معرفی کتاب

کتاب سکوت قدرت درون‌گراها

کتاب سکوت قدرت درون‌گراها

کتاب سکوت قدرت درون‌گراها ، در جهانی که از سخن گفتن نمی‌ایستد، کتابی است که در سال ۲۰۱۲ توسط نویسنده امریکایی سوزان کین نوشته شده است. وی در این کتاب اشاره می‌کند که جهان و عصر مدرن امروزی چگونه «درون‌گرایی» را به عنوان «کم‌رویی» یا یک ضعف شخصتی قلمداد کرده و از ارزش‌ها و قابلیت‌های آن چشم پوشی کرده است.

کین اشاره می‌کند که چگونه تأثیرگذارترین رهبران، نویسندگان و افراد برجسته طول تاریخ درون‌گرا بودند و بدون وجود آنها، دنیای امروز از داشتن بسیاری از دستاوردهای مهم و اتفاقات سرنوشت‌ساز بشری بی‌نصیب می‌ماند.

در ادامه، سیری از اتفاقات تاریخی دهه‌های گذشته را شرح می‌دهد که به گونه‌ای بر «ایده‌آل برون‌گرا» تأکید دارد. اتفاقاتی که باعث شد، اکثریت اجتماع و انجمن‌های کوچک و بزرگ، از مدرسه تا شرکت‌های بزرگ تجاری و اقتصادی را به سمت برون‌گرایی افراطی سوق دهد. و در عین حال، از برتری‌ها و نقاط قوت «درون‌گرایی» غفلت شود.

سوزان کین در این کتاب، نه تنها، به بررسی «درون‌گرایی» می‌پردازد، بلکه، هر دو تیپ شخصتی را مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف هرکدام را بازگو می‌کند.


درباره کتاب سکوت قدرت درون‌گراها

کتاب سکوت قدرت درون‌گراها پرفروش‌ترین‌ کتاب لیست نیویورک‌تایمز و پرفروش‌ترین کتاب آمازون در زمینه‌های خلاقیت و نبوغ، روانشناسی رفتاری، روابط بین فردی، مدیریت و کسب‌وکار و … است. این کتاب حاوی اطلاعات مفید و حاصل تحقیقاتی جامع دربارۀ قدرت سکوت و مزیت‌های برخورداری از زندگی غنی درون است.

حتی در برون‌گراترین جوامع، حداقل یک سوم افراد درونگرا هستند. سوزان کین در کتاب قدرت سکوت قدرت درونگراها، نشان می‌دهد تاکنون چه میزان قدرت این افراد دست کم گرفته شده و این موضوع چقدر می‌تواند برای جامعه مضر باشد!

او ضمن تشریح وضعیت درونگراها در جامعه، شغل، خانواده و روابط عاطفی و …، راهکارهای مناسبی را ارائه داده، و با اشاره به آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه، دید جامعه، حتی دید خود درونگراها را به درونگرایی تغییر می‌دهد.

 

او می‌گوید، برونگرای ایده‌آل از قرن بیستم رواج پیدا و تا عمق فرهنگ جامعه نفوذ کرده است. در کتاب سکوت قدرت درون‌گراها، درونگراهای بسیار موفقی معرفی می‌شوند؛ از سخنران موفق و پرشوری که بعد از هر سخنرانی در تنهایی خود انرژی اش را بازیابی می‌کند، تا فروشندهٔ موفق و رکورد‌داری که به قدرت سئوال پرسیدن‌ها پی برده است.

 

نکته:

کتاب سکوت قدرت درون‌گراها با بیانی شیوا و جذاب، با ارائه نتایج آخرین تحقیقات و با نقل داستان‌های واقعی افراد زیادی، می‌تواند به خوبی دید جامعه و حتی دید خود افراد درونگرا را به درونگرایی تغییر دهد.

 

اگر بخواهیم تمام کتاب سکوت قدرت درون‌گراها را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم:

سوزان کین تاکید دارد که درونگرایی و برونگرایی دو الگوی مختلف رفتاری و شخصیتی هستند، که به یک اندازه ارزشمند محسوب می‌شوند و می‌توانند در دنیای ما اثربخش و تاثیرگذار باشند.


سئوال و جواب با نویسنده کتاب سکوت قدرت درون‌گراها

سئوال: چرا این کتاب را نوشتید؟

پاسخ: به همان دلیل که «بتی فرایدن» کتاب «رازهای زنانه» را در سال ۱۹۶۳ منتشر کرد. اولا، افراد درونگرا برای افراد برونگرا، همان چیزی هستند که در آن زمان زنان برای مردان بودند. در ثانی، دسته بندی کردن شهروندان با مقادیر بسیاری از استعدادهای بکر.

مدارس، محیط های کاری، و اماکن مذهبی ما برای افراد برونگرا طراحی شده اند؛ و بسیاری از افراد درونگرا بر این باورند که یک جای کار اشتباه است و آن ها باید تلاش کنند که افراد برونگرا را «کنار بزنند». این انحراف در برابر درونگرایی منجر به هدر رفتن عظیم استعداد، انرژی و در نهایت شادی می شود.

 

سئوال: اهمیت شخصی این موضوع برای شما در چیست؟

پاسخ: وقتی که بیست ساله بودم در وال استریت به کار وکالت شرکت مشغول بودم. در ابتدا فکر می کردم که با یک چالش بزرگ روبرو هستم. زیرا فکر می کردم که یک وکیل موفق وقتی که مورد توجه همه است، راحت است. در حالیکه من درونگرا بودم و احساس خجالت داشتم. اما خیلی زود به این نتیجه رسیدم که روحیه ی من مزایای زیادی دارد:

من در وفاداری و دوستی های دوجانبه به خوبی عمل می کردم، در پشت صحنه می توانستم درها را ببندم، تمرکز کنم و کار را بخوبی انجام دهم؛ و مانند بسیاری از افراد درونگرای دیگر، تمایل داشتم تا زیاد سوال کرده و به دقت به پاسخ آن ها گوش فرا دهم،  که در مذاکره ابزاری بی ارزش است.

فهمیدم که از آنچه که فرهنگ کلیشه ای در شما این باور را ایجاد می کند که افراد درون گرا موفق نیستند، چیزی بیشتر در حال اتفاق افتادن می باشد. باید بیشتر می فهمیدم، بنابراین پنج سال گذشته را صرف تحقیق در مورد توانایی های درون گرایی نمودم.

 

سئوال: آیا زمانی وجود داشته که جامعه آمریکا برای درونگرایی ارزش بیشتری قائل شود؟

پاسخ: در سال های اولیه در کشور، کسب احترام برای افراد درونگرا راحت تر بود. آمریکا یک بار دارای فرهنگی بود که مورخ فرهنگی  به نام وارن ساسمن آن را «فرهنگ شخصیت» می نامد. که این فرهنگ برای قدرت درونی، صداقت و کارهای خوب شما وقتی که کسی به دنبال این موارد نبود، ارزش قائل می شد. شما با سکوت، محافظه کاری و باوقار بودن، می توانستید بسیار تاثیر گذار باشید. به گفته امرسون، آبراهام لینکلن به عنوان فردی شناخته می شد که با انجام کارهای برتری جویانه به دیگران توهین نمی کرد.

 

سئوال: شما گفته اید که چگونه ما می توانیم افراد درون گرا را در محیط کار بهتر پذیرا باشیم! می توانید توضیح دهید؟

پاسخ: افراد درونگرا در محیط هایی رشد می کنند که خیلی انگیزه نمی دهند- محیطی که در آن، بتوانند قبل از صحبت (عمیقا) فکر کنند. این موضوع اثراتی به همراه دارد. در اینجا دو مورد قابل ذکر هستند:

(۱) افراد درون گرا بهترین عملکرد را در محیط های ساکت و خصوصی دارند – اما متاسفانه ما دقیقا مسیر مخالف را دنبال می کنیم، به سمت دفاتر کاری با نقشه های باز هستیم.

(۲) اگر می خواهید بهترین عملکرد را از مغز همه کارکنان داشته باشید، همینطوری با آن ها جلسه نگذارید، و فکر کنید که نظرات همه را شنیده اید. شما همه نظرات را نمی شنوید؛ شما فقط نظرات افرادی را که صریح صحبت می کنند، می شنوید. از کارکنان بخواهید که قبل از جلسه نظرات خود را بنویسند، و مطمئن شوید که به همه فرصت صحبت کردن داده اید.

 

سئوال: سکوت گاهی باعث ترس والدین بچه هایی می شود که درونگرا هستند. بچه های درونگرایی که در خانه یا در مدرسه هستند برای رشد و پیشرفت به چه محیطی نیاز دارند؟

پاسخ: بهترین کاری که والدین و معلمین برای بچه های درونگرا می توانند، انجام دهند این است که آن ها را برای آنچه که هستند آماده کرده و احساسات آن ها را تشویق کنند. یعنی:

(۱) فضای مورد نیاز آن ها را فراهم کنند. اگر آن ها بعد از مدرسه نیاز دارند تا به جای شرکت در فعالیت های فوق برنامه، در اتاقشان تنها باشند، مشکلی نیست.

(۲) به آن ها اجازه دهید تا خودشان مهارت های جدید را کسب کنند. مثلا اگر آن ها به صورت گروهی شنا یاد نمی گیرند، به آن ها به صورت خصوصی آموزش دهید.

(۳) آن ها را به صورت «خجالت آور» خطاب نکنید – آن ها این برچسب را باور کرده و همواره احساس اضطراب خواهند کرد تا اینکه آن را تحت کنترل خود احساس کنند.

 

سئوال: مزایای درونگرا بودن چیست؟

پاسخ: این مزایا آنقدر زیاد هستند که در این مجال کم قابل بیان نیست، اما دو ویژگی متضاد هستند که به نظر می رسد به نفع افراد درونگرا می باشند:

افراد درونگرا دوست دارند تنها باشند – و افراد درونگرا از همکاری لذت می برند.

مطالعات می گویند که بیشتر افراد خلاق، افرادی درونگرا هستند، و این تا حدودی به خاطر ظرفیت سکوت آن هاست. افراد درونگرا، محتاط بوده و متفکرانی هستند که می توانند تنهایی مورد نیاز تولید ایده را تحمل کنند.

از طرف دیگر، پیاده سازی ایده های خوب نیاز به همکاری داشته و افراد درونگرا احتمالا محیط های دارای همکاری را بیشتر ترجیح می دهند در حالیکه افراد برونگرا محیط های رقابتی را بیشتر ترجیح می دهند.


این کتاب از ۴ بخش تشکیل شده است:

۱. برون‌گرای ایده‌آل

۲. بیولوژی شما، خود شما؟

۳. آیا همه فرهنگ‌ها، برون‌گرای ایده‌آل دارند؟

۴. چگونه دوست بداریم، چگونه کار کنیم؟

 

لینک تهیه کتاب


فهرست مطالب

دیدگاه‌هایی پیرامون کتاب قدرت سکوت

یادداشت نویسنده

پیش گفتار

دو قطب شمال و جنوب خلق و خو

 

بخش اول _ برون‌گرای ایده‌آل

 

1. ظهور همکار دوست داشتنی توانمند

چگونه برون‌گرایی به ایده‌آل فرهنگی تبدیل شد

2. افسانه‌ی رهبری کاریزماتیک

فرهنگ شخصیت محور، صد سال بعد

3. وقتی همکاری خلاقیت را از بین می‌برد

ظهور تفکر گروهی جدید و قدرت کار کردن به تنهایی

 

بخش دوم  _ بیولوژی شما، خویشتن شما؟

 

4. آیا خلق و خوی ما سرنوشت ماست؟

ذات، تربیت و فرضیه‌ی ارکید

5. فراتر از خلق و خو

نقش اراده‌ی آزاد (و راز سخنرانی در جمع برای درون‌گراها)

6. فرانکلین سیاست‌مدار بود، اما النور براساس وجدان سخن می‌گفت

چرا به خونسردها بیش از حد بها داده می‌شود؟

7. چرا وال استریت سقوط کرد و وارن بافت ترقی کرد؟

چگونه درون‌گراها و برون‌گراها به نحو متفاوتی می‌اندیشند (و دوپامین تولید می‌کنند)

 

بخش سوم _ آیا همه‌ی فرهنگ‌ها برون‌گرایی ایده‌آل را دارند؟

 

8. قدرت نرم

آسیایی _ آمریکایی‌ها و برون‌گرای ایده‌آل

 

بخش چهارم _ چگونه عشق بورزیم، چگونه کار کنیم

 

9. چه زمانی باید خودتان را برون‌گراتر از آنچه واقعاً هستید، نشان دهید؟

10. شکاف ارتباطی

چگونه با تیپ شخصیتی مخالف خود صحبت کنیم؟

11. پینه‌دوزها و ژنرال‌ها

چگونه بچه‌های ساکت را در جهانی که نمی‌تواند صدای آن‌ها را بشنود پرورش دهیم؟

 

نتیجه _ سرزمین عجایب

 

یادداشتی در وصف فداکاری

یادداشتی درباره واژه‌های درونگرا و برونگرا


مشخصات کتاب:

عنوان:  کتاب سکوت قدرت درون‌گراها در جهانی که از سخن گفتن نمی ایستد

عنوان اصلی:

(Quiet: the power of introverts in a world that can’t stop talking)

نویسنده: سوزان کین (Susan Cain)

مترجم : درسا عظیمی

ناشر: البرز

دسته‌بندی:  روانشناسی

موضوع:  درون گرایی

قطع:  رقعی

نوع جلد: نرم

تعداد صفحات: ۳۸۰

قیمت: ۳۵۰,۰۰۰ ریال

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا