مقاله

خود را لاغر تصور کنید

خود را لاغر تصور کنید

از قدرت زیاد ذهن و افکار خود برای رسیدن به اهدافتان و بخصوص رسیدن به سایز دلخواهتان استفاده کنید. و خود را لاغر تصور کنید . آیا فقط با فکر کردن به لاغری می‌توان لاغر شد؟! بله می‌توان! ما افرادی را می‌شناسیم که این کار را کرده اند. ورزشکاران حرفه ای و بازیگران سینما این کار را می‌کنند و حالا شما هم می‌توانید این کار را بکنید.

سئوال می‌کنیدچطوری میشود این کار را انجام داد؟ با استفاده از قدرت ذهن! دقت کنید، نگفتیم قدرت اراده. آنقدر تجربه دارید که بدانید نیروی اراده به تنهایی عمل نمیکند. پس بیایید یک راه جدیدی را امتحان کنید. ما گمان می‌کنیم که این راه را امتحان نکرده باشید.

باور کردن یعنی دیدن

همچنان که وزن کم می‌کنید، از قالب پوستی چاق بیرون بیایید. بدنتان را در قالبی جدید با اندازه دلخواه بسازید. با پذیرفتن تصویر لاغر خود برای همیشه باخود چاق تان خداحافظی کنید . با افکار، احساسات و رفتارهای چاق تان فرسنگ‌ها فاصله بگیرید. هرگز قدرت ذهن تان رو دست کم نگیرید. تحقیقات نشان داده است که مغز نمی تواند تفاوت بین خیال و واقعیت را تشخیص بده! بله اگه تجسم کنید که لاغر هستید، ناخودآگاه شما نمی فهمد که این تصویر خیالیه یا حقیقی! هر چه بیشتر تجسم کنید و بیشتر افکار مزاحم رو کنار بزنید، راحت تر می‌توانید به هدف خود و لاغری نزدیک بشید.

باور درونی برای اینکه خود را لاغر تصور کنید

هدایت کردن افکار در جهت لاغری کار بسیار مشکلی است. چرا که شما سال‌ها افکار و باورهایی داشته اید که شما را چاق کردند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم از جملات تاییدی تناسب اندام استفاده کنید. این تنها چیزی است که به آن نیاز دارید. جمله ای مثبت، که نشان می‌دهد شما آن چه را که لازم دارید، همین الان دارید. این جمله معمولا با ” من ” شروع می‌شود و آرزوی شما را در زمان حال بیان می‌کند. شبیه این جمله: ” من فردی لاغر و سالمی هستم”

نکته:

اگر کلمه لاغر، همان معنایی را که برای ما دارد برای شما تداعی نمی کند، آن را عوض کنید. اغلب افراد آن را به متناسب تغییر میدهند. اما توصیه می‌کنیم کلمه دیگری را جایگزین کنید. مثلا نگویید من استحقاق لاغر شدن را دارم. این جمله عاجزانه و غیر موثر است. بخاطر اینکه استحقاق چیزی را داشتن و خود آن چیز را داشتن، دو موضوع متفاوت است.

راهکاری برای اینکه خود را لاغر تصور کنید

به این ترتیب ، شما ناهماهنگی شناختی در ذهن تان ایجاد می‌کنید و از آن جا که این ناهنجاری شما را اذیت می‌کند، ناخودآگاه تلاش می‌کنید تا با آن هماهنگ بشوید. رفته رفته تناسب اندام و رسیدن به سایز دلخواه، فکر و تلاش کمتری می‌طلبد. در واقع، شما ناخودآگاه در جهت آن گام بر می‌دارید و پس از چند ماه متوجه می‌شوید فقط وقتی گرسنه هستید، غذا می‌خورید و به موقع دست از غذا خوردن می‌کشید.

برای عملی کردن این آهنگ درونی، روزی ۳ بار و هر بار ۳ مرتبه جمله تاییدی خود را با صدای بلند تکرار کنید. اگه بتوانید آن را بنویسید خیلی بهتر است و سریع تر عمل میکند. روزی ۱۰ بار جمله تاییدی خود را بنویسید. نوشتن و تکرار این جمله سرانجام آن قسمت از روح شما را که طغیان می‌کند و قصد سرکشی دارد، را متقاعد می‌کند.

نتیجه تمرین خود را لاغر تصور کنید

تا به حال، شما تمام روز و همیشه فقط یک چیز را تایید کرده اید و آن هم اضافه وزن تان بوده است. حالا وقت آن رسیده که تصویر را عوض کنید و آنچه را واقعا دوست دارید ببینید.
حالا شما دریافته اید که ذهن و بدن چه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. اگر به خاطرات گذشته فکر کنید، می‌فهمید که همیشه وقتی به هدفی دست پیدا کردید هرگز احساس بدبختی و نا امیدی نمی کردید.

نویسنده: علیرضا آزاد

مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. با سلام
    استاد آزاد سپاس از مطلب فوق العاده تان
    اگر دوره ای باشه که به ما کمک کند تا زودتر این باورها را درست نماییم بسیار جالب خواهد بود. و ما زودتر به هدف خود خواهیم رسید

  2. بسیار عالی بود. فقط مشکلی که هست اینه که چه کار کنیم که در میانه راه سست نشویم و کار را تا انتها ادامه دهیم . به عنوان مثال وقتی شما می گویید که روزی سه بار و هر بار سه مرتبه جمله مورد نظر را تکرار کنید، چه کار انجام دهیم که به قدرت این کار را هر روز انجام دهیم و آن را رها نکنیم. ممنون از شما

    1. دورود بر شما
      تجسم سازی یکی از راه های ایجاد باورهای جدید است که به همراه عبارت های تاکیدی، اثرات بیشتری دارد. راه های زیادی برای فراموش نکردن و انجام جملات مثبت است. از جمله:
      نوشتن جمله مورد نظر بر روی آیینه یا تخته وایت برد در معرض دید.
      استفاده از زنگ یادآوری موبایل(ریی مایندر).
      استفاده از نشانه و علامت های یادآوری کننده…

      مستدام باشد و سالم و سلامت

  3. سلام .متشکرم به خاطر مطلب خوبتون .شما دقیقا حرف اقای ازمندیان و اقای خردمند رو میزنید.عالیه حتما حرفاتونو اجرا میکنم

    1. دورود بر شما
      سپاس از شما
      دورود بر اسایتد بزرگوار
      قانون رسیدن به تعادل جسم و ذهن یکسان است.
      حال از زیان هر کسی عنوان شود مطمئنا راهگشا خواهد بود،
      بشرطی که اون شخص کاملا درکش کرده باشد. مستدام باشید
      سالم و تندرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا