معرفی کتاب

کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده ؛ راهی برای بهبود کیفیت زندگی _ Unfu*k Yourself: Get Out of Your Head and into Your Life نوشته‌ی گری جان بیشاپ Gary John Bishop نویسنده‌ی اسکاتلندی‌ست که اولین بار در سال 2016 انتشار یافته و با ترجمه‌ی حسین گازر ، توسط انتشارات کوله‌پشتی در ایران منتشر شده است. این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است کمک می‌کند تا به بهترین خودتان تبدیل شوید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی احساس کنید اگر به نقطه پایان زندگی‌تان برسید، دست‌تان خالی است و چیزی از سرگذشت‌تان را به‌خاطر ندارید. به تعبیر آقای جان بیشاپ، انگار زندگی ‌تان را به فنا داده ‌اید! به فنا رفتن زندگی اتفاقی است که می ‌توان گفت، ترس درونی مشترک تمام انسان ‌هاست. اگر شما هم دوست دارید خودتان را محک بزنید و ببینید زندگی ‌تان در چه راستایی قرار دارد، می ‌توانید با کتاب خودت را به فنا نده سفری کوتاه را تجربه کنید؛ سفری که سِیری در دنیا ی گذشته و چشم ‌انداز آینده شماست. اگر به این دست سفرهای درونی علاقه دارید با معرفی این کتاب جذاب با ما همراه شوید.

درباره کتاب خودت را به فنا نده

نام کتاب دوستانه نیست. چه اصل انگلیسی آن ( Unfu*k Yourself )، چه ترجمه فارسی آن. خود نویسنده هم کتاب خود را یک سیلی به صورت خواننده توصیف می‌کند. اما آنچه آماج حمله این کتاب است چیست؟

آنچه کتاب موجب به فنا رفتن ما می‌داند همین زمزمه‌های ذهن ماست که مدام در گوش ما این را می‌خوانند که خیلی تنبل و خرفتی و اصلا به درد هیچ کاری نمی‌خوری.
خودت را به فنا نده کتابی است که با استناد به نظرات جمع ‌آوری شده سعی می ‌کند لزوم حفظ کیفیتِ زندگی را به مخاطب نشان دهد. نویسنده بارها در طی خواندن این کتاب، به نظرات روانشناسان و فیلسوفان به‌ صورت مختصر اشاره می ‌کند و به نوعی با این ترفند بند بند صحبت ‌هایش اثبات می ‌شود.

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب این است که با مخاطب صادق است؛ شعار سر نمی دهد، ادعا نمی کند و فقط آنچه را که باور دارد، به مخاطبش معرفی می ‌کند.

جمله آغازین کتاب که می ‌گوید: «من از تمامی آسیب ‌دیدگان و درماندگان، مادران مجرد و پدران بی کار، رویابافان و تازه ‌کاران سپاس‌گزارم. من از خود شما هستم و شما می ‌توانید به موفقیت برسید.» تلاش نویسنده را برای نزدیک‌شدن به مخاطب نشان می ‌دهد.

آنچه نویسنده می‌خواهد بگوید و در سراسر کتاب کاملا مشهود است این نیست که مخاطبش راه صدساله را یک‌شبه طی کند، او فقط راه به فنا رفتن را نشان می‌دهد و بعد مخاطب را در تصمیم گیری آزاد می ‌گذارد.

زبان کتاب گاهی تند است و همان‌طور که خود نویسنده در فصل اول اشاره می ‌کند، بهتر است برای خواندن این کتاب دل نازک نباشید! چرا که به صریح‌ ترین شکل ممکن مسائل را باز می ‌کند و راهی برای انکار و یا توجیه باقی نمی‌ گذارد.

ترتیب مطالب ارائه شده در کتاب به این صورت است که ابتدا نویسنده مخاطب را با گفتگوهای درونی ‌اش آشنا می ‌کند و سپس به او کمک می‌کند تا شکل‌دهی نورون ‌های عصبی مغز را با ادبیات جدیدی بازطراحی کند، در گام بعدی کلیدواژه ‌های جالبی مانند اشتیاق، بی تابی برای موفقیت، توانایی کارهای سخت، تردید، فکر و عمل، مصمم بودن و پذیرا بودن شما را به پیش می ‌برند.

نقطه قوت کتاب وامداری نویسنده از افکار فیلسوفان بزرگ است. از سقراط، سنکا و اپیکتتوس تا هوسرل، هایدگر و ویتگنشتاین. این همان حلقه مفقوده کتاب‌های خودیاری جدید است. امری که قبلا توسط دیل کارنگی انجام می‌شد. کتاب خودت را به فنا نده به شما کمک خواهد کرد تا از تمام تنش‌ها و اضطراب‌‌های خود خلاص شده و ساعت‌ها احساس آرامش کنید.

در مقدمه کتاب خودت را به فنا نده می خوانید …

در این کتاب دست‌چینی از اظهارنظرهای شخصی درباره اختیارداشتن، زندگی‌بخشیدن، متعالی‌بودن و جسارت‌داشتن جمع کرده‌ام تا با عمل به آنها، در زندگی‌ات هر روز بهتر و بهتر شوی.

همچنین صحبت‌ها و گفتارهایی از فلاسفه، شخصیت‌های مهم تاریخی، و نکته‌هایی از یافته‌های علمی هم در این کتاب خواهی یافت که همه آنها به نگرشم پروبال بیشتری می‌دهند. درحالی‌که همه این موارد خوب و عالی هستند، اما تنها راهِ مطالعه و تعامل با این کتاب این است که آن را در خودت جستجو کنی، و گفته‌هایم را امتحان کنی.»

درباره نویسنده کتاب خودت را به فنا نده

آقای گری جان بیشاپ، در شهر گلاسگوی اسکاتلند به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد، پس از آن‌ که به آمریکا مهاجرت کرد، مسیر زندگی خود را در راستای هستی شناسی و پدیده شناسی دنبال کرد. او سال ‌های بسیاری در همین زمینه مطالعه و پژوهش کرد و نهایتا مدیر برنامه اصلی یکی از شرکت ‌های بزرگ دنیا در همین راستا شد و به نویسندگی نیز به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری دست ‌آوردهایش روی آورد.

پس مطالعات فراوان و بررسی نظریات فیلسوف‌های مشهوری مانند مارتین هایدگر، هانس گئورک، گادامر و ادموند هوسرل، «فلسفه محلی» را به عنوان برند شخصی خودش معرفی کرد. یکی از دلایل موفق این نویسنده، زبان روان و بی‌ادعایش در متونی با دیدگاه فلسفی روانشناسی است. در حال حاضر جان بیشاپ به همراه همسر و سه پسرش در فلوریدا زندگی می ‌کنند.

برای ارتباط با نویسنده کتاب خودت را به فنا نده ، می‌توانید از طریق وب سایت این نویسنده به آدرس www.garyjohnbishop.com با او ارتباط باشید، حفظ ارتباط با مخاطبان در سراسر دنیا، یکی از علاقه‌مندی ‌های آقای جان بیشاپ است.

آیا کتاب خودت را به فنا نده برای شماست؟

اگر شما هم دوست دارید خودتان و کیفیت زندگی‌ تان را محکی بزنید، دستی به سر و روی روزمرگی ‌تان بکشید و فراتر از حد فعلی پیش بروید. اگر با یک سفر کوتاه با هزینه یک روز مطالعه و پذیرایی یک متن جذاب موافق هستید تا چالش ‌های زندگی خود را بررسی کنید، قطعا این کتاب می ‌تواند برای‌تان جذاب و موثر باشد، خصوصا اگر احساس خستگی می ‌کنید، حساب ‌تان را با زندگی نمی ‌دانید و دوست دارید از سردرگمی خارج شوید، به این کتاب اعتماد کنید.

چرا که نویسنده کتاب خودت را به فنا نده معتقد است که می ‌تواند با زبانی گویا و واضح به مخاطبش بیاموزد که چطور از کیفیت زندگی خود مراقبت کند و اوضاع آن را بهبود ببخشد. این کتاب به کسانی اختصاص دارد که آن خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده اند. جریان بی‌پایان شک و بهانه، زندگی روزمره را به گند می‌کشد.

تمرکز بر روی موضوعات ارزشمند

این کتاب سیلی دنیاست که بیدارت کند تا توانایی هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و به بهترین خودت در زندگی تبدیل شوی. وقتی با این دید به دنیا نگاه کنید که مشتاق هستید چه چیزی را دنبال کنید و چه چیزی را نه، به جای اینکه فکر کنی چه چیزی را می خواهی و چه چیزی را نه، مسائل برایت شفاف تر به نظر خواهند رسید.

به جای اینکه افسوس زندگی دیگران را بخوری، بهتر است روی چیزهایی تمرکز کنی که برای خودتان و زندگیتان مهم و ارزشمند است. حتما متوجه خواهی شد که اگر فقط یکبار حسادت، حرص و آرزو را با اشتیاق به تغییر زندگی ات به سمت بهتر شدن جایگزین کنی، پیرامونتان شکل بهتری خواهد گرفت.

وقتی میفهمیم مشتاق چه کاری هستیم، کنترل افکار و احساسات ناخودآگاهی را به دست خواهیم گرفت که پیش از این ما را از مسیری که می خواستیم طی کنیم دور می کردند

کشف توانایی ها با کتاب خودت را به فنا نده

تا حالا فکر کرده ای که شبیه به یک همستر با عصبانیت و آشفتگی مسیر زندگی ات را دویده ای اما همیشه در حال درجا زدن هستی. تمام مدتی که درگیر بگو مگو و قضاوت های درونی هستی که البته هیچوقت هم متوقف نخواهد شد، صدایی آرام در گوشت زمزمه می کند” خیلی تنبل و خرفتی و به درد هیچ کاری نمیخوری”.

تو هنوز مطمئن نیستی که چقدر به این زمزمه اعتقاد داری یا چه اندازه تباهت می کند، تو فقط تمام روز کار می کنی تا بر استرس ها و فشار های روحی ات چیره شوی، زندگی ات را نجات دهی و اگر نتوانی چرخ زندگی را بچرخانی، تن به تسلیم می دهی و شاید هرگز به جایی که در زندگی می خواستی نرسی.

شاد هیچگاه به آن احساس شادی، شغل و اندامی ایده آل که آرزویش را داری نرسی، این کتاب به کسانی اختصاص دارد که آن خودگویی های بی حاصل را تجربه کرده اند. جریان بی پایان شک و بهانه زندگی دنیا را به گند می کشد.

ساختن خود واقعی از طریق کتاب خودت را به فنا نده

تو توانایی ساختن خود واقعی ات را داری، البته نه از روی برخی نواقص ناخود آگاهی که از گذشته در درونت ته نشین شده اند، بلکه از خودآگاه شناختی ات و هم از قدرت نفوذ در نیم دیگر خودت.

اشتیاق یک حقیقت محض است. یک زیبایی واقعی که فقط تو می توانی خلقش کنی. دیگر این افکار معیوب مثل اینکه من یک شکست خورده هستم چون میلیونر نیستم یا من خیلی تنبلم چون هیکل مناسبی ندارم، قدرتی نخواهند داشت که کاری کنند حس کنی یک تفاله ای چون تصمیم اول و آخر با خودت است.

تاثیرات اشتیاق داشتن کتاب خودت را به فنا نده

وقتی موانع زندگی ات را با بر چسب بی میلی و اشتیاق علامت گذاری کنی به جای اینکه خودت را با افکار و عقاید منفی خفه کنی و شرایطت را دست کم بگیری، می توانی از شرایط خود خواسته که واقعا تو را از پیشرفت باز می دارند به خوبی عبور کنی. می توانی به خودگویی، حواس پرتی و هیجاناتت پی ببری و متوجه خواهی شد وقتی برای انجام کاری مشتاق هستی دیگر هیچ چیز اهمیت ندارد. تو از انجام کاری که حقیقتا دوستش داری تفره نخواهی رفت. تو مسئولیت هایی را که در قبال آن داری نادیده نخواهی گرفت چون برای انجامشان حس اشتیاقی عمیق در وجودت موج خواهد زد.

نیروی حیاتی خواستن و ظرفیت بدیع و نامتناهی مرحله ای که آینده از آن طلوع می کند و تو جدید متولد می شود، بله این اشتیاق است. از خودت بارها و بارها بپرس که آیا مشتاق هستم؟ نخستین چیزی که صبح بیدار میشوی تا آخرین چیزی که شب هنگام خواب یا در زمان رانندگی و یا هنگام دوش گرتن می شنوی باید این سوال باشد که آیا مشتاق هستم؟ ، بپرس و بپرس تا طنین بله را در ضمیرت بشنوی.

در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده می‌خوانیم …

ما دائماً به خودمان رشوه می‌دهیم. ما انواع و اقسام بهانه را در دسترس داریم که به خودمان بگوییم: «نمی‌توانیم.»

نمی‌توانم، نمی‌توانم، نمی‌توانم؛ اما بدان که می‌توانی. این‌ها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده و وعید می‌دهی، و با فهرست بلند بالایی از دلایل، از انجام آن‌ها طفره می‌روی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت می‌شود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو می‌شوی.
با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت می‌کنی!

تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند و وارد عمل شده‌اند. آن‌ها آن زندگی را ساخته‌اند و آن را زندگی کرده‌اند.

آن‌ها باهوش‌تر، آگاه‌تر، قوی‌تر یا هرچیز دیگری نبوده‌اند. آن‌ها چیزی بیشتر از تو در اختیار نداشته‌اند. تنها تفاوت این است که مردم موفق منتظر نمی‌مانند. آن‌ها منتظر آن لحظه و حس خوب نمی‌مانند. منتظر الهام غیبی یا امداد آسمانی نمی‌مانند تا به‌ جلو هلشان دهد. آن‌ها بلند می‌شوند و به‌ جلو قدم برمی‌دارند. حتی قبل از اینکه احساس کنند که آمادۀ شکست‌اند. آن‌ها با هواپیمایی پرواز می‌کنند که درحال ساختنش هستند. حتی اگر در آسمان از هم متلاشی شود، قطعاتش را دوباره به یکدیگر وصل می‌کنند و دوباره تلاش می‌کنند.

به شرایط درونی‌ات اشاره نکن. این هم بهانه‌ای بیش نیست که برای خودت می‌آوری تا از ریسک‌های زندگی خود را دور نگه داری. مشکل اینجاست که زندگی دقیقاً همان مکان‌ها و زمان‌های ریسک‌پذیر است! بقیه، فقط زنده‌ بودن است.

بریده ‌هایی از کتاب خودت را به فنا نده …

«تا حالا دقت کرده بودی وقتی کاملا در چیزی غرق می ‌شوی، تمام مشکلات یا خودگویی‌ های ذهنی منفی‌ ات ناپدید می ‌شوند؟ وقتی به طوری کاملا حقیقی و شناختی درگیر انجام فعالیت یا تمرینی می ‌شوی، آن بگومگوهای درونی ساکت و ساکت‌تر می‌ شوند. گلف ‌بازها، تنیسورها، متفکران، بافندگان، موزیسن ‌ها، هنرمندان و دوندگانی که بین ما حضور دارند، دقیقا می ‌دانند که من چه می ‌گویم.

ورزشکاران این را «تمرکز خیلی بالا» می ‌نامند، و خبر خوب این است که تو می‌ توانی با «تمرکز خیلی بالا» عملکرد بهتری نیز داشته باشی! وقتی می ‌توانی تمرکزت را روی کاری که در حال انجامش هستی، جمع کنی، سرانجام هوش و آگاهی‌ ات شروع به ایده پردازی می ‌کند. هربار که این کار را انجام دهی، تجربه ‌ای از اعتماد به نفس، و اعتماد به خود را شکل می ‌دهی. تمام این ‌ها در بلند مدت روی چگونه فکر کردنت، تاثیر خواهد گذاشت.(ص۸۳)»

لحظه‌ای در مورد این جمله فکر کن. چقدر موافقی که مسیر فعلی زندگی‌ات بر اساس شرایط و موقعیتی که در آن به سر می‌بردی نیست، بلکه این گفتگوی درونی توست که آن را به سراشیبی سقوط کشانده است؟ آیا به این دلیل است که توانایی یا عدم توانایی تو، از پاسخ‌های ضمیر ناخودآگاهت نسبت به واقعیت‌های زندگی‌ات، تأثیر مستقیم بیشتری می‌پذیرد؟ اگر به پیرامون خود توجه کنی(منظورم بیرون از خودت است) شرایط و امور مهیج، خارج از محدوده‌ای است که بخواهی بدون خوشی، قدرت و نیروی حیاتی پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهی. این حالت به بهترین بیان، یک الاکلنگ از موفقیت و شکست، شادی و یأس است.

گاهی اوقات شرایط شما تغییری نمی‌کنند و راکد و ثابت می‌ماند. اگر به هدفی که برایش تلاش می‌کنی و مطمئن هستی که باعث شادی و اطمینان‌خاطر تو خواهد ‌شد نرسی، چه خواهد ‌شد؟ حتی اگر روزی فرا برسد که به آن هدف برسی، بین زندگی کنونی تو و آن روزت چه اتفاقیی خواهد ‌افتاد؟ این کتاب تو را ملزم به جستجوی پاسخ این سؤالات می‌کند، نه در دنیای خارج، بلکه در درون خودت. لازم نیست برای یافتن پاسخ جستجو کنی، زیرا خودت پاسخ آن هستی.

جملات برگزیده کتاب خودت را به فنا نده …

– شرایطْ مرد نمی‌سازد؛ فقط او را به خود باز می‌شناساند.
– تقدیر افراد مشتاق را هدایت می‌کند و اشخاص بی‌میل را دنبال خود می‌کشد.
– مرد عاقل برای چیزهایی که ندارد، عزا نمی‌گیرد، بلکه برای داشته‌هایش خشنود است.
– تأثیر نوع حرف‌ زدن‌ ما، فقط مختص به همان لحظه نیست، بلکه می‌تواند در ناخودآگاه ما رسوخ کند و کاملاً نهادینه شود، و افکار، اندیشه و رفتار ما را در بلندمدت تغییر دهد.
– اگر احساسات متأثر از تفکر باشد، پس می‌توان با کنترل دقیق افکار دیگران، یا با تغییر خودگویی‌های ذهنی که خالق احساسات هستند، احساسات افراد را تحت تسلط درآورد.

در پشت جلد کتاب خودت را به فنا نده آمده…

تمام مدتی که درگیر بگومگو و قضاوت‌های درونی هستی، و البته هیچ‌وقت هم متوقف نخواهند شد، صدایی آرام زیر گوشت زمزمه می‌کند: «خیلی تنبل و خرفتی و اصلا به درد هیچ کاری نمی‌خوری» تو حتی متوجه نیستی چقدر به این زمزمه اعتقاد داری یا چه اندازه تباهت می‌کند. تو فقط تمام روز کار می‌کنی تا بر استرس‌ها و فشارهای روحی‌ات چیره شوی، زندگی‌ات را نجات دهی و اگر نتوانی چرخ لعنتی زندگی را بچرخانی، تن به تسلیم می‌دهی و شاید هرگز به جایی که می‌خواستی در زندگی نرسی. شاید هیچ‌گاه به آن شادی، اندام ایده‌آل، شغل یا ارتباطی که آرزویش را داری نرسی.

این کتاب به کسانی اختصاص دارد که آن خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده‌اند. جریان بی‌پایان شک و بهانه، زندگی روزمره را به گند می‌کشد. این کتاب، سیلی دنیاست که بیدارت کند تا توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و به بهترین خودت در زندگی تبدیل شوی.

کتاب خودت را به فنا نده به شما درک قدرت و پیچیدگی‌ خودگویی‌ های ذهنی و شیوه ی استفاده از آن برای بهتر شدن در زندگی را ارائه می‌ دهد و به مخاطب یاد می دهد که تجربه‌ های زندگی از مکالمات و افکار روزانه‌ ی افراد شکل می‌ گیرند. همچنین شما را ملزم به فکر کردن خواهد کرد تا زبان و احساسات را در حالتی هوشیارانه و با آگاهی به زندگی روزمره، مرتبط کنید و هنگامی که ارتباط جادویی میان طرز حرف زدن و چگونگی اندیشیدن را پیدا کردید، تصویر کاملی از زندگی را بررسی خواهید کرد که به شما عرضه شده است.

این کتاب را همزمان با نسخه چاپی در کتابراه بخوانید. همچنین شما می توانید از محصولات کتاب صوتی برای افزایش مهارت و آگاهی خود در زمینه موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فهرست مطالب

فصل اول: شروع کار
فصل دوم: من بی‌نهایت مشتاقم
فصل سوم: من برای پیروزی بی‌تابم
فصل چهارم: من از پسش برمی‌آیم
فصل پنجم: من اتفاق‌ها را می‌پذیرم
فصل ششم: من حاصل افکارم نیستم، بلکه نتیجۀ اعمالم هستم
فصل هفتم: من مصمم هستم
فصل هشتم: من منتظر اتفاق خاصی نیستم و هر اتفاقی را می‌پذیرم
فصل نهم: قدم بعدی چیست؟
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب

عنوان: خودت را به فنا نده
موضوع: مکالمه باخود
نویسنده : گری جان بیشاپ
مترجم : حسین گازر
ناشر: کوله پشتی
قطع: رقعی
سال انتشار: ۱۳۹۸
تعداد چاپ: ۳۱
عرض: ۱۴.۵
ارتفاع: ۲۱.۵
نوع جلد: نرم
تعداد صفحات: ۱۳۶
قیمت: ۱۸۰,۰۰۰ ریال

گردآوری مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا