معرفی کتاب

کتاب تربیت‌ بدنی عمومی

کتاب تربیت‌ بدنی عمومی

کتاب تربیت‌ بدنی عمومی نوشته دکتر مهدی نمازی ‌زاده و دکتر بهمن سلحشور است که توسط انتشارات سمت در سال 1394 و در 201 صفحه به بازار عرضه شده است. در واقع، کتاب تربیت بدنی عمومی به بررسی مبانی روانی، اجتماعی تربیت بدنی و کاهش وزن و مقابله با آن می‌پردازد. این اثر از نظر موضوعی در دسته های کتاب دانشگاهی تربیت بدنی و علوم ورزشی قرار می گیرد. طراحی مطالب کتاب به روشی است که اطلاعات کافی تربیت بدنی و ورزش را بطور ساده و مفید در اختیار علاقه مندان و عموم مردم قرار می دهد. با این کتاب راهنما، اطلاعات ورزشی خود را افزایش دهید.

کتاب حاضر برای درس عمومی «تربیت بدنی» و «واحد ورزش 1» در نظر گرفته شده و طی آن موضوعات نظری این درس، و خلاصه‌ای از سابقه تاریخی ورزش های متداول در ایران، که اجرای آنها در اکثر دانشگاه ها مقدور است، بررسی شده است. افزون بر این، برای ارزشیابی دو درس مذکور، روش های اجرایی ارائه گردیده است که، به نوبه خود می تواند راهنمای مناسبی برای دانشجویان به هنگام تمرین باشد.

بخش هایی از کتاب تربیت بدنی عمومی

بی تردید تربیت بدن از راه فعالیت بدنی و ورزش، از مهم ترین عوامل بهداشت جسمانی و روانی، بهبود روابط عاطفی، و اجتماعی و در مجموع ارتقای کیفیت زندگی است. نتایج پژوهش های متعدد آشکار می کند که عوامل حرکتی، نیرویی برای انگیزش پرداختن به تربیت بدنی و ورزش است. بر این اساس، برای افزایش سواد حرکتیِ اقشار مختلف، و با هدف افزایش فعالیت بدنی، از فناوری های آموزشی متعدد مانند بروشور، پوستر، فیلم، نرم افزار و کتاب بهره گرفته شده است. این کتاب نیز که دستاورد سال ها مطالعه و تجربه نگارندگان است، در همین راستا برای جامعه دانشجویی نگاشته شد.

تغییرات قانون و مقررات ورزش ها، رویکردهای جدید در فلسفه و اصول تربیت بدنی و ورزش، پیشرفت علمی در مبانی و گرایش های تربیت بدنی و تحولات اجتماعی در طول حدود 3 دهه از یک سو؛ و تغییرات اساسی در ساختار و سرفصل واحد تربیت بدنی عمومی در برنامه ریزی جدیدِ کمیته برنامه ریزی علوم ورزشیِ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، از سوی دیگر؛ بازنگری محتوای کتاب را بر مؤلفان بایسته کرد و کتاب در سال 94 با تجدید نظر اساسی به چاپ رسید. در کتاب، خودآزمایی و برنامه هایی برای ارزیابی آمادگی بدنی گنجانده شده است که می تواند راهنمای مناسبی برای تمرین باشد.


معرفی کتاب تربیت بدنی عمومی

در جامعه اسلامی ورزش وسیله بسیار موثر و شیوه‌ای پسندیده برای رسیدن به این اهداف است: هدف‌های بهداشتی و تندرستی، تامین سلامت و بهداشت بدن و تجهیز آن در برابر عوارض و بیماری‌ها، تامین و تسهیل شرایط رشد و تقویت بدن در حد امکان و توان و رعایت جنبه اعتدال در آن، ایجاد ورزیدگی و هماهنگی در بین اعضاء و اندام‌ها به منظور برخوردار شدن از قدرت، سرعت، چابکی و مهارت، ایجاد مقاومت و افزایش میزان تحمل و عادت دادن آدمی به صبر و استقامت در برابر شداید و سختی‌ها، دستیابی به قدرت ارادی اعضای بدن و به کار انداختن ارادی آن‌ها.

در بخشی از کتاب تربیت بدنی عمومی می‌خوانید:

افسردگی بر اثر استرس و هیجان‌های روحی به وجود می‌آید و اکثر افراد بزرگسال آن را تجربه خواهند کرد. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که 33 درصد از افراد کم تحرک جامعه، حالت افسردگی دارند افسردگی بیماری روانی حادی است که فعالیت تمرینی به تنهایی نمی‌تواند از آن پیشگیری کند و باید با اشکال دارو درمانی همراه باشد. ورزش و فعالیت‌های بدنی در مواردی که میزان افسردگی پایین است. مفید می‌باشد در یک مطالعه تحقیقی نشان داده شد که 34 درصد از افراد شرکت کننده در فعالیت‌های تمرین منظم، احساس کردند که از شدت و استرس و هیجانات روحی‌شان کاسته شده است.


انتشارات کتاب تربیت‌ بدنی عمومی

کتاب حاضر از مجموعه کتاب‌های انتشارات سمت است. انتشارات سمت، از با سابقه‌ترین انتشارات حاضر در عرضه فروش کتاب است که به تدوین کتاب‌های مبنایی، درسی و کمک‌درسی، در سطح دانشگاهی می‌پردازد. انتشارات سمت، در حوزه‌های مختلف پژوهشی شامل: الهیات، اقتصاد، باستان‌شناسی، تاریخ، تربیت بدنی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، دروس عمومی، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فرانسه، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فلسفه، کتابداری، مدیریت، هنر، آموزش زبان های خارجی و انگلیسی؛ کتاب‌های گسترده و مختلفی را عرضه کرده است.

 

شما می‌توانید برای خرید کتاب‌ تربیت بدنی عمومی از طریق این لینک اقدام نمایید


ساختار کتاب تربیت‌ بدنی عمومی

پیشگفتار ویراست 2
فصل اول: اهمیت تربیت بدنی و ورزش
فصل دوم: فلسفه، اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش
فصل سوم: اصول و مفاهیم آمادگی جسمانی و حرکتی
فصل چهارم: فیزیولوژی فعالیت ورزشی
فصل پنجم: تغذیه و کنترل وزن
فصل ششم: فعالیت بدنی و تندرستی
فصل هفتم: خودآزمایی و نمونه برنامه‌های تمرینی
فصل هشتم: آشنایی با رفتارهای صحیح حرکتی و آسیب‌دیدگی ورزشی
فصل نهم: آشنایی با ورزشهای منتخب
پیوست
منابع و مآخذ


مشخصات کتاب تربیت‌ بدنی عمومی

عنوان: تربیت بدنی عمومی
عنوان به زبان اصلی :General Physical Education
نویسنده/نویسندگان: دکتر مهدی نمازی ‌زاده ، دکتر بهمن سلحشور
Mehdi Namazizadeh , PhD , Bahman Salahshoor , PhD
ناشر: سمت
مناسب برای: دانشجویان و داوطلبان آزمون های تحصیلات تکمیلی
نوع کتاب: مرجع
مقطع: دانشگاهی
موضوع: دروس عمومی
نوع گردآوری: تالیف
نوبت چاپ: بیست و چهارم
تاریخ چاپ: 1394
نوع چاپ: تک رنگ – سیاه و سفید
تیراژ 6000
نوع جلد: شومیز
قطع کتاب: وزیری
تعداد صفحات: 212
شابک: 978-600-02-0241-5

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا