معرفی کتاب

کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم

کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم

کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم درباره هنر ژاپنی برای ساماندهی و نظم نوشته ماری کندو، با ترجمه مهدی قراچه‌داغی، توسط نشر البرز منتشر شده است.
بیشتر مردم می‌خواهند در مکانی مرتب کار یا زندگی کنند. هر کسی که یک‌بار خانه‌اش را مرتب کند همیشه دلش می‌خواهد خانه مرتبی داشته باشد، ولی خیلی‌ها باور ندارند که این کار شدنی باشد. آنها از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کنند تا خانه یا محل کارشان را مرتب کنند، اما پس از مدتی می‌بینند که در کوتاه‌ترین زمان خانه‌شان به هم ریخته و پر از دورریختنی شده است.
برای رسیدن به این امر باید عادت‌ها و فرضیه‌های خود را درباره نظم به دقت ارزیابی کنید. شاید به نظر برسد که این ارزیابی خیلی وقت‌گیر است، اما نگران نباشید، زمانی که خواندن این کتاب را تمام می‌کنید، به آمادگی لازم می‌رسید و تمایل به نظم در شما ایجاد می‌شود.

معرفی کتاب

مولف در این کتاب توضیح داده‌ که چگونه می‌توانید به زندگی خود نظم بدهید و زندگی‌تان را برای همیشه دگرگون کنید.
وی در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: تنها مطلبی که از بررسی‌هایم،‌ درباره هنر نظم‌دهی به اماکن می‌توانم با اطمینان بگویم این است که، تغییر چشمگیر نظم بخشیدن به خانه در سبک زندگی و چشم‌انداز مردم ،تغییرات باورنکردنی ایجاد می‌کند، و این‌گونه زندگی دگرگون می‌شود.
به گفته مولف اثر، در ژاپن مردم بر این باورند که مرتب کردن اتاق یا دستشویی روزنه بخت را به روی شما می‌گشاید. همین مطلب برای فنگ‌شویی نیز صدق می‌کند. فقط پس از مرتب کردن خانه است که مبلمان و دکوراسیون خانه شما زندگی تازه می‌یابد. وقتی خانه خود را مرتب کردید زندگی‌تان به کلی دگرگون می‌شود.

درباره کتاب

همان طور که اشاره کردیم، نویسنده در این کتاب به ساده‌ترین و در عین‌ حال مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در بهبود کیفیت زندگی یعنی، نظم، پرداخته است.
او ژاپنی‌ها را به عنوان الگویی برای ایجاد نظم در زندگی مورد مطالعه قرار داده و سعی داشته تا به شیوه‌ای کاربردی روش‌های ایجاد نظم را برای مخاطبان توضیح دهد.
او می‌گوید، کسانی که از هنر ژاپنی برای ساماندهی زندگی‌شان سود می‌جویند، دیگر هرگز با آشفتگی و بی‌نظمی رو‌به‌رو نمی‌شوند. این شیوه ناب فقط مجموعه‌ای از قواعد نیست، بلکه معجزه‌ای است که با رسیدن به ذهنیتی مناسب با استفاده از روش کن‌ماری زندگی‌تان را دگرگون می‌کند.

در بخش آغازین کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم می‌خوانیم

چرا نمی‌توانم، خانه‌ام را مرتب کنم؟
اگر شیوه درست را نیاموزید هرگز نمی‌توانید خانه خود را مرتب کنید.
وقتی به دیگران می‌گویم، حرفه من آموزش نظم به دیگران است، اغلب با نگاه‌های حیرت‌زده روبرو می‌شوم!
بی‌درنگ پس از شنیدن حرف من می‌پرسند: آیا درآمدی هم کسب می‌کنی؟!
و در ادامه حرفشان باز می‌پرسند، آیا مردم برای چگونگی منظم بودن به آموزش نیاز دارند؟
درست است، زمانی که مدارس، انواع کلاس ها را از آشپزی گرفته تا طریقه پوشیدن کیمونو، از یوگا گرفته تا مراقبه ذن برگزار می‌کنند، آموزش چگونگی نظم و ترتیب تا این اندازه سؤال‌برانگیز است.

نکته قابل توجه این می تواند باشد که، مهارت‌های آشپزی در خانواده ها از نسلی به نسلی دیگر واگذار می‌شود. و مادران شیوه آشپزی را به دخترانشان می‌آموزند، اما به نظر می‌رسد که نظم را کسی به دیگری آموزش نمی‌دهد.
دست‌کم در ژاپن پندار مردم بر این است که نظم به آموزش نیازی ندارد، بلکه مردم به‌خودی‌خود، نظم و ترتیب در خونشان است و چگونگی آن را می‌دانند.

مشخصات کتاب

عنوان: دگرگونی زندگی با جادوی نظم
موضوع: اقتصاد خانواده
نویسنده: ماری کندو
مترجم : مهدی قراچه داغی
ناشر: البرز
قطع: رقعی
سال انتشار: ۱۳۹۴
تعداد چاپ: ۱
عرض: ۱۴.۴
ارتفاع: ۲۱
نوع جلد: نرم
تعداد صفحات: ۱۵۴
قیمت: ۱۱۰,۰۰۰ ریال

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. معرفى كتابتان عالى بود
    جادوى نظم درزندگى
    استاد ممكنه دركانال استراتژى بدن
    غذاهاى رژيمى بيشترى معرفى كنيد؟
    موفق باشيد?
    ٩+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا