مقاله

لاغری سریع در یک هفته

لاغری سریع در یک هفته

حتما شما هم بعضی وقتها بدنبال سریع‌ترین راه برای کم کردن وزن بودید! مثلا لاغری سریع در یک هفته .!! دلایل متعددی برای انتخاب این راه میتواند باشد. اینکه هفته آینده، میهمانی در پیش دارید. و دوست دارید متناسب به نظر برسید؟ یا اینکه طی چند روز آینده یک قرار خیلی مهم دارید. به هر دلیلی که میخواهید وزنتان را پایین بیاورید، این نوشته میتواند بهترین راهنمای شما باشد و کمکتان کند.

 

لاغری سریع در یک هفته واقعیت یا خیال

صنعت رژیم غذایی خیلی گسترده است. با کلی محصولات و کتاب های رژیمی، که قول لاغری سریع  و موثر را میدهدند. اما به واقع، این صنعت قصد دارد اراده شما را به چالش بکشد. اگر همه محصولات موجود در بازار به روشی که هر کدامشان میگویند، اثر میکرد؛الان در جامعه ایی زندگی میکردیم که همه لاغر اندام بودند! و تولیدکنندگان ورشکست میشدند. پس مشخص است که اینطور نیست. بنابراین باید سئوال کرد موضوع چیست؟!!

 

برسی علمی اثرگذاری رژیم لاغری سریع در یک هفته

 

صنعت رژیم غذایی در ما توقعاتی غیر واقعی ایجاد میکند تا شکست بخوریم. مثلا بطور طبیعی شما نمیتوانید بیشتر از یک کیلو چربی کم کنید. چرا که برای کم کردن نیم کیلو اضافه وزن، 3500 کیلو کالری بسوزانید. آن هم با خوردن کمتر و ورزش بیشتر.

بنابراین اگر کسی در تبلیغاتش با تیتر درشت می نویسد: در هفت روز، هفت کیلو لاغر شوید در واقع بلوف میزند. زیرا باید در هفته 24500 کیلو کالری بسوزانید. این  تقریبا برابر است با 61 کیلومتر یعنی دویدن روزانه مسیر رفت و برگشت تهران به کرج، که  حدودا معادل یک دو ماراتن است.

ضمن اینکه این محاسبه فقط برای سوزاندن کالری است. یعنی عملا ما نباید در این یک هفته هیچ کالری دریافت کنیم. چون این نسبت بهم میخورد.

 

نتیجه واقعی لاغری سریع در یک هفته

وقتی سریع لاغر میشوید، یک چهارم وزنی که از دست میدهید آب، عضله، و استخوان خواهد بود، نه چربی! بدن شما با اینکار، وارد فاز قحطی میشود. بنابراین وقتی به رژیم غذایی عادی خود بر میگردید،بدن شما، اضافه وزنتان را بر میگرداند. در حقیقت، بدن از ترس اینکه مبادا دوباره  قحطی را تجربه کند، یاد میگیرد با کند کردن سوخت و سازتان، چربی ذخیره کند. و در کمال تعجب میبینید، چاق تر از قبل شده اید!!

توجه:

اینکه بعضی از این رژیم ها به شما توصیه میکنند در طول روز، از صبح تا شب فقط یک فنجان برنج با 7 عدد گوجه فرنگی بخورید، یا اینکه 12 عدد موز با 3 لیوان شیر مصرف کنید، بنظرتان منطقی است؟!

نکته مهم:

مهمترین چیزی که باید مدنظر قرار دهید این است که به هیچ عنوان نباید گرسنه بمانید. گرسنگی کشیدن دقیقاً نتیجه عکس می‌دهد و در آخر برنامه به جای اینکه وزنتان پایین آمده باشد، بالا هم خواهد رفت. یک برنامه لاغری سریع و موثر ؛ مقدار و نوع دقیقی از مواد غذایی را به شما پیشنهاد میدهد تا مطمئن شوید که همیشه سیر هستید.

خیلی از کسانیکه  رژیم لاغری گرفته‌اند، متعجب بوده‌اند که چطور برنامه‌ غذایی که از آنها گرسنگی کشیدن نمیخواهد، اینقدر  سریع و موثر وزنشان را پایین میآورد.

روش درست لاغری سریع و موثر

خیلی مهم است که درست‌ترین روش کاهش وزن را برای تناسب اندام خودتان پیدا کنید. و هیچوقت به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می‌بینید، نروید. سعی کنید یک رژیم‌غذایی سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید. این میتواند برگ برنده اتان، برای سریع‌ترین راه لاغری و  کاهش وزن بطور طبیعی باشد.

اولین کاری که لازم است انجام دهید، اینکه ذهنتان را برای لاغری سریع و موثر آماده کنید. فقط زمانی میتوانید در برنامه  رژیم لاغری و کاهش وزن تان موفق شوید، و به سریعترین روش وزنتان را پایین بیاورید، که ذهنی آرام و کنترل‌شده داشته باشید.

توجه: قبل از هر رژیم غذایی با پزشک متخصص مشورت کنید

سپس مهمترین چیزی که باید بخاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی را حذف کنید یا وعده‌های نامنظم داشته باشید. اگر فکر میکنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمکتان می‌کند، اشتباه میکنید.

همچنین حتماً هدف واقع‌بینانه برای لاغری و کاهش وزن تان داشته باشید و تلاش کنید به آن هدف برسید. بخاطر داشته باشید که تا حد مشخصی میتوانید با ورزش سخت و یک برنامه ‌غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

بدین ترتیب نه دچار لاغری بد شکل صورت میشوید. نه دچار افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن؛ که شما را از هر گونه رژیم لاغری مایوس میکند. در حالیکه با کاهش تدریجی کالری و اصلاح الگوی و عادات غذایی خود، مقدار بیشتری از بافت چربی اضافه بدن را آب میکنید. بدون اینکه تغییرات نامطلوب ظاهری را در شما ایجاد کند. سالم و تندرست باشید

منبع مدیریت استراتژیک بدن

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا