چیز باید فکر کنم و چه کاری باید انجام دهم؟»

البتّه همه این‌ها، کلمه به کلمه به من گفته نشده بود، امّا من به مادرم نگاه می‌کردم و از آنجا که او این گونه رفتار می‌کرد، من از او این رفتارها را می‌آموختم. او به گونه‌ای تربیت شده بود که بی چون و چرا از مردان اطاعت کند از آنجا که زورگویی و سوء استفاده را امری طبیعی میدانست من نیز همین کار را می‌کردم.

مقدمه کتاب قدرت یک زن

این یک مساله ای از چگونگی آموختن رفتارهاست که بر اساس آن با شیوه‌های رفتاری و الگوهای فکری والدین خود را می پذیریم و آنها را ادامه میدهیم زمان زیادی طول کشید تا بفهمم که چنین رفتاری به هیچ وجه طبیعی نیست و من به عنوان یک زن هرگز شایسته چنین رفتارهایی نبوده ام و در حالی که به تدریس سیستم اعتقادی درونی همراه یعنی آگاهی خود را تغییر میدادم عزت و اعتماد به نفس را نیز در خود می پروراندم درست در همین زمان محیط اطراف من نیز تغییر کرد و دیگر در زندگی هم جایی برای مردان زورگو و مستبد وجود نداشته.

مقدمه کتاب قدرت یک زن

احساس ارزشمندی و عزت نفس مهمترین داشته‌های یک زن به شمار می روند اما اگر ما این دو ویژگی را در اختیار نداریم باید حتما آنها را کسب کنیم اگر از عزت نفس سرشار برخوردار باشیم هرگز موقعیت هایی را که در آن قربانی می شویم یا مورد سوء استفاده قرار می گیری نخواهیم پذیرفت ما تنها زمانی به دیگران اجازه می‌دهیم بر ما حکومت کنند و قیم ما باشند که از نظر درونی بپذیریم و باور کنیم به قدر کافی خوب نیستیم و یا ارزشی نداریم.

مقدمه کتاب قدرت یک زن

امروز من وظیفه خود می‌دانم، به زنان کمک کنم تا هر آن طور که می‌خواهند و می‌توانند، باشند و در دنیای امروز، واقعا به برابری حقوق دست یابند. و نیز می‌خواهم همه آنها را یاری کنم که خویشتن دوستی، عزّت‌نفس و احساس ارزشمندی را شدیدا در خود توسعه دهند و موضعی قدرتمند در این اجتماع به دست آورند. هدف ما تحقیر و بی‌ارزش کردن مردان نیست، بلکه دست‌یابی به حقوق برابر میان دو جنس است، که هر دو از آن سود خواهند برد.

در حال خواندن و کارکردن بر روی مطالب این کتاب، باید همواره این نکته را مدّنظر داشته باشید که تغییر در افکار و رفتار، نیازمند گذشت زمان است. کاش به جای این‌که از مدّت اجرای تغییرات سؤال کنید، بپرسید با چه سرعتی می‌توانیم عقاید و افکار تازه را بپذیریم و ضبط کنیم؟ این امر، در افراد مختلف، متفاوت است. با تعیین زمان محدود، مانع پیشرفت خود، نشوید.

شما کار خود را به بهترین نحو انجام دهید، سپس جهان با دانش بی‌پایان خود شما را در جهت درست هدایت خواهد کرد. تمرین همراه با استقامت قدم به قدم لحظه به لحظه و روز به روز ما را به جایی که مشتاق رسیدن به آن هستیم، می‌رساند.


دیگر آثار لوئیزال. هی

شفای زندگی (زندگی خود را شفا بخشید)

ناشر: سپهر ادب – چاپ 4 – سال 1397شفای زندگی
ناشر: پیکان – چاپ 62 – سال 1397هر روز مثبت بیندیشید
ناشر: پل – چاپ 5 – سال 1397زنان توانمند: راهنمای زنان برای رسیدن به زندگی سعادتمند
ناشر: صورتگر – چاپ 12 – سال 1397خرد درون: مراقبه‌هایی برای جان و روان
ناشر: صورتگر – چاپ 6 – سال 1396اعجاز زندگی: شرح لحظات اعجازانگیز و حکایاتی بی‌نظیر از مردمان سراسر گیتی
ناشر: درسا – چاپ 4 – سال 1396

زندگی از نو

ناشر: ژرف – چاپ 3 – سال 1396قدرت درون
ناشر: ذهن زیبا – چاپ 2 – سال 1396زنان خردمند نغمه افسردگی سر نمی‌دهند
ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه – چاپ 6 – سال 1396تمرین با آینه
ناشر: ذهن زیبا – چاپ 2 – سال 1396


سرفصل های کتاب قدرت یک زن

از نکات جالب توجه کتاب این است که نویسنده تنها به موضوعات و مسائل زنان از لحاظ انگیزشی و روحی نپرداخته و به همه‌ٔ مسائل جسمی و روحی در سنین مختلف و در نقش‌های مختلف اشاره کرده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوعات تعدادی از سرفصل ها را در اینجا آورده‌ایم:

مقدمه

فصل اول

گام نخست کارهای بسیار و آموختنی های بسیار

فصل دوم

تبلیغات چگونه عزت نفس زنان را پایمال می کنند

فصل سوم

انتخاب افکار و عقاید مثبت
همه پاسخ ها در درون ماست
غلبه بر ترس
شناختن عقاید خود
سمت و سوی تازه به زندگی خود بدهید
عبارت های تاکیدی برای زنان
یک تفکر شفابخش

فصل چهارم

روابط شما با خودتان
عشق در وجود همه خانه دارد

فصل پنجم

کودکان و مادری و عزت نفس
فرزندان مان را طوری تربیت کنیم که خود را دوست بدارند

فصل ششم

مراقب سلامتی خود باشید
مفهوم تغذیه
فواید ورزش های جسمی
نظراتی درباره سیگار
یائسگی طبیعی و معمولی
جراحی های زیبایی
جراحی با دلایل موجه
سرطان سینه چه مفهومی دارد
مراقب قلب خود باشید
قلب ما از این راه درمان می شود

فصل هفتم

آرزو های جنسی و جسارت بیان صریح آن
عبارت های تاکیدی برای افزایش احساس ارزشمندی

فصل هشتم

کیفیت زندگی در سالخوردگی
آینده شما همواره روشن و دوست داشتنی است
عبارت های تاکیدی برای سالمندان ممتاز
یک تفکر شفابخش

فصل نهم

آینده مالی خود را تضمین کنید

فصل دهم

باید به یاری یکدیگر بپردازند
سفارشات کلی
یاداوری نهایی
همه پیشاهنگ هستیم

با نگاهی به سرفصل‌ها می‌توان دید،‌ نویسنده تا چه اندازه سعی در پرداختی همه‌جانبه به مطالب مهم و مسائل مربوط به زنان و دغدغه‌های آنها داشته است.


آیا این کتاب برای شماست؟

اگر به‌دنبال بهبود زندگی خود به‌عنوان یک زن هستید، این کتاب راهنمایی جامع و کاربردی برای ابعاد مختلف زندگی شما است. پیشنهاد می‌کنیم در راستای پیشرفت شخصی‌تان مطالعه‌ی آن را در دستور کار خود قرار دهید.

نکته:

کتاب جاضر قبلا تحت عنوان “زنان توانمند: راهنمای زنان برای رسیدن به زندگی سعادتمند” توسط انتشارات صورتگر در سال 1379 منتشر شده است‌.


بخش‌هایی از کتاب قدرت یک زن

در عرصهٔ تبلیغات، بی شرمانه از فقدان احساس ارزشمندی ما سوءاستفاده می‌شود، تا ما را وادار به خریدن محصولات خاص کنند. پیغام نهفتهٔ اغلب آگهی‌ها و پیام‌های تبلیغاتی این است: «تو به اندازه کافی خوب نیستی و دیگران تنها در صورتی به تو احترام می‌گذارند که فراورده‌های ما را خریداری کنی.» ما تنها به این دلیل به تبلیغات اجازه می‌دهیم این‌گونه با ما برخورد کند که کاملاً باور کرده‌ایم چیزی کم‌‌وکسر داریم و باید این نیاز را از بیرون برآورده کنیم.

بریده هایی از کتاب قدرت یک زن

” ما تنها زمانی به دیگران اجازه می‌دهیم بر ما حکومت کنند و قیم ما باشند، که از نظر درونی بپذیریم و باور کنیم «به قدر کافی خوب نیستیم» و یا ارزشی نداریم. “

” از کودکی به مردان یاد می‌دهند که گریه نکنند و احساسات به خرج ندهند. آنها به گونه‌ای تربیت می‌شوند که احساسات خود را پنهان کنند. به عقیده من، این نوعی سوء استفاده و شکنجه کودکان است. جای تعجّب نیست که بعدها، در قالب مردان بالغ، این همه خشم از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این، بسیاری از مردها از نداشتن یک رابطه خوب با پدران‌شان، شاکی هستند “

” همه زنان، حتّی من و شما، از دوران کودکی، احساس گناه را به دوش کشیده‌ایم. ما از سوی خانواده و جامعه برای گونه‌ای خاص از عقاید و رفتارها برنامه‌ریزی شده‌ایم، برای زن بودن، با همه قواعد، توقّعات و ناتوانی‌هایی که در پی دارد. برخی از ما این نقش را با خرسندی بسیار پذیرفته‌ایم، اما بسیاری نیز این گونه نبوده‌ایم. “

بریده کتاب قدرت یک زن

” کسی که خواسته‌های خود را قربانی می‌کند، خود نخستین قربانی این کار است. “
” اکیدا به شما سفارش می‌کنم، کتاب‌های زیادی بخوانید و از آموزگاران بسیاری فرا بگیرید، زیرا هیچ انسان و هیچ دستگاهی نیست که پاسخ همه پرسش‌ها را بداند “

” در روزگار زندگی مستعمراتی، مرد حاکم مطلق خانه به شمار می‌رفت و هر گونه سر پیچی از سوی زن، فرزندان و خدمتکاران با شلاق پاسخ داده می‌شد. در دهه ۱۸۵۰ هیچ زن آبرومندی اجازه تفریح نداشت. آری، ما بر موانع بسیاری غلبه کرده‌ایم، امّا هنوز در آغاز مرحله تازه‌ای از تحوّلات هستیم. کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم و چیزهای زیادی که باید بیاموزیم. امروز زنان می‌توانند آزادی‌های غیر منتظره‌ای به دست آورند و ما نیازمند ارائه راه‌کارهای خلاّق برای همه زنان، حتّی زنانی که تنها زندگی می‌کنند، هستیم. “

” خودتان را دوست بدارید
و به زندگیتان عشق بورزید!
در درون شما، زنی هوشمند، پرتوان، پویا، مستعد، امیدوار، سر زنده، بیدار و شگفت‌انگیز نهفته است.
بگذارید به تجلّی و نمایش در آید.
دنیا چشم به راه شماست. “

بریده کتاب قدرت یک زن

” احساس ارزشمندی و عزّت نفس، مهم‌ترین داشته‌های یک زن به شمار می‌روند. اگر ما این دو ویژگی را در اختیار نداریم، باید حتما آنها را کسب کنیم. اگر از عزّت نفسی سرشار برخوردار باشیم، هرگز موقعیت‌هایی را که در آن قربانی می‌شویم و یا مورد سوء استفاده قرار می‌گیریم، نخواهیم پذیرفت. ما تنها زمانی به دیگران اجازه می‌دهیم بر ما حکومت کنند و قیم ما باشند، که از نظر درونی بپذیریم و باور کنیم «به قدر کافی خوب نیستیم» و یا ارزشی نداریم. “

” واگذاری تقصیر، همیشه نشانه ترس است. بهترین کاری که می‌توانیم در دنیای خودمان برای مردان انجام دهیم، این است که از ایفای نقش قربانی دست برداریم و به جای آن عنان زندگی خود را در دست بگیریم. انسانی که عزّت‌نفس داشته باشد، احترام دیگران را نیز بر می‌انگیزد. “

بریده کتاب قدرت یک زن

” یعنی به ما گفته‌اند برای «خوب بودن» باید خواسته‌های همه را برتر از خواسته‌های خود بدانیم. بسیاری از ما، به جای آن‌که هویت فردی خود را به ظهور برسانیم، همه عمرمان را صرف برآورده ساختن انتظارات دیگران کرده‌ایم. بسیاری از زنان، از این‌که به دلیل حسّ وظیفه‌شناسی ناگزیر بوده‌اند خود را به خاطر دیگران قربانی کنند، به شدّت خشمگین هستند. “

” . روح اصلاً احساس حقارت را نمی‌شناسد؛ روح به هیچ روی تفاوت جنسی را درک نمی‌کند. ما باید بیاموزیم که زندگی شخصی و توانایی‌های فردی خود را قدر بشناسیم، همان‌طور که آموخته‌ایم ارزش خواسته‌های دیگران را بدانیم “

” پدید آوردن هر چیز تازه و نو، زمانی مؤثّرتر خواهد بود که انسان همزمان با اشتیاق نسبت به چیزهای تازه، دست یافته‌های کنونی را، با مراقبت تکمیل کرده و سر و سامان ببخشد.
کریستیان نورتراپ “

بریده کتاب قدرت یک زن

” کسی که خواسته‌های خود را قربانی می‌کند، خود نخستین قربانی این کار است. “

” نباید بگذاریم که بیماری‌های جسمی به سراغ‌مان بیایند، تا بتوانیم استراحت کنیم.
به اعتقاد من، بسیاری از بیماری‌های زنان، عمدتا راهی برای یک استراحت کوتاه مدّت است. بیماری، تنها بهانه‌ای است که زنان می‌آورند تا موقتا از انجام وظایف خود، معاف شوند. زنان فقط زمانی که کاملاً از پا در می‌آیند، حاضر به دست کشیدن از کار هستند. “

” می‌خواهیم باقی مانده زندگی خود را نیز همان‌طور که تا کنون گذرانده‌ایم، سپری کنیم، فقط با این تفاوت که با گذشت زمان، برخی از فعّالیت‌های ما حذف شوند؟ “


شناسنامه کتاب قدرت یک زن

عنوان: قدرت یک زن
مؤلف: لوئیزال. هی
ناشر: نقش و نگار
مترجم: علی‌اصغر شجاعی
موضوع: روان شناسی
دسته‌بندی: روانشناسی زنان
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 155.332
سال چاپ: 1390
نوبت چاپ: 4
تیراژ: 1500 نسخه
تعداد صفحات: 136
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک 10 رقمی: 9646235441
شابک 13 رقمی: 9789646235441

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا