معرفی کتاب

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد  Write It Down, Make It Happen نوشته  هنریت کلاوسر  Henriette Klauser’s ، راهنمایی ساده و موثری است برای تبدیل رویاهایتان به حقیقت با دستان خودتان از طریق تمرینات آسان و عملی. و یک کتاب فوق العاده عالی در مورد نوشتن و خلق کردن است. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به همت جهان قطب شاهی و ندا رشیدی ترجمه و توسط نشر کتیبه پارسی به چاپ رسیده است.

بنویس تا اتفاق بیفتد در ۲۰ فصل نوشته شده است که در هر فصل نویسنده ماجرای فرد یا افرادی را بررسی می کند که از طریق نوشتن به خواسته ها و آرزو های خود رسیده اند. برای هر فردی این نوشتن و مکتوب کردن به طریقی جواب داده است. عنوان دوم کتاب ، بدانید چه می خواهید و به دستش بیاورید می باشد.

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

فرقی نمی‌کند که شما چه می‌خواهید، اهمیتی ندارد خواسته‌ی شما یک ویلا در شمال کشور باشد و یا داشتن یک دوچرخه یا موتورسیکلت. هیچ‌کسی با هیچ قدرت و مقامی نمی‌تواند بیان کند که آرزوی شما ناچیز و آرزوی شخص دیگری از درجه و اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار است.

آرزوی داشتن نمره‌ی بیست برای یک دانش‌آموز همان‌قدر مهم و ارزشمند است که آرزوی ثروتمند شدن برای یک انسان بالغ. با هر سن‌، طرز تفکر و خواسته‌ای که دارید‌، شما را دعوت می‌کنم به ضیافت کلمات بنشیند و خود نیز میزبان کلماتِ ذهن پر آرزوی خود باشید. اگر اهل نوشتن هستید، اگر اهل دفتر خاطرات یا یادداشت‌های روزانه یا حتی تلقین هستید، نصف راه را رفته‌اید و اگر نه حتما روش‌های «آن کلاوسر» را بیازماید. مطمئناً یکی از چندین روش دوستان آن کلاوسر، با ذهن و قلب شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

کتاب‌های زیادی در مورد موفقیت، پیروزی، زندگی شگفت انگیز معجزه، قهرمان و مواردی از این دست نوشته شده‌اند. اما یک اصل کلیدی وجود دارد که قابل توجه و در هریک از کتاب‌های ماندگار مشترک است: اولین گام در همه آن ها نوشتن است…

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نوشته‌ «هنریت کلاوسر» ترجمه‌ جهان قطب‌شاهی و ندا رشیدی است. ایده این کتاب ساده به نظر می‌رسد شما برای اینکه بتوانید رویاها ،اهداف و آرزوهای خودتان را به واقعیت تبدیل کنید قبل از هر چیز باید آن‌ها را بر روی کاغذ بیافرینید، یعنی باید خیلی ساده درباره آن‌ها بنویسید. بدون هیچ گرفتاری و قبل از اینکه فصل‌های بعدی را بخوانید، فهرست اهدافتان را بنویسید. به یک کافی شاپ بروید و یک قهوه یا چای بخرید و یا به خانه بروید، موسیقی که دوست دارید پخش کنید و شروع به نوشتن نمایید…

توضیحات پشت جلد کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد

«اگر سررشته‌ی امور زندگی‌تان را به دست بگیرید و آن‌ها را اداره کنید می‌توانید به رویاهایتان جامه‌ی عمل بپوشانید.

با نوشتن، حوادث اتفاق می‌افتند، دکتر هنریت آن کلاوسر به شما چگونگی آن را آموزش می‌دهد

و خاطر نشان می‌کند، نوشتن هدف‌ها به شما کمک خواهد کرد به خواسته‌هایتان برسید.

شما در این کتاب داستان‌هایی در مورد مردم عادی می‌خوانید که معجزات بزرگ و کوچکی در زندگی خود دیده‌اند

کسانی که نوشتن آرزوها در زندگی‌شان نقش اساسی بازی کرده و رویاهای آن‌ها را تبدیل به حقیقت کرده است.

راهنمایی‌های همه جانبه‌ی دکتر کلاوسر و تمرینات بسیار آسانی که ارائه داده است

مطمئنا حس خلاقیت و اعتماد به نفس شما را افزایش داده و بلیط مسیر موفقیت را در دستان شما قرار خواهد داد.»

مقدمه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اینگونه آغاز می شود:

کاتبی مصری روی شومینه اتاقم نشسته. این مجسمه سنگی را در سفری که سالها قبل به قاهره داشتم خریدم. چهار زانو نشسته، کاغذ پاپیروس را روی زانو گذاشته و قلم را به دست گرفته است. کاتب به دور دست ها خیره شده، گویی آینده را می بیند.
این مجسمه نمادیست برای حرفی که در این کتاب می خواهم بزنم. در نزد مردمان مصر باستان هر چیزی که نوشته می شد واقعیت می یافت… او به کسانی که برای رسیدن به خواسته هایشان با وجود تلاش ناکام مانده اند می نویسد:

“در پس آه و ناله ها چیزی منتظر شماست. وقتی بجای تسلیم شدن به راه خود ادامه می دهید، ناگهان به منبع جوشانی از انرژی دست می یابید و از این که می توانید باز هم پیش بروید متعجب می شوید. این سه جمله کوتاه را بیاد داشته باشید: به نوشتن ادامه دهید. بهترین چیزها در اغلب مواقع درست بعد از جایی است که فکر می کنید ایده ها و راه حل هایتان ته کشیده است… آه و ناله تقریبا بلافاصله و قبل از اینکه متوجه شوید تبدیل به “فکر می کنم بتوانم.” و بعد، به شکلی نا محسوس به “امروز باید انجام شود” تبدیل می شوند.

پیش بروید، به نوشتن ادامه دهید. تا زمانی که “جرقه زده می شود، راهی در برابرتان گشوده می شود که آسمان ابری را به “روز آفتابی” تبدیل می کند.” بی شک برای اینکه اتفاقی بیفتد باید به عمق افکار خود برویم. تا وقتی بطور کلی فکر می کنیم هیج اتفاقی نمی افتد. تهیه فهرستی از خواسته ها ذهن ما را منظم می کند و انرژی های بیرون از ما را برای تحقق خواسته مان هدفمند می سازد و راهنمایی می کند.

این جمله را کلاوسر اینگونه می نویسد: “وقتی می نویسی به نوعی متعهد می شوی و این تعهد کار ساز است. تا وقتی متعهد نشده ای تردید داری و تا وقتی تردید داری کسی کاری برایت انجام نمی دهد. نوشتن باعث می شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی، تا ندانی چه می خواهی نمی توانی به آن برسی. نوشتن باعث می شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی. خدا می تواند چیزی را که می خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی که چه می خواهی.”

هنریت کلاوسر در ابتدای کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌گوید:

بعضی‌ها دفتر خاطرات دارند؛ بعضی‌ها افکار خود را روی دستمال، پشت پاکت‌ های نامه، تکه کاغذهای بریده شده از یک دفتر یا هر تکه کاغذ دیگری که دم دست باشد می‌نویسند. نگران نوع کاغذی که استفاده می‌ کنید یا اینکه باید در یک دفتر بنویسید یا روی یک تکه کاغذ نباشید. هر نوع کاغذی اعم از خط دار یا بی‌خط، گران یا ارزان، در یک دفتر یادداشت یا جدا از آن، و با هر نوع خودکاری – یا مدادی – با هر رنگی مناسب است. تنها قانون من این است که هر بار چیزی می‌نویسید زیر آن تاریخ بزنید.

درباره‌ی نویسنده کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

«هنریت کلاسر» یکی از نویسندگان برتر کشور آمریکا است. از مهمترین آثار او که در ایران طرفداران زیادی داشته می‌توان «نوشتن روی دو سمت مغز»، «بنویس تا اتفاق بیافتد» و «قلبت را روی کاغذ بیاور» را نام برد. او در دانشگاه واشنگتن، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دانشگاه سیاتل، دانشگاه (کانادا) تدریس کرده و در نشریات مختلفی مانند پیشگیری، سرخ، مجله زرق و برق، خانه‌داری خوب برجسته، مجله عصر جدید و مجله اپرا مصاحبه کرده است. وی در کشورهایی مانند انگلیس، مصر، یونان کلاس‌‌های آموزشی، سمینارهای روانشناسی و روانکاوی برگزار کرده است.

برسی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به موضوع خیلی مهم نوشتن اهداف می پردازد. ایده کلی این کتاب بسیار ساده است و در همان ابتدای کتاب می توانید متوجه آن شوید. و آن هم این است که اگر خواسته ای دارید، آن را بنویسید تا شاهد رخ دادنش باشید. در تمامی کتاب نویسنده سعی کرده است این موضوع را شفاف تر بیان کند و اهمیت آن را نشان دهد.

همان طور که شما هم احتمالا می دانید در دنیا تحقیقات زیادی در مورد نوشتن انجام شده است، مثلا تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام شد که در آن از افراد هنگام فارغ التحصیل پرسیدند آیا اهداف خود را مکتوی کرده اند و آن را در جایی نوشته اند؟ که در حدود ۳ درصد این کار را انجام داده بودند. اما تحقیق به همین جا ختم نمی شد… در چند سال آینده زندگی این افراد را بررسی، و مشاهده کردند.

________________________________________
افرادی که اهداف کتبی دارند از زندگی بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند.
________________________________________

تاثیر نوشتن اهداف را نمی شود انکار کرد و کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز با مثال های زیاد روی این موضوع تاکید کرده است.
اما چیزی که کمبود آن در کتاب احساس می شود این است که صرفا به خواننده این پیام را ارسال می کند که فقط بنویسید. هنگامی که داستان آدم های مختلف در کتاب را می خوانید بیشتر قسمت نوشتن خواسته ها و اهداف و دیگر موارد مربوط به نوشتن را می بینید اما به ندرت و خیلی خیلی کم به تلاش افراد در راه رسیدن به آن خواسته اشاره شده است. و این ممکن است پیام اشتباهی به ناخودآگاه مخاطب ارسال کند.

به نظر من بهتر بود که نویسنده در کنار این موارد از تلاش و کوشش افراد هم مطالبی ذکر می کرد تا خواننده آگاه میشد که صرف نوشتن به ندرت باعث می شود آرزوها به حقیقت منجر شود.

بخشی از کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد

زمانی که اهداف‌تان را می‌نویسید، از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌زا و طرح‌های مختلف تراوش خواهد کرد، این‌ها خبر‌های خوبی هستند، اما اگر آنها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌ها و طرح‌های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

تا ندانی چه می‌خواهی، نمی‌توانی به آن دست‌یابی. نوشتن باعث می‌شود تصور روشنی از خواستهٔ خود پیدا کنی. خدا می‌تواند چیزی را که می‌خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی چه می‌خواهی.

تغییر محل و محیط نوشتن بسیار مؤثر است به‌ویژه رفتن به جایی که آب هست، چون آب باعث یونیزه شدن منفی هوا و افزایش خلاقیت می‌شود.
فکرهای بزرگ بکنید، موثراست. کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد می گوید:

« اگر بدانی چه می خواهی، می توانی به آن برسی.»
این که تعیین هدف، تمرکز روی نتیجه ی کار و داشتن تصویری روشن از آنچه در زندگی به دنبالش هستید می توا ند باعث تحقق رویاهای شما شود.
عنصرکلیدی در تمام کتاب های موفّقیّت این است که هدف خود را بنویسید.
نگران نوع کاغذ یاخودکاری که می نویسید، نباشید.

تنها قانون این است که هر بار چیزی را می نویسید زیر آن تاریخ نوشتن و رسیدن به آن را بنویسید…
هر کسی می تواند این کار را انجام دهد و هیچ روش درست و غلطی برای این کار وجود ندارد.
زیرا هرکسی آن را به شیوه خودش ا نجام می دهد و باز هم موثر واقع می شود .
زندگی روایتی ا ست که شما هم دستی در نوشتن آن دارید .

ما بیش از حد نگران ظواهر امور هستیم اما چیزی که اهمیت دارد ایمان است، ایمان به این که (خیراست).
افکار ما مانند درخت آرزوها ست. هر چه فکر کنیم همان می شود.
هر عملی که انجام می دهیم جهان بازتاب آن را به ما بر می گردا ند و بالاترین عملی که از ما سرمی زند (اندیشه وتفکّر) است .
هرا ندیشه ای که داشته باشیم، جهان انعکاس آن را در قالب حوادث و اتفاقات به ما برمی گرداند.
راه درست یا غلطی برای انجام آن وجود ندارد…

زندگی فی نفسه نه رنج و نه مصیبت است و نه شادی. و بهجت زندگی یک بوم سفید نقاشی است و انسان باید بسیار هنرمندانه با آن برخورد نماید.
چگونه بنویسیم تا اتفاق بیافتد
فهرست اهداف خود را تنظیم کنید.
اگرمتوجه شدید یک هدف را به خاطر بزرگ یا دور از دسترس بودن کنارگذاشته اید,آن را به هر ترتیب بنویسید و یک ستاره کنار آن بگذارید.
این یک هدف زنده است.

با قلبتان بنویسید و فهرست را تا جایی که دوست دارید طولانی کنید…

تصوّرکنید که شما می خواهید عرض رودخانه ای را که آب با سرعت درآن جریان دارد بپیمایید.
ممکن است بدون هیچ وسیله و کمکی شما بتوانید به سختی عرض رودخانه را طی کنید
ولی بدون تردید, نیروی جریان آب بر شما تاثیر گذاشته و شما را ازمسیرتان منحرف می کند و به نقطه ی دیگری می رساند.
در صورتی که شما می توانید با تکیه بر طنابی که از یک طرف رودخانه به طرف دیگر کشیده شده است، به راحتی عرض رودخانه را طی کرده و درست به نقطه ی مورد نظرتان برسید.

اگر زندگی را به یک رودخانه ی خروشان تشبیه کنیم، هدف همان نقشی را دارد که طناب هنگام عبور از رودخانه دارد.
هدف به حرکت انسان ثبات و نظم می بخشد و او را در مسیر صحیح نگاه می دارد و باعث می شود امواج خروشان زندگی نتواند او را به این سو و آن سو بکشاند.
اگر به طناب اهدافتان محکم بچسبید دقیقاً به همان جایی در زندگی می رسید که در نظر داشته اید. یک چیز می تواند همه چیز را دگرگون کند:«انتخاب هدف و چسبیدن به آن.»

در بخش دیگری از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می خوانیم:

عده ای معتقدند که ما از خودمان امواج انرژی ساطع می کنیم و این انتقال امواج و ارتعاشات، به خودمان برمی گردد. عده ای آن را شفاعت الهی می نامند. این نظریه ها منحصرا دو پهلو نیستند. من به اندکی از هر یک اعتقاد دارم.

این نظریه ها دارای دو جنبه ی مشترک هستند و آن اینکه:

۱) در لحظه به ما مسئولیت می دهند.

۲) نیروی قوی تری که همواره ناظر ما بوده و همیشه به تک تک ما نظر دارد.

وقتی مینویسیم، به سوی جهان یک خبر می فرستیم: هي من حاضرم! و پیامی که به ما می رسد این است: برو، حرکت!

من پیامت را گرفتم و دارم روی آن کار می کنم.

از مغزتان کمک بگیرید

با نوشتن رویاها و الهامات درونی تان مثل این است که تابلویی بدین مضمون آویزان کرده باشید: کار و بار سکه است یا به قول دوستم الین با نوشتن آن راه کار باز است.

شما حضورتان را در بازی اعلام می کنید. با آوردن آن روی کاغذ به قسمتی از مغز خود آگاه تان به نام دستگاه فعال ساز شبکه ای پیام می دهید که به بازی ملحق می شوید.

در انتهای پایه ی مغز که به اندازه ی یک انگشت است، توده ای از سلول ها هستند که کارشان طبقه بندی و ارزیابی اطلاعات دریافتی است. این مرکز کنترل را دستگاه فعال ساز شبکه ای می نامند.

سیستم اطلاعات ضروری را به قسمت فعال مغز می رساند و اطلاعات غیرضروری را به قسمت نیمه آگاه مغز می فرستد،

مغز را در حالت هوشیار قرار می دهد و هشدارها را دریافت می کند. درست مثل گریه ی شبانه ی فرزندتان از انتهای راهروی پایین که می تواند شما را از خواب عمیق بیدار کند.

صداهای بی اهمیت شبانه را ارزیابی می کند؛ چکه شیر آب، صدای جیرجیرک ها یا تردد شبانه ی ماشین ها، و با جدا کردن موارد غیر ضروری، شما را تنها برای موارد ضروری بیدار می کند. بچه فریاد می زند، بلافاصله صاف در رختخواب می نشینید و کاملا بیدار و آماده برای نجات طفل در معرض خطر هستید.

 


آیا این کتاب برای شماست

با توجه به اهمیت مهارت نوشتن در تحقق بخشیدن به خواسته‌های فردی، خواندن این کتاب به همه‌ٔ افراد در موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مختلف توصیه می‌شود بخصوص کسانی که به‌شدت به‌دنبال دستیابی به خواسته‌هایشان هستند. همچنین با توجه به آموزش مهارت‌هایی که پیرامون چگونه نوشتن ارائه شده این کتاب می‌تواند برای کسانی که کارشان نوشتن است یا به نوشتن علاقه‌مندند مفید باشد.

 

تهیه نسخه الکترونیکی کتاب که جزو پرفروش‌های فیدیبو بوده،از اینجا 

خرید نسخه چاپی کتاب از اینجا

 


فصل های کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد عبارتند از:

1. بنویس تا اتفاق بیفتد
2. آگاهی نسبت به خواسته: تعیین اهداف
3. جمع بندی نظریه ها: صندوق پیشنهادهای مغز
4. آماده دریافت شدن
5. بررسی ترس ها و احساس ها
6. دستیابی به آزادی: تمام و کمال نوشتن تا رسیدن به نتیجه
7. ساده گرفتن کار: فهرست کردن
8. تمرکز به روی نتیجه
9. محیط را تغییر دهید: رفتن به کنار آب برای نوشتن
10. زندگی روزمره خود را مکتوب کنید
11. متعهد شدن
12. روی هم چیدن اهداف: بالا بردن موانع
13. یک گروه تشکیل دهید: چه چیزی و چه موقع؟
14. به دست گرفتن ابتکار عمل
15. نامه نوشتن به خدا
16. مقاومت پر معناست
17. ایجاد یک مراسم آیینی
18. رها کردن: برقراری تعادل
19. سپاسگزاری
20. از پس شکست برآمدن

 


اطلاعات کتاب

عنوان: کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد
نویسنده: دکتر هنریت کلاوسر
ترجمه: جهان قطب شاهی – ندا رشیدی
انتشارات: کتیبه پارسی
تعداد صفحات: ۲۳۴
نوبت چاپ: چاپ نهم
قیمت: ۱۳۵۰۰ تومان

گردآوری مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا