رادیو بدن

هومیوپاتی؛ درمان یا تلقین؟

هومیوپاتی؛ درمان یا تلقین؟

هومیوپاتی؛ درمان یا تلقین؟ دوستان عزیز و همراه رادیو بدن سلام… اولین چهارشنبه شهریوری تون بخیر… امروز قصد داریم در مورد یه موضوعی صحبت کنیم که برای خیلی از شماها جای سئوال بوده…! چند وقت پیش مقاله ای با عنوان لاغری با هومیوپاتی در سایت منتشر کردیم که خیلی ها این سئوال براشون پیش اومده بود که هومیوپاتی؛ درمان یا تلقین ؟

به همین جهت تصمیم گرفتیم کمی بیشتر در مورد هومیوپاتی براتون صحبت کنیم تا با اساس کار هومیوپاتی بیشتر آشنا بشید. پس همراه علیرضا آزاد ، مدرس مهارت های زندگی برای تغییر سبک زندگی از طریق مدیریت استراتژیک بدن باشید. درنگی کوتاه می کنیم بر میگردیم…

رادیو بدن ۱۳9

 

همون طور که قبلا هم اشاره کردیم، هومیوپاتی روش درمانی است که قدمتی دویست ساله دارد. تمام بیماری‌هایی که مکانیسم‌های خودترمیمِ بدن، قادر به درمان آنها باشد، با هومیوپاتی قابل درمان است.

در هومیوپاتی برای درمان یک بیمار، فقط به علامت‌های مربوط به یک عضو توجه نمی‌شود. بلکه تمام علائم بیمار، اعم از جسمی و روحی، برای یافتن داروی مناسبی که بتواند در نهایت به درمان بیمار، و نه فقط بیماری؛ و حتی از بین بردن استعداد و زمینه ابتلا به بیماری هم، در نظر گرفته می‌شود.

خصوصیت دیگری که این روش درمانی را نه تنها، از پزشکی رایج، بلکه، از بقیه انواع روش‌های درمانی پزشکی مکمل جدا می‌کند این است که داروهای مورد استفاده در هومیوپاتی که منشا طبیعی دارند، یعنی از گیاهان، مواد حیوانی، میکروب‌ها یا مواد معدنی تهیه می‌شوند؛ بشدت رقیق هستند تا حدی که در بیشتر موارد، در یک دوز دارویی که به بیمار داده می‌شود، امکان دارد فقط حتی یک مولکول از ماده‌ای که منشا اصلی دارو بوده، وجود داشته باشد.

هومیوپاتی؛ درمان یا تلقین؟

اما بعضی ها بر این باورند که درمان به روش هومیوپاتی مشابه تجویز دارونماها، بیشتر جنبه تلقینی دارد و در عمل نمی‌تواند روی فیزیولوژی بدن اثر بگذارد.
برای پاسخ به این شُبهه باید به تحقیقات استانداردی که در رابطه با اثربخشی داروهای هومیوپاتی انجام شده است، مراجعه کرد. این تحقیقات به مقایسه داروهای هومیوپاتی پرداخته‌اند و اثربخشی داروهای هومیوپاتی را اثبات کرده‌اند. که از جمله میشه به تحقیقات زیادی که روی نوزادان و حیوانات که تلقین‌پذیر هم نیستند انجام شده، اشاره کرد؛ که خود این موضوع، تائیدکننده موثر بودن داروهای هومیوپاتی را نشان داده است…

 

تولید و پخش در رادیو بدن 

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا